וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות

שלי אפלברג

19.7.2011 / 17:05

מדד הגז והנפט עלה ב-0.6%, וכור סיימה בירידה של 0.96% על רקע עדכון הסדרי האשראי מול הבנקים שמימנו את רכישת מניות קרדיט סוויס. "עונת המלפפונים בעיצומה - המחזורים לא קיימים"

העליות שאפיינו את יום המסחר באחד העם התמתנו עם סגירתו. מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 0.7%, ות"א 100 הוסיף לערכו כ-0.6%. מדד נדל"ן 15 סגר בעלייה של 1.25%ומדד הבנקים רשם עלייה של 1.3% .

מדד הגז והנפט, שהוביל את העליות בתחילת היום, נחלש במעט ונסגר בעלייה של 0.6% בלבד . מחזור המסחר היה נמוך ביותר גם לימי הקיץ - 1.72 מיליארד שקל. ב-10 מניות בלבד נרשם מחזור של מעל ל-10 מיליון שקל, בעוד שרק ב-50 מניות נוספות המחזור התקרב למיליון שקל. מדדי התל בונד סימו בעליות קלות של 0.1%, כאשר תל בונד 40 עלה ב0.2%.

שלמה מאיר, מנהל השקעות ב-DBM, ציין כי המחזור הנמוך הצביע על כך כי אין לחץ מצד המוכרים. לטענת מאיר, התיקון מעלה שמתרחש ברחבי העולם הוא בגדר הבעת אמון בתוכנית הקיצוצים שאושרה באיטליה, אך העולם עדיין מחכה להצבעה על תקרת החוב בארה"ב ולדו"חות שאמורים להתפרסם של בנק אוף אמריקה.

"המסחר מתנהל תחת הפחד מהחוב העולמי"

יניב פגוט אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, ציין כי "המסחר בחודשים האחרונים שכח את הרגל החזקה - דיווחי החברות על תוצאות הטובות, ומתנהל תחת הרגל החלשה שהיא הפחד מהחוב העולמי. השוק ימשיך ללכת בעקבות העולם לטוב ולרע".

בגזרת אגרות החוב טוען פגוט כי הסדרי החוב משפיעים על השוק הקונצרני ש"חטף מימוש משמעותי בימים האחרונים. אנשים מפחדים להיתפס עם האג"ח הבא שיהיו לו בעיות להחזיר חובות ומקטינים חשיפה לקבוצות מסויימות של אג"ח".

"אנו רואים בזמן האחרון כי המשקיעים הענישו את החברות של אילן בן דוב אשר לא קשורות לטאו. היום יש עליות באותם אג"ח כי הערכות בשוק שאילן בן דוב עומד לשפר את ההצעה".

"המרווחים הקונצרנים נפתחים מול האג"ח המששלתי. בחלק מהאג"ח נוצרים עיוותים והזדמנויות. למשל, אג"ח דלק קבוצה ואג"ח של סקיילקס, שמגובים במניות של פרטנר. אני רואה בכך דוגמה להזדמנויות שקיימות בשוק. אך יש לזכור כי מחפשי המציאות לא נמצאים כרגע בשוק".

"המסחר מאוד נזיל"

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות באפסילון, אמר כי "המסחר בשוק לא פשוט. אני לא רואה סיבה לרגיעה היום ולעליות אשר מתרחשות בשוק, המסחר מאוד נזיל. השוק בעולם מחכה לראות איך יתפתח משבר החוב באירופה, אני מתקשה לראות איך יפטרו את כל בעיות המאקרו מבלי להיכנס לחדלות פרעון מלאה או חלקית ביוון ופורטוגל. לדעתי במצב זה תהיה השפעה ישירה על מאזני הבנקים. מאידך יש לציין כי המניות ואג"ח בישראל נסחרות במחירים מאוד אטרקטיביים, אך מכיוון שהשוק ימשיך לחשוש בזמן הקרוב לא הייתי בונה על מהלך כלפי מעלה".

לגבי העלייה במדד הנפט והגז, טוען אזולאי כי מאגר "נועה" שיפר את המועד שהוא יכול לספק את הגז לשוק אבל מעבר לכך אין סיבה משמעותית לעלייה. לטענת מאיר, מספר סיבות יכולות להיות לעליות במגזר הגז והנפט. ראשית, ישראל עומדת להקים מתקן לקיבול גז טבעי שייובא מחו"ל על רקע המחסור בגז. סיבה נוספת הינה כי נוחי דנקנר קנה אתמול מניות של מודיעין ב-11 מיליון שקל בשער הגבוה ביותר בו נסחרה המניה - 4.4 שקלים (כ-250 מיליון יחידות). בכך הוא מאותת למשקיעים כי הוא מביע אמון כבעל עניין במניה.

מניות בולטות במסחר

הכשרה אנרגיה עלתה ב-3.35% אחרי רצף גדול של ירידות שהגיע לכ-50%.

פרמיום, בבעלותם של יולי עופר ונמרוד רינות, עלתה ב-3.3%במחזור של 150 אלף שקל בלבד, על רקע הידיעות למשא ומתן לפתרון הוויכוח בן שלמה שוקרון לרציו. לפי תנאי המשא ומתן, פרמיום אמורה לקנות את ההחזקות של שוקרון ברציו.

איגרות החוב והמניות של חברת טאו תשואות המשיכות לעורר עניין על רקע הסדר החוב של אילן בן דב, בעל השליטה בחברה. השמועה בשוק גורסת כי הגופים המוסדיים ידרשו מבן דב לתת יותר ממה שהציע בהצעת ההסדר. המניה עלתה 3.81%.

מנופים פיננסיים, שצנחה בכ-13% ביומיים האחרונים, ממשיכה לרכז עניין על רקע חקירתו של ג'קי בן זקן, מבעלי השליטה בחברה, בחשד להרצת מניות החברה בבורסה. בן זקן שוחרר על ידי בית המשפט המחוזי למעצר בית בתנאים מגבילים והפקיד ערבות בנקאית של 1.3 מיליון שקל. המניה סיימה את המסחר בתיקון ועלתה ב-1.7%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קבוצת דלק נסחרה על רקע הכנסתה לרשימה השחורה של המעקב עם אופק שלילי. המניה סיכמה את המסחר בעלייה של 0.53% .

גזית גלוב נסחרה בעלייה בעקבות רכישה של 5% ממניות חברת האם נורסטאר על ידי בנק הפועלים . המשקיעים רואים ברכישה זו כהבעת אמון בחברה.המניה סגרה 1.2% עליה

כור תעשיות הגיעה להסכמות עם מורגן סטנלי וסיטי לגבי שיפורים בהסכמי האשראי בקשר עם ההשקעה במניות קרדי סוויס.המניה ירדה ב-0.96%.

אנליסט הנדל"ן של IBI פירסם המלצת "קנייה" למניית מליסרון במחיר של 100 שקל למניה. לדבריו, החברה צריכה להיות אחד העוגנים בתיק ההשקעות כשהיא מהווה אופציה על כלכלת ישראל ומספקת תשואת דיווידנד נאה של כ-6% בשנים האחרונות. המניה הוסיפה 2.9% לערכה.

מחזור מסחר ער בהיקף של 70 מיליון שקל התנהל במניית בנק לאומי. המניה עלתה ב 1.6%

"חודש אחד לא מבטא תפנית בתחום הכלכלי"

ועדת חודק, אשר קבעה רגולציה כבדה על הנפקות חדשות בשוק, גרמה לחברות להרחיב את הסדרות הקיימות על פי התשקיף שניתן כבר למשקיעים, וזאת מכיוון שהרחבת הנפקה אג"ח הקונצרניות בתל אביב רשמו ירידות שערים. לדעתו של יאיר דרורי, האנליסט הראשי של תכלית דיסקונט ניהול תיקים, המשקיעים הגדולים מאותתים לחברות כי אם הם רוצים להרחיב את הסדרה הם יאלצו לתת יותר תשואה למשקיעים.

"האינדיקטורים הכלכליים לחודש יוני בתחומי היצוא, המסים והפעילות הכלכלית היו מאכזבים. ואולם נתוני חודש אחד לא מבטאים בהכרח נקודת תפנית בתחום הכלכלי", אמר יורם גבאי, יו"ר פעילים תיקי השקעות. לדברי גבאי, עם הצטמצמות העודף בחשבון השוטף, מגיע לידי מיצוי גם תהליך הייסוף של השקל.

בנוגע למצב הגלובלי, ציין גבאי, כי אנו עדים לגלי ההדף מהמשבר הפיננסי. לדבריו, "תוצאות משבר 2008 עדיין מסכנות את היציבות הפיננסית בעולם. בעיקר מדובר על הקושי במימון הגירעונות והחוב של מדינות אירופה, ששוק ההון העולמי לא מגבה אותן כפי שהוא מגבה את שוק האג"ח של ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully