וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות

ערן אזרן

20.7.2011 / 0:25

מרדוק משך את נאסד"ק לעלייה של יותר מ-2%; ניוז קורפ קפצה ב-6%; הבנקים פירסמו היום את תוצאותיהם - המניות הגיבו בירידות: בנק אוף אמריקה נפל בכ-1.5%; גולדמן סאקס איבד כ-1%

שינוי כיוון? לאחר שבשבוע שעבר השלימו המדדים את הירידה השבועית החדה זה יותר מחודש ימים, התנהל אמש המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות. המשקיעים שאבו עידוד מנתונים חיוביים שהגיעו מענף הבנייה המקומי, ומהמגעים המתנהלים באירופה בנוגע לגיבוש תוכנית חילוץ כוללת ליוון. גם הערב נמשכו המגעים בין הדמוקרטים והרפובליקנים בדבר הגדלת תקרת החוב של ארה"ב.

בסיכום יומי רשמו המדדים עליות חדות, בהובלת מניות הטכנולוגיה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.63, S&P 500הוסיף לערכו ערך דומה, ואילו נאסד"ק התחזק ב-2.2%. בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמו ירידות קלות: אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.018%, והתשואה עליה עלתה ל-2.89%.

אפל ויאהו צפויים לדווח על תוצאותיהן השנתיות לאחר סגירת המסחר.

סימנים מעודדים מענף הבנייה האמריקאי: היקף התחלות הבנייה עלה ביוני ב-14.6% לקצב שנתי של 629 אלף בתים, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי בוושינגטון. העלייה היתה חדה מהתחזיות. נתון התחלות הבנייה של חודש מאי תוקן כלפי מטה, לקצב של 549 אלף בתים. היקף היתרי הבנייה, סימן להתחלות בנייה עתידיות, עלה באופן בלתי צפוי ב-2.5% לקצב שנתי של 624 אלף ביוני. התחזית היתה לירידה של 2.3%.

גם הערב התנהל המסחר על רקע הסכנה להורדת דירוגה של ארה"ב, והמגעים בין הדמוקרטים והרפובליקנים בדבר הגדלת תקרת החוב. המיליארדר וורן באפט המליץ לממשל בארה"ב לבטל את תקרת החוב כלל. באפט הצטרף בכך לסוכנות דירוג האשראי מודי'ס, שהציעה לארה"ב לבטל את תקרת החוב כדי להקל על אי הוודאות בקרב מחזיקי האג"ח הממשלתיות. סוכנות דירוג האשראי S&P הזהירה ביום שישי האחרון כי יש סיכוי של 50% כי תוריד את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - אם הקונגרס האמריקאי לא יגיע במהרה להסכמה על העלאת תקרת החוב של ארה"ב.

בצד השני של האוקיאנוס, בכירי גוש היורו גיבשו בשבוע שעבר שלושה פיתרונות אפשריים למעורבות המשקיעים הפרטיים בחבילת החילוץ השנייה ליוון, כך עולה ממסמך שהוכן בשבת והגיע לידי רויטרס. המסמך הוא חלק ממאמציו הדחופים של גוש היורו להבטיח מימון מספק ליוון עבור שלושת השנים הבאות ולשים קץ לחששות בשווקים בנוגע ליכולתן של מדינות נוספות באירופה, כמו איטליה וספרד, לממן את עצמן. מנהיגי גוש היורו ידונו בחבילת הסיוע השנייה של יוון ביום חמישי.

מניות בולטות במסחר

ענקית האלקטרוניקה אפל תפרסם הערב את דו"חותיה הרבעוניים, והעיניים של המשקיעים נשואות להכנסות ממכירת אייפד 2. לפי הערכות בוול סטריט, אפל מכרה ברבעון 8 מיליון יחידות של אייפד ו-16.9 מיליון יחידות של אייפון.

בה בעת, ארגון צריכת האלקטרוניקה האמריקני דיווח כי בשנת 2011 ההכנסות ממכירת סמאטפונים וטאבלטים יעלו ב-5.6% לשיא של 190 מיליארד דולר. הארגון טוען כי מכירות הטאבלטים של אפל ומתחרותיה יגיעו ל-26.5 מיליון יחידות ויניבו הכנסות של 14 מיליארד דולר. עד כה מכרה אפל כ-8 מיליון יחידות של מכשיר האייפד. מכירות הסמארטפונים יעלו ב-45% ל-23 מיליארד דולר. מכירות קוראים אלקטרוניים כמו הקינדל של אמזון יוכפלו ויניבו הכנסות של 1.8 מיליארד דולר. מי שצפויה עוד להרוויח היא ענקית האינטרנט גוגל שמערכת ההפעלה שפיתחה עבור סמארטפונים - אנדרואיד - פועלת במיליוני מכשירים בעולם.

גולדמן סאקס דיווח היום על עלייה ברווחיו הרבעוניים, אך תוצאותיו היו נמוכות משמעותית מהתחזיות. הבנק רשם רווח של 1.09 מיליארד דולר, או 1.87 דולר למניה, ברווחיו ברבעון השני, בהשוואה לרווח של 613 מיליון דולר, או 78 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח היה נמוך משמעותית מתחזיות אנליסטים לרווח של 2.35 דולר למניה.

בנק שני שדיווח היום היה ולס פארגו, שהציג עלייה של 29% ברווחיו ברבעון השני, הודות לירידה בהפרשות לכיסוי חובות מסופקים. הרווח הנקי של הבנק - הרביעי בגודלו בארה"ב במונחי נכסים - עלה לשיא של 3.95 מיליארד דולר, או 70 סנט למניה, לעומת רווח של 3.06 מיליארד דולר, או 55 סנט, ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי הרווח יסתכם ב-69 סנט למניה.

עוד בדו"חות הבנקים: בנק אוף אמריקה דיווח היום על הפסד של 8.8 מיליארד דולר, או 90 סנט למניה, ברבעון השני, לעומת רווח נקי של 3.1 מיליארד דולר, או 27 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי ההפסד יסתכם ב-85 סנט למניה. ההפסד נבע מהוצאה חד פעמית של 8.5 מיליארד דולר על פיצויים למשקיעים שטענו כי הבנק מכר להם אג"ח מגובות משכנתאות באיכות גרועה.

ענקית הביטוח האמריקאית AIG שוקלת למכור חלק מחטיבת החכרת המטוסים שלה באמצעות הנפקה ראשונה לציבור (IPO), דיווח "וול סטריט ג'ורנל", לפי מקורבים לעניין. לפי הדיווח, בנקאי השקעות אמרו ל-AIG שהנפקתה של חטיבת ההחכרות (ILFC) עשויה לגייס בין 1.5 מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר אם האווירה בשוק תהיה חיובית. AIG תציע נתח של 25% בהנפקה, הצפויה להיות אחת מהגדולות בארה"ב השנה. ההכנסות מההנפקה ישמשו את AIG להחזרת חובותיה לממשל האמריקני.

רופרט מרדוק יו"ר ניוז קורפ העיד אמש בפני הפרלמנט הבריטי. מרדוק הודה כי הוטעה על ידי בכירי "ניוז אוף דה וורלד" וכי הוא משתף פעולה באופן מלא עם המשטרה. מרדוק ציין כי מעשיהם של כמה כתבים ועורכים בעבר של העיתון פגעו בו באופן בלתי הפיך, ולכן הוחלט לסגור אותו. מניית ניוז קורפ, שנסחרת בנסדא"ק, זינקה בכ-6%.

ענקית ציוד התקשורת סיסקו הודיעה היום על כוונתה לקצץ 15% מכוח העבודה שלה ועל מכירתו של מפעל במקסיקו, במסגרת תוכניתה של החברה לקיצוץ עלויות שנתיות בסך 1.3 מיליארד דולר. החברה תקצץ 11.5 אלף משרות, לעומת תחזיות הכלכלנים ל-6,500 משרות בלבד. מבין העובדים שיעזבו, 2,100 יעזבו במסגרת תוכנית פרישה מהרצון של החברה. 5,000 עובדים הם עובדי המפעל של סיסקו בחוארז שבמקסיקו, שיימכר למקסיקו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully