וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון לשטייניץ: למנוע מתשובה לגייס אג"ח מדלק

צבי זרחיה

21.7.2011 / 13:17

בקשתה של חברת ועדת הכספים זהבה גלאון הגיעה על רקע הנפקתה המתוכננת של קבוצת דלק בבעלותו של יצחק תושבה ועל רקע אי יכולתה המסתמנת לעמוד בהחזר חובות

חברת ועדת הכספים ח"כ זהבה גלאון (מרצ) דרשה בצהריים משר האוצר יובל שטייניץ להנחות את הרשות לני"ע להחיל על הגופים המנהלים קרנות נאמנות את הכלל האוסר על השתתפות בגיוס אג"ח של חברות הנמצאות בבעלותו אותו בעל שליטה. הנחייה כזו תאסור בעצם על אקסלנס בשליטת יצחק תשובה להשתתף בגיוס אג"ח המתוכנן היום על ידי קבוצת דלק שבבעלותו.

גלאון העלתה את דרישה בעקבות הנפקתה המתוכננת היום של קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה, בין השאר על רקע אי יכולתה המסתמנת של דלק נדל"ן, שנמצאת גם היא בבעלותו, לעמוד בהחזר חובותיה לאותם גופים.

גלאון שהעבירה עותק ממכתבה אל יו"ר הרשות לני"ע פרופ' שמואל האוזר, ציינה כי "מפרסומים בימים האחרונים עולה כי גופים מוסדיים רבים החליטו להמנע מהשתתפות בהנפקת האג"ח של דלק המתוכננת להיום. החלטה זו מלמדת על הסיכון שמנהלי כספי הציבור רואים בהמשך מתן אשראי לחברות השייכות לטייקונים שעשויים לא לעמוד בהחזר חובותיהם".

"אקסלנס עשוי לנצל פרצה זו כדי לתת אשראי לחברה הנשלטת על ידי בעליו"

לדברי גלאון, "בית ההשקעות אקסלנס, הנמצא בשליטת יצחק תשובה, מנוע מלהשתתף בהנפקה בגלל האיסור החל על גופים המפוקחים על ידי המפקח על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, להשקיע בגיוסים של בעל השליטה. למרות זאת, היום נמסר כי אקסלנס שוקל להשתתף בהנפקת האג"ח באמצעות קרנות הנאמנות אותן הוא מנהל".

לדברי גלאון, "מתברר כי על קרנות הנאמנות, הנמצאות בפיקוח הרשות לניירות ערך, לא חלות אותן המגבלות על השקעה בגיוסים של בעלי שליטה, ועל כן אקסלנס עשוי לנצל פרצה זו כדי לתת אשראי לחברה הנשלטת על ידי בעליו".

גלאון סבורה כי "ניגוד עניינים זה מקבל משנה תוקף על רקע כוונתם המוצהרת של גופים מוסדיים אחרים בישראל להמנע מהשקעה באג"ח של קבוצת דלק. הוא חושף לקונה רגולטורית וממחיש את הצורך הדחוף בהחלת כללי ההשקעה באג"ח קונצרני החלים על הגופים המוסדיים גם בכל הקשור לפעילות קרנות הנאמנות שבניהולן".

"יש להנחות את הרשות לניירות ערך לאמץ את הכלל על איסור השתתפות של מוסדיים בהנפקות של בעלי שליטה ולהחילו גם על מדיניות ההשקעה של קרנות נאמנות", קבעה גלאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully