וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין הטעיית צרכנים: "רבוע כחול" נקנסה ב-160 אלף ש'

עדיה פיטרמן

18.7.2011 / 16:34

על פי כתב האישום, הרשת פירסמה מבצע שהציע קופסת מגבונים חינם, אולם בפועל חייבה את הלקוחות. "ההליכים שננקטו הינם מסר ברור לגבי החובה לפרסם מידע נכון ומדויק במבצעי הוזלה"

רשת רבוע כחול (בעלת רשתות מגה) הורשעה בעבירות של הטעיית הצרכן, אי הודעת פרטים במכירה מיוחדת וגביית מחיר מהצרכן הגבוה מהמחיר שהוצג, ובגין עבירות אלו נקנסה בסכום של 160 אלף שקל.

העבירות בגינן נקנסה הרשת התבצעו בין השנים 2006 עד 2008 בסניפים בחיפה ובאזור הצפון, וכללו מקרים בהם היה הבדל לרעת הצרכן בין המחיר המצוין על גבי המוצר לבין מחיר המוצר בקופה, וכן הטעיה במבצעים ובשילוט בסניפים. הקנס הוטל על ידי שופטת ביהמ"ש השלום בחיפה אורית קנטור בסוף השבוע שעבר.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד רחל בורנשטיין מהמחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, בעקבות חקירה שנערכה במחוז הצפוני של משרד התמ"ת, ומיוחסים בו לרשת שישה מקרים בהם התגלה הפרש לרעת הצרכן בין המחיר שהוצג על גבי המוצר עצמו לבין המחיר שנדרש מהצרכן בקופה.

מתנה בתשלום, מבצע שלא היה בתוקף

לפי מקרה אחד המתואר בכתב האישום, נמכרו מגבוני אגיס פיו באריזה שכללה שתי חבילות וקופסת אחסון ועליה נרשם "2 יחידות+ קופסה מתנה". בהשוואת מחירים התגלה כי בפועל הקופסה לא ניתנה במתנה אלא נמכרה תמורת 1.01 שקלים.

לפי מקרה אחר באחד הסניפים הוצג שלט לגבי מבצע שלא היה בתוקף וגרם לצרכנים לרכוש את המוצר תוך הטעייתם. העבירות בוצעו בסניפי מגה בקריות חוצות המפרץ, חדרה, סופר-סנטר - נוף בזכרון יעקב, שפע שוק סניף נוה גנים ושפע שוק זבולון - סניף קרית אתא.

מלבד הקנס שהוטל על הרשת חייב בית-המשפט את הרשת לחתום על התחייבות בסכום של 45 אלף שקל להימנע מהעבירות בהן הורשעה לשלוש השנים הבאות. כמו כן חויב מנהל קטגוריית מוצרי הפארם ברשת לחתום על התחייבות אישית שלא לחזור על המעשה בסך 5,000 שקל, וארבעה מנהלי סניפים הועברו להליך מנהלי בו יוטלו קנסות מנהליים.

"מסר ברור לגבי החובה לפרסם מידע נכון"

"עבירות מהסוג שהורשע בהן הרבוע הכחול פוגעות בציבור הרחב ועל רשתות השיווק להעלות את ההקפדה על עדכון ובדיקת המידע שניתן לציבור הצרכנים והבקרה העצמית, בכל הנוגע להתאמת מחירים בין המוצג על המוצר ובין הנדרש בקופה", אומרת עו"ד בורנשטיין, "ההליכים שננקטו הינם מסר ברור לגבי החובה לפרסם מידע נכון, מדויק ומלא במבצעי הוזלה המוצעים לצרכן".

"אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של תיקון חקיקה שיאפשר לעשות שימוש בעיצומים כספיים, דבר שיהפוך את הענישה על מקרים כאלו לאפקטיבית ומהירה מבלי שנצטרך להתדיין שנים בבתי משפט", אומרת תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן.

פינקוס מסבירה כי הפניה לבית המשפט מצריכה ראיות ברמה פלילית שדורשות תהליך ארוך ומורכב, "ואילו עיצומים כספיים דורשים בדיקה שאינה ברמה של ראייה פלילית לכן ההליך יהפוך מהיר".

מרשת הרבוע הכחול נמסר כי "הרשת משרתת מיליוני לקוחות במעל ל-200 סניפים. סימון מחירי המוצרים נעשה באופן ידני ומשתנה לעיתים קרובות מאד, מה שיכול לגרום לעיתים נדירות לטעויות בסימון. החברה עושה כל מאמץ להקפיד על סימון מדויק ונכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully