וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי מחאת הדיור בכנסת: "אנחנו לא מפונקים"

צבי זרחיה וליאור דטל

18.7.2011 / 14:10

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה הטיחו נציגי המחאה בחברי הוועדה: "ח"כ שמרוויח 30 אלף שקל, לא יודע מה זה שהצ'ק יחזור מבעל הבית", והסבירו כי לא הם אלה שצריכים לספק פתרון למשבר

"המכה של מחירי הדיור מכה בכל עם ישראל, למעט בעשירים" - כך אמר בצהריים יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), בדיון שמתקיים בשעה זו. שאמה הכהן הופיע בישיבתה של ועדת הכלכלה וועדת הפנים יחד עם כנס שאירגנה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) בנושא מלחמה נגד העלאת מחירי הדיור. בדיון משתתפים סטודנטים, שהגיעו ממאהל המחאה ברחוב רוטשילד בתל אביב.

לדברי שאמה, "צריך להבטיח סוג של מנגנונים מעבר לריבוי דירות, איך הן אמורות להתחלק, באיזה מסלולים ישרתו את הציבור. אנו נמצאים בימים שאנשים יותר חשובים מעצים, מנופים ואנו צריכים להחזיר את הבטחון הבסיסי - קורת גג לסטודנט ולאדם שרוצה להתחיל את החיים. זה מצב שבו חברה לא יכולה להתקיים לאורך זמן ללא שסעים. אנו רואים את הסדקים".

ח"כ קירשנבאום אמרה בדיון כי גיבשה פתרון עם עם יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט. לדבריה, "דיור בר השגה חייב להיות הפתרון לבעיית הדיור. כך הבינו במנהטן, בלונדון ובערי בירה אחרות. איך זה שמדינת ישראל לא הבינה את זה? מדוע לא הבינו בישראל שיש להנהיג כאן שכירות ארוכת טווח?".

"החברה הישראלית איבדה את החמלה"

בתשובה לשאלת שר הקליטה סופה לנדבר וח"כ מירי רגב (ליכוד), האם אין דירות להשכרה בפריפריה או בכפר שלם, אמרה סתו שפיר, נציגת המחאה: "זה לא סיפור של מפונקים. החלום האישי שלי הוא לגור בשדה בוקר. אני סטודנטית, אין לי רכב. להחזיק רכב זה הרבה מעבר ליכולתי הכלכלית. במקום שבו לא ניתן להגיע באופן הגיוני ובאופן מהיר, מסודר ויעיל - אין מה לדבר על מגורים מחוץ למרכזיים העירוניים. כפר שלם ויפו איתנו , וגם חולון בת ים ונהריה. אני לא מבינה מה הקשר לפינוק. בעיית התייקרות והולכת והופכת חמורה יותר".

עמית אדלר , גם הוא ממאהל הצעירים ברוטשילד הוסיף כי "הממשלה והכנסת מנותקים מהעם ומהרגשות האותנטיים של הציבור. אני חי הרבה שנים בדירות השכורות וחווים עלייה בלא שום פרופורציה. כל שנה זורקים אותנו לרחוב או שמעלים את המחיר או שהחוזה נגמר. אדם בלי בית הוא כמו כלב. האנשים שבנו את המדינה כמו ז'בוטינסקי".

"המדינה מתנערת ממה שהיא חייבת לספק - מעון. חברי הכנסת והממשלה צריכים לייצג את העם וזה קצת קשה. חבר כנסת שמרוויח 30 אלף שקל ואולי יש לו דירה אולי לא יודע מהי הדאגה שהצ'ק יחזור מבעל הבית. אנו כאן באוהלים ואנו רוצים פתרון מיידי. החברה הישראלית איבדה את החמלה ואת הדאגה לחלש. אין שום יחס אנושי לאדם. היינו רוצים לראות חברה עם יותר חמלה שדואגת". אדלר הוסיף כי "אנו רוצים פתרונות מיידים לא רק זוגות צעירים - צריך לדרוג לכולם".

שקי שינה לח"כים

מוקדם יותר הגיעו כ-30 סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב ומהאוניברסיטה העברית לרחבת הכניסה לכנסת והחלו לחלק חומרי הסברה ושקי שינה לחברי הכנסת שעברו במקום.

חלק מחברי הכנסת הסכימו לקחת את שקי השינה, בהם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, זהבה גלאון (מרצ), ואנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו). ח"כ חיים כץ, (ליכוד) יו"ר ועדת הרווחה, העבודה והבריאות סירב לקחת את שק השינה שהוצע לו על ידי הסטודנטים.

הגר ישראלי, דבורת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שהשתתפה בפעולה אמרה כי הסטודנטים ניסו לקבל תשובות מחברי הכנסת לגבי הפעולות המתכוננות כדי לפתור את מצוקת הדיור אך לא קיבלו תשובות ברורות.

הפגנה נגד מחירי הדיור מול הכנסת, יולי 2011. מגד גוזני
חברי הכנסת משה גפני, זהבה גלאון ואנסטסיה מיכאלי הסכימו לקבל את שקי השינה שחילקו המפגינים/מגד גוזני

הדיון במחירי הדיור אמור היה להיערך היום בוועדת הכספים אך בוטל לאחר שהשרים שטייניץ ואטיאס הודיעו כי לא יגיעו בשל דיון שאליו זומנו אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גורמים בוועדה הביעו ביקורת חריפה על היעדרותם של שטייניץ ואטיאס ואמרו כי אין טעם לקיים את הדיון בהעדרותם.

בתוך, כך, מליאת הכנסת צפויה לדון היום בהצעת אי אמון בממשלה על רקע משבר הדיור שהגישה סיעת קדימה . נושא הדיון הוא "כישלון ממשלת נתניהו במתן מענה למצוקת הדיור של אזרחי ישראל ובפרט של הזוגות הצעירים".

(עדכון ראשון: 11:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully