וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירות המחאה: חוק הדיור יכלול גם דירות להשכרה

פנחס וולף

19.7.2011 / 10:54

הצלחה למחאת האוהלים? חוק הדיור הלאומי יכלול גם ייעוד קרקעות לדיור להשכרה. היום ייערך דיון בו ידונו גם בהוספת תוכניות לדיור בר השגה. שאמה הכהן: "אין לי ספק שהשוק יגיב מהר"

מחאת האוהלים מניבה תוצאות: חוק הדיור הלאומי יכלול גם ייעוד קרקעות לדיור להשכרה – כך הודיע הבוקר (שלישי) יו"ר הוועדה המשותפת לחוק הוועדות לדיור לאומי (חוק הוד"לים), ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד).

מחאת האוהלים- כותרות אחרונות:
מאבק הדיור מתרחב: אוהלים בירושלים ובצפון
המחאה שלי: הכירו את הפעילים בעיר האוהלים
המחאה על מחירי הדיור: גם המתנחלים מצטרפים
פעילי מחאת הדיור ניסו לגרש את הפוליטיקאים
אטיאס משיב למפגינים: שיווק מאסיבי של יחידות דיור

על פי ההודעה, לראשונה ייקבע בחוק ייעוד קרקעות לדיור להשכרה, כך שהדבר יאפשר לוועדות התכנון והבנייה לקבוע כי קרקע של המדינה תשווק לדיור להשכרה בלבד, לרבות הוראות לגבי משך השכירות ומאפיינים נוספים.

אוהלי מחאה תל אביב. נמרוד סונדרס
אוהלי המחאה בתל אביב/נמרוד סונדרס

"לא בטוח שמפגיני האוהלים ושאר הסובלים ממצוקת הדיור יבינו את משמעות הבשורה של חוק הוד"לים עבורם", אמר ח"כ שאמה הכהן, "אך אין לי ספק ששוק הדיור יבין ויגיב מהר".

הוא הדגיש עוד, כי התכנון צפוי להתבצע בקרוב. "חקיקת הוד"לים תסתיים עוד השבוע, וייתכן כי אפילו היום". הדרישה להוסיף לחוק גם תוכניות לדיור בר-השגה, נתקלה בעבר בהתנגדות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם על פי שאמה הכהן, אם יהיה לכך רוב בוועדה, נתניהו לא יכשיל זאת וגם דרישה זו תיכלל בחוק.

במהלך ההצבעות הסופיות על החוק, הוסיפה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) סעיף הקובע כי בתכנון המחוזי תהיה העדפה לדירות קטנות עד 75 מ"ר, ולדירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח. לדבריה, "מכלל המחקרים והניסיון העולמי בתחום בעיית הנדל"ן עולה כי הפתרון הנכון ביותר הוא דיור בר השגה, בניית דירות קטנות ודירות מיועדות השכרה. אין טעם בקיצור הליכים בירוקרטיים ללא יצירת סדר עדיפויות חברתי ברור לדירות שייבנו"

ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול למחאה. "אנחנו עומדים בפני אתגר חשוב וגדול. מדובר בהנעת הכלכלה. כל הדברים שלא נעשו במשך שנים - אנחנו עושים", אמר נתניהו. "ישנה בעיה שלא טופלה שנים רבות. אבל יש גם טווח ביניים. לא רק שהממשלה הסירה החלטה שגויה של קודמתה, אלא יצאו גם 7,000 מכרזים".

ההפתעות עוד בדרך

ראש הממשלה המשיך ואמר, כי "נביא לכנסת בימים הקרובים רפורמה במיסוי של אנשים המחזיקים בעשרות אלפי דירות כדי להוציאם לשוק, ואני מבקש שיתוף פעולה של הקואליציה ואם אפשר גם של האופוזיציה. זה ייתן פתרון להרבה זוגות צעירים. ויהיו עוד צעדים. אנחנו עובדים על פתרונות נוספים. צריך להשאיר כמה הפתעות גם כן. אנחנו נפתור את מצוקת הדיור. אנחנו יכולים להביא אלפי דירות לשוק עם החקיקה שנקדם בעזרתכם".

אתמול נערך דיון בוועדת הכלכלה על מצוקת הדיור, בו השתתפו גם נציגי מחאת האוהלים, שהגיבו לטענות על כך שהמחאה הינה "מאבק של מפונקים". "במקום שבו לא ניתן להגיע באופן הגיוני ובאופן מהיר, מסודר ויעיל - אין מה לדבר על מגורים מחוץ למרכזיים העירוניים", אמרה סתו שפיר, אחת מנציגי מחאת האוהלים בדיון. "גם תושבי כפר שלם ויפו איתנו, וגם תושבי חולון, בת ים ונהריה. זה לא סיפור של מפונקים, ואני לא מבינה מה הקשר לפינוק. בעיית ההתייקרות והולכת והופכת חמורה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully