וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות המזון יקימו צוות להתמודדות עם מחאת המחירים

עדי דברת מזריץ ואורה קורן

19.7.2011 / 9:25

איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עומד להקים צוות להתמודדות עם המשבר הנובע ממחאות הציבור על עליות המחירים. "חוששים שראש הממשלה יפגע בתעשייני המזון כדי לרצות את ההמונים"

איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים יקים צוות להתמודדות עם המשבר הנובע ממחאת הציבור על עליות המחירים. הצוות יכלול נציגים מחברות מזון גדולות וקטנות, כמו גם יועצי תקשורת ואסטרטגיה. בראש הצוות יעמוד שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים.

חברות המזון החליטו כי הן לא רוצה להתמודד עם המשבר באופן פרטני, ומעדיפות שארגון המזון יאחד את כולן בטיפול במשבר. ההחלטה התקבלה בישיבת הנהלת איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שהתקיימה אתמול.

תעשייני המזון חוששים שהלחץ הציבורי הממוקד כיום במחלבות וברשתות השיווק יסחוף את כל ענף המזון, ושהם יהפכו "שעיר לעזאזל". כך ציינו אתמול חלק מהמשתתפים בישיבת איגוד המזון של התאחדות התעשיינים, שנערכה בהשתתפות נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש. הדיון שהיה חלק מהפעילות השגרתית של האיגוד התמקד במהירות במשבר שאליו נקלעה תעשיית המזון על רקע עליות המחירים בשוק.

"אין לנו עניין בפערים, שיפחיתו מסים עקיפים"

על רקע המלצות הוועדה הממשלתית לבחינת מחירי מוצרי החלב לפקח על רווחיות רשתות ומחלבות הביעו תעשייני המזון חשש, שהגזירות יתרחבו לכל הענף. בישיבה נכחו גדי לסין, יו"ר איגוד המזון ומנכ"ל קבוצת שטראוס; אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה; שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים; רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל); גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם ; ואחרים.

לדברי משתתפים בדיון, הוא התנהל באווירת לחץ ובסופו הוחלט על הקמת צוות שיפעל להצגת "נתוני אמת" לוועדה הממשלתית הדנה בענף המזון. "הממשלה חוששת מהציבור ואנחנו עלולים לשלם את המחיר", נאמר בדיון. "החשש הוא, שראש הממשלה יפגע בתעשייני המזון כדי לרצות את ההמונים. הרבה סיסמאות הופרחו באויר ללא אחיזה במציאות, ויצרו אוירת עליהום על היצרנים", הוסיפו הדוברים. "המטרה של הישיבה היתה קודם כל לבחון מה עושים כרגע כי הרבה אנשים בתעשיית המזון לא יודעים מה קורה ומה עושים ואיך התקופה האחרונה הולכת להשפיע עליהם", סיפר אחד הנוכחים.

לדבריו, הוא אינו תולה תקוות בצוות שיוקם: "לדעתי לא ייצא מזה כלום. יש בין היצרנים ניגודי אינטרסים - אלה של יצרנים גדולים לא דומים לאלה של היצרנים הקטנים. יש גם בעיה עם זה שיו"ר איגוד המזון מנסה להוביל את המהלך אבל הוא גם מנכ"ל קבוצת שטראוס".

"החלטות מתקבלות לפי כמות ה'לייקים'"

המשתתפים הביעו הבנה לזעקת מעמד הביניים, וגזי קפלן אף הציע "שהממשלה תעלה את המס על העשירים כדי לתת יותר למעמד הביניים ולמעמד הנמוך". ההצעה לא התקבלה לצד הצעות נוספות שלא התקבלו. בתום הדיון הוחלט להקים צוות מקצועי שיאסוף נתונים ויציג אותם לועדת המזון. הועדה הכוללת נציגים בכירים ממשרדי הממשלה לא כוללת נציגים מהמיגזר הפרטי, אולם אלה אמורים להיות מוזמנים אליה בשלב מתקדם יותר. "אם הממשלה לא משתפת אותנו בדיונים, לפחות נמצא את הדרך להציג בפניה ניתוח אמיתי של הנתונים", ציינו משתתפים בדיון.

"מטריד תעשיינים שההחלטות מתקבלות לפי כמות ה'לייקים', כי אז לא סופרים כלום חוץ מ'לייקים'", אמר משתתף נוסף בדיונים. "אנחנו מוכנים לקחת חלק בכל תהליך שיבדוק דברים לעומק ויתן פתרונות אמת, לא פתרונות פופוליסטיים".

"לנו אין עניין להגדיל את הפערים החברתיים, ואם כתוצאה מזה צריך לשנות הפחתה במיסוי ישיר, שיעצרו את ההפחתה במס חברות ויפחיתו מסים עקיפים, כמו מע"מ על מזון או תשומות לתעשייה. שיורידו את הבלו על הסולר והחשמל ואת מחיר המים, זה מעלה מחירים לצרכנים ישירות ובמוצרי המזון. אנחנו מוכנים לפתוח את הספרים בפני כל גורם ממשלתי. אבל די עם הפופוליזם", ציטט אותו גורם מהדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully