וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הדיור לא יכלול תוכניות לדיור בר השגה

פנחס וולף

19.7.2011 / 14:32

החוק אושר לקריאה שנייה ושלישית ויכלול סעיפים המתייחסים לדירות להשכרה, אולם לא לתוכניות לדיור בר השגה. "החוק מעיד על כך שהממשלה רק רוצה להעשיר את כרישי הנדל"ן"

הוועדה המשותפת לכלכלה ופנים אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית, את החוק להאצת הליכי הבנייה ב"וועדות דיור לאומיות" (הוודל"ים) והוא יועבר לאישור מליאת הכנסת. יחד עם זאת, על אף המחאה הציבורית על מחירי הדיור, התוכניות לדיור בר השגה לא הוזכרו בחוק.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות
נתניהו על המחאה: "מכינים הפתעות לפתרון המצוקה"
המאהל שלי: הכירו את פעילי המחאה
פעילי המחאה גירשו את הפוליטקאים
מחאת האוהלים: "הנדל"ן לא רק לעשירים"

הבוקר העריך יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-כהן (ליכוד) כי בסופו של הוספת התוכניות לדיור בר השגה לחוק אכן תתממש, אולם בסופו של דבר, כאמור, החוק לא כלל התייחסות לנושא.

אוהלי מחאה תל אביב. נמרוד סונדרס
"הממשלה רק רוצה לעקוף את הליכי התכנון על חשבון איכות החיים והסביבה של כולנו". מתחם האוהלים בתל אביב/נמרוד סונדרס

על פי החוק, כ-50 אלף יחידות דיור יפעלו כוועדות משנה של ועדות התכנון המחוזיות, ולא ימתינו עם עוד מאות תוכניות אחרות של בנייה למסחר ולתשתיות - מה שייצור, לדברי נתניהו, "כביש עוקף בירוקרטיה".

איריס האן מהחברה הגנת הטבע, הביעה אכזבה מאישור החוק במתכונת זו. "למרות מחאת הדיור הציבורית הנרחבת של השבוע האחרון, החוק במתכונתו הנוכחית לא יפתור את מצוקת הדיור: הוא לא כולל אפילו מילה אחת על דיור בר השגה וזה מעיד על כך שהממשלה רק רוצה לעקוף את הליכי התכנון ולהעשיר את כרישי הנדל"ן, על חשבון איכות החיים והסביבה של כולנו", אמרה.

"חוק נוסף לפתרון המצוקה"

נתניהו בירך את חברי הוועדה על אישור החוק, והנחה לקבוע בחוק כי חובת הגשת תוכניות רק על קרקעות מדינה, לא תחול על קרקעות של תחום יישובי המיעוטים. "מדובר בחוק נוסף שנועד לספק פתרון למצוקת הדיור בישראל", אמר נתניהו. "בימים הקרובים נשלים בכנסת את הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל ואת חוק הפטור ממס שבח לדירות שיוסבו מעסקים לדיור. כל אלו נועדו להגדיל את היצע הדירות ולהביא להורדת המחירים", הוסיף.

הבוקר הודיע ח"כ שאמה-הכהן כי החוק יכלול גם ייעוד קרקעות לדיור להשכרה, כך שהדבר יאפשר לוועדות התכנון והבנייה לקבוע כי קרקע של המדינה תשווק לדיור להשכרה בלבד, לרבות הוראות לגבי משך השכירות ומאפיינים נוספים.

"לא בטוח שמפגיני האוהלים ושאר הסובלים ממצוקת הדיור יבינו את משמעות הבשורה של חוק הוד"לים עבורם", אמר ח"כ שאמה הכהן, "אך אין לי ספק ששוק הדיור יבין ויגיב מהר". כרמל שאמה הכהן הוסיף כי "חקיקת הוד"לים תסתיים עוד השבוע, וייתכן כי אפילו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully