וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התמ"ת: "אחשוף פערי התיווך של רשתות השיווק"

צבי זרחיה

20.7.2011 / 12:17

בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אודות גל ההתייקרויות במשק אמר שר התמ"ת שלום שמחון כי רשתות השיווק עושות רווחים על גב הצרכן הישראלי. "אני מעכב העלאת מחיר הלחם"

שר התמ"ת שלום שמחון הודיע היום כי יחשוף מחר בפני ראש הממשלה חומר סודי לגבי פערי התיווך הסמוים והגדולים של רשתות השיווק, שלדבריו לא קיימים בשוק מקום בעולם. בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בעניין גל ההתייקרויות במשק, אמר שמחון: "לא ייתכן שרשתות שיווק יהפכו לחברת נדל"ן ויעשו רווחים על הצרכן הישראלי".

שמחון גם סיפר כי הוא מעכב את העלאת מחיר הפיקוח על הלחם כבר למעלה מחודש. לדבריו, המחיר המפוקח של הלחם צריך לעלות ואני חושש לחתום על צו לייקור הלחם כי אני חושש מפני האפשרות לבוא ולספר סיפורי מעשיות. אנו משאירים בידי הפוליטיקאים כלי משחית כי גם אם נחזיר את הקוטג' לפיקוח, המחיר יעלה ב-2 שקלים למעלה".

מוקדם יותר, פרצה סערה בישיבה. ח"כ מירי רגב (ליכוד) תקפה את ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) שהתייחס לעליית מחירי הדיור ואמרה כי "שר השיכון הוא מש"ס". רגב הוסיפה כי "קדימה לא עשתה כלום בנושא מחירי הדיור. הבעייה של הדיור היא בגלל המרורים שאנו אוכלים".

בתגובה, אמר לה ח"כ שי חרמש (קדימה): "קדימה לא בשלטון כבר שנתיים וחצי". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), איים להוציא את חרמש שאמר: "תוציאו קודם את רגב כמו שגירשו אותה ממאהל המחאה ברוטשילד". ורגב התפרצה: "שם (במאהל) זה החברים של ניצן הורביץ ודב חנין. תלך לשם ותטפל בביצים ובחלב. תבוא עם ביצים וחלב". יו"ר ועדת הכספים אמר בתגובה לעימות: "אתם מוציאים את דיבתנו רעה".

"יש אפטיות מצד הממשלה"

קודם לכן, אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי ההתייקרויות במשק נובעות ממסוי גבוה על מוצרי יסוד, חוסר התחרות ופערי התיווך. בדיון שנערך בהשתתפות שר התמ"ת שלום שמחון, הציע גפני לבחון אם מבטלים או מפחיתים המע"מ על מוצרי יסוד.

גפני טען כי אין מספיק תחרות כיוון שהממשלה מטילה מכס על יבוא מוצרים מחו"ל. עוד אמר כי "רשתות השיווק גובות הון תועפות. הנושא הלאומי הנוסף הם פערי המעמדות. מי שנפגע זה מעמד הביניים ומטה".

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר כי "מחיר הקוטג' הקפיץ את התודעה הציבורית לרמה כזו שאנו מתחילים לראות את המחאה ואת ההתפרצות החברתית גם בדברים אחרים ולא רק במוצרי היסוד. יש פה אפטיות מצד הממשלה ומשרד האוצר ומי שחשב שבצעדים קוסמטיים הוא יוכל לתקן את העולם - טועה. רשתות השיווק והמחלבות עושות קופון גדול במחירי החלב. יש להטיל פיקוח על מחיריהם של מוצרי היסוד ולא רק מוצרי חלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully