וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים תעניק הטבה למכוניות היברידיות נטענות

דניאל שמיל

21.7.2011 / 8:40

יבואני טויוטה פריוס פלאג אין ושברולט וולט המונעות לטווח מוגבל באמצעות חשמל ולאחר מכן באמצעות מנוע בנזין פנו לרשות בבקשה לקבל הטבה במסים. ההטבה תוזיל את מחירן באופן משמעותי

מכוניות היברידיות נטענות יזכו להטבת מיסוי מיוחדת.

בחודשים האחרונים פנו כמה יבואני רכב, בראשם UMI ויוניון מוטורס, לרשות המסים, וביקשו לתת הטבת מס למכוניות היברידיות נטענות שהם מתכוונים לשווק בישראל.

שתי המכוניות שישווקו - טויוטה פריוס פלאג אין ושברולט וולט - פועלות בטכנולוגיה שונה, אך עיקרון פעולתן דומה: טעינה חשמלית המאפשרת להן לנוע על חשמל בלבד, ללא זיהום, לטווח נסיעה מוגבל של בין 20 ל-70 ק"מ. לאחר מכן נכנס לפעולה מנוע בנזין, שמניע את הגלגלים (בטויוטה פריוס פלאג אין), או טוען את המנוע החשמלי (בשברולט וולט).

היבואנים טענו שמכוניות אלה מזהמות הרבה פחות מההיברידיות המוכרות, ובשל מחירן היקר, ראוי לתת להן הטבת מס מיוחדת. ברשות אמרו אז כי מכוניות כאלה מזהמות בכל זאת, ולכן כדאי להן לתת את הטבות המס של מכוניות היברידיות, כך שהן ישלמו 30% מס, אך לא הטבה דומה לאלה של מכוניות חשמליות - 10%. שיעור המס המוטל על מכוניות רגילות הוא 83%, וממנו מופחתת הטבה כספית בהתאם למידת הפליטה, שיכולה להגיע עד 13,500 שקל.

כעת מתגבשת פשרה בעניין. במדד החדש של המיסוי הירוק, שיפורסם לקראת סוף השנה, תהיה כנראה קטגוריה מיוחדת להיברידיות הנטענות. הטבת המיסוי שלהן לא תינתן על סמך הטכנולוגיה, אלא בהתאם לנתוני הפליטה שלהן. הציון הירוק, המשקף את נתוני הפליטה של ההיברידיות הנטענות, יהיה נמוך מזה של מכוניות היברידיות (ציון ירוק שבין 50 ל-130) אך גבוה מ-0, ציון לו זוכות רק מכוניות חשמליות.

הדבר יהפוך את מחיר ההיברידיות הנטענות לנמוך משמעותית, גם אם לא זול. טויוטה פריוס פלאג אין עשויה להימכר ב-170 אלף שקל, לעומת מחיר של 200 אלף ללא הטבת מס. מחירה של שברולט וולט יהיה קרוב יותר ל-200 אלף שקל מאשר ל-250 אלף שקל - שהיה המחיר אם היתה מקבלת הטבת מס של מכונית היברידית "רגילה".

כעת נותר לקבוע מה יהיה מחיר החשמל של מכוניות היברידיות נטענות. במשרד התשתיות ממליצים כי מחיר החשמל לרכב יהיה שונה ממחיר חשמל ביתי, אבל רשות החשמל עדיין לא קבעה את התעריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully