וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דוב: "אפצה בעלי איגרות החוב"

אורן פרוינד

20.7.2011 / 13:02

בעל השליטה בטאו תשואות הודיע כי ישפר את תנאי הפיצויים לבעלי האג"ח. "אני רואה בבעלי האג"ח שותפים לחברה, איתם הלכתי לאורך כל הדרך שכם אל שכם"

אילן בן דב, בעל השליטה בטאו תשואות, הודיע הבוקר כי הוא משפר את תנאי ההצעה שהציע לבעלי האג"ח מסדרת ב' ו-ג' וכי הוא מוכן לפצות באופן אישי במישרין כל מחזיק באיגרת חוב בחברה שיפסיד בפועל כתוצאה מהמתווה שהציע. הפיצוי יתבצע בהתחשב בעלות רכישת איגרת החוב המוחזקת על ידי מחזיק האיגרת ובאמצעות העברה ללא תמורה של מניות החברה המוחזקות על ידי בעל השליטה למחזיק איגרת חוב שהפסיד בפועל כתוצאה מביצוע המתווה.

בן דב מסר הבוקר כי "אני רואה בבעלי האג"ח שותפים לחברה, איתם הלכתי לאורך כל הדרך שכם אל שכם, ולכן הצעתי מתווה חדש, המייצג את הערכים שאני דבק בהם בכל פעילותי האישית והעסקית: צדק, אחריות ונאמנות. המהלך הזה מיישם את מלוא האחריות שלקחתי על עצמי לטובת ציבור המשקיעים, הרבה מעל ומעבר למה שאמות המוסר וכל שכן החוק היבש מחייבים אותי, אני מקווה שבעלי האג"ח יקבלו את המתווה המוצע. אני משוכנע, שעם הזמן שוק ההון יראה במהלך הזה קוד אתי חדש להסדרי חוב עתידיים ולהתנהגות נאותה במגזר העסקי בכלל".

המתווה המקורי שהציע בן דב לבעלי האג"ח מסדרה ב' וג' הוא: ותרו לטאו על החוב תמורת 25% ממניותיה במתכונתה החדשה. שווייה של טאו מגיע כיום לכ-43 מיליון שקל. החברה החדשה תכלול - פרט לאחזקותיה הקיימות במבני תעשייה (1.6%), במטעי הדר (26%) ובסאני אלקטרוניקה (7.4%) - 50% ממניות סאני , שבאמצעותה בן דב שולט בפרטנר .

כעת, לאחר שיפור תנאי ההסדר, כל מחזיק באיגרת חוב מסדרה ב' או ג' ובלבד שרכש אותה עד 12 ביולי 2011 ועלות הרכישה נמוכה יותר משווי מניות ההמרה שתתקבלנה בידיו בגין אגרות חוב אלו בעקבות ביצוע המתווה, יפוצה בגין הפער שבין עלות הרכישה לבין שווי מניות ההמרה לצורך קביעת הפיצוי. הפיצוי יתבצע באמצעות העברה ללא תמורה של מניות החברה שבבעלות בעל השליטה לפי שווי מניות ההמרה.

מדוע משפר בן דב את התנאים?

בן דב מאמין כי מרבית המשקיעים הפרטיים רכשו את האיגרת במחיר רכישה נמוך ממה שהוצע בהסדר. לטענתו, רק המוסדיים הפסידו מההסדר החדש ואותם הוא מוכן לפצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully