וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת ריבלין: "לשמור על עצמאות ענף החלב"

ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה ביקור ברפתות בקיבוץ שומריה ובמושב עזריקם והדגישו את חשיבות ענף החקלאות. "אי אפשר לומר החקלאות עשתה את שלה, והיא יכולה ללכת"

"החקלאות בישראל איננה רק עניין כלכלי אלא בראש ובראשונה דרך חיים וערך לאומי", כך אמר היום (חמישי) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין במהלך ביקור שערך יחד עם ועדת הכלכלה של הכנסת ברפתות של קיבוץ שומריה ומושב עזריקם. לדברי ריבלין, "החקלאות היא אחד היסודות של הציונות ועודנה משענת למדינת ישראל, שעלולה להיקלע למצור, למלחמה, או לחרמות בינלאומיים, ולכן יש לשמור על עצמאות ענף החלב. אי אפשר לומר החקלאות עשתה את שלה, והיא יכולה ללכת".

עוד על המחלוקת סביב ענף החלב:

ראש הממשלה יכריע בנוגע להוזלת מחירי החלב
האוצר: "הקלות לרפתנים תמורת ייבוא מוצרי חלב"
יצרנים: "ייבוא חלב יסכן בריאות הציבור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרפתנים חשים שברגע אחד הם הפכו מפאר היצירה הישראלית הציונית לחמסנים שיש להצמיד אקדח לרקתם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמר ריבלין כי "גם כאשר מחפשים נוסחאות כלכליות, ביניהן יבוא מאסיבי או הורדת 'מחיר המטרה' כדי להוזיל את מחיר החלב, יש לשמור על הרפתות הקטנות, שכן מסקנות נמהרות עלולות להוות עבורן גזר דין מוות. יש לזכור שהרפתן, כמו הצרכן, נמצא בתחתית השרשרת הכלכלית, אך בלעדיו אין".

ריבלין הדגיש כי "כשמבקשים להוזיל את מחיר החלב באמצעות הוזלה רוחבית, יש לזכור שעבור הרשתות והמחלבות מדובר בקיצוץ בשומן, ואילו עבור הרפתנים זהו כרסום בבשר אם לא בעצמות. הרפתנים חשים שברגע אחד הם הפכו מפאר היצירה הישראלית הציונית לחמסנים שיש להצמיד אקדח לרקתם". ריבלין שוחח עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה והבהיר לו כי החלטת הממשלה בעניין המלצות ועדת קדמי יובאו לאישור ועדת הכלכלה. "הממשלה איננה יכולה להתעלם מהכנסת ואין לי ספק שועדת הכלכלה תפעיל שיקול דעת נכון בעניין".

יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ שי חרמש אמר כי קיצוץ של 10 אגורות במחיר המטרה משמעותו הפסד של 130 מיליון שקל לרפתנים. הוא הסביר כי שכרו של רפתן לא עולה על 10,000 שקל בחודש, והקיצוץ המוצע יוריד את משכורתו ל-5,000 שקל בחודש. ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ אמרה כי היא "באה לראות אם הפרות נותנות חלב, או ממשיכים לחלוב את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully