וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתייקרות נמשכת: שטח ל-8 דירות ב-13 מיליון שקל

שלומית צור

21.7.2011 / 9:43

מחיר השטח הממוקם סמוך למסוף כרמלית בתל אביב משקף מחיר של 1.62 מיליון שקל ליחידת דיור. ההערכות הן כי דירה במקום תימכר ב3.2-3.5 מיליון שקל

לצד התגברות המחאה על יוקר הדיור בתל אביב, ממשיכים גם מחירי הדירות בעיר לעלות. קרקע המיועדת להקמת שמונה יחידות דיור, הממוקמת ברחוב הכובשים פינת רחוב דניאל, בסמוך לכרם התימנים לחוף הים ולמסוף כרמלית, נמכרה לאחרונה ב-13 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). המחיר משקף עלות של 1.62 מיליון שקל ליחידת דיור אחת, ולפי יחסי המחירים הנהוגים בתל אביב בין מחירי הקרקע למחירן הסופי של הדירות, ניתן להעריך שמחירי הדירות במקום יהיו 3.2-3.5 מיליון שקל בממוצע.

את הקרקע, בת 900 מ"ר, רכשו היזמים ניר דגמי ואלי שומרוני, לאחר תהליך קידום תוכנית בניין עיר חדשה במתחם שהחלה לפני כשלוש שנים על ידי בעל הקרקע נעים מזרחי. על פי תוכנית בניין העיר החדשה שטרם אושרה, צפויות זכויות הבנייה במתחם הכלוא שבין הרחובות דניאל, הירקון, הכובשים וחסן בק לגדול, ובמגרש המדובר צפוי מספר הדירות לגדול ל-35 יחידות בנות 65-120 מ"ר.

במידה שהתוכנית החדשה תקבל את אישורה של הוועדה המקומית והוועדה המחוזית לאחר מכן, הכדאיות הכלכלית של העסקה תגדל משמעותית עד לכדי כ-370 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור לא כולל מע"מ. לדברי דגמי, בכוונת היזמים לבנות דירות של בנות שלושה-ארבעה חדרים שמחיריהן יהיה בין 2 ל-3 מיליון שקל. פנטהאוז בשטח 150 מ"ר יימכר בכ-5 מיליון שקל. לדברי דגמי, ההשקעה בפרויקט היא 100 מיליון שקל וצפי תחילת הבנייה הוא בעוד כשנתיים.

זוהי עסקה שנייה ליזם ניר דגמי באותו הרחוב. באוקטובר 2010 רכש דגמי קרקע המיועדת להקמת עשר דירות ברחוב הכובשים פינת זרובבל מקבוצה של תושבי חוץ בכ-10 מיליון שקל, וכעבור חצי שנה מכר אותה תמורת 13.25 מיליון שקל לחברת "קרבונה סיילס לימיטד" שבבעלות היזם גרגורי מוצקין, עסקה המשקפת עליה של 33% במחיר הקרקע בתוך חצי שנה.

את דגמי ייצג בשתי העסקאות עו"ד עמי בן יעקב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully