וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע החשש בארה"ב: המסחר באחד העם נסגר בעליות

ואדים סבידרסקי

21.7.2011 / 17:05

המסחר התנהל על רקע הגשת תוצאות הרבעון השני של החברות הדואליות הישראליות בארה"ב. מדד תל אביב 25 ומדד תל אביב 100 הוסיפו לערכם 0.3%

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום במגמה חיובית על רקע החששות הקשורים לתקרת החוב של הממשל האמריקאי. כמו כן, עונת הדיווחים הכספיים בארה"ב בעיצומה, והחברות הדואליות הישראליות החלו לפרסם תוצאותיהן לרבעון השני.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3% ונחתם ברמת 1,263 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף גם הוא 0.3% לערכו ונסגר ברמת 1,146 נקודות. מדד מניות הבנקים התחזק ב-0.3% מערכו ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.2%. מחזורי המסחר במניות הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל - בהתאם לממוצע היומי המקובל. בסיכום השבועי, עלה המדד ת"א 25 ב-1% ומדד ת"א הוסיף 0.7% לערכו.

האנליסטים של בנק אגוד מותירים את המלצותם באפיק המנייתי ומעלים את רכיב הזהב. כמו כן, ממשיכים בבנק להמליץ על סלקטיביות בבחירת המניות בארץ ובחו"ל בדגש על מניות גדולות עם תשואת דיבידנד בצידן. סקטורים מועדפים להשקעה הם סקטור הבנקאות בארץ וסקטור הטכנולוגיה והתעשייה בארה"ב.

ממתינים לדו"חות של מיקרוסופט

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על עליות שערים עד 0.4% בפתיחת המסחר בוול סטריט.

המשקיעים בתחום הטכנולוגיה ממתינים היום לפרסום דו"חותיה הרבעוניים של חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט ומפעילת תקשורת הענק, AT&T - שתיהן חברות אמריקאיות כאשר הראשונה נסחרת בנאסד"ק והשניה בבורסת ניו יורק.

בזירת המקרו האמריקאית, צפוי להתפרסם היום נתון שבועי על מספר דורשי האבטלה החדשים בארה"ב. קונסנזוס הכלכלנים צופה כי 415 אלף איש הצטרפו למעגל האבטלה בארה"ב בשבוע שעבר, לעומת 405 אלף בשבוע לפני כן. כמו כן, יתפרסם המדד המשולב למצב המשק האמריקאי בחודש יוני, אשר על פי התחזית צפוי להראות שיפור מתון של 0.3% בהשוואה לשיפור של 0.8% במאי.

מלאנוקס הדואלית, שמניותיה נסחרות במדדי ת"א 100 ונאסד"ק, פירסמה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. החברה מיוקנעם דיווחה על הכנסות רבעוניות של 63.3 מיליון דולר, המהוות גידול של 58% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לצפי האנליסטים למכירות של 62 מיליון דולר. בתגובה, זינקה המניה במהלך שלב הנעילה בנאסד"ק בכ-7%. היום תקיים החברה שיחת ועידה על רקע הדיווח.

חברת עופר השקעות, שבשליטתם השווה של אודי אנג'ל ועידן עופר, השלימה אתמול בשעות הערב את השאלתן של 130 אלף מניות החברה לישראל (1.7% מהונה של החברה) למשקיעים מוסדיים בתמורה ל 475 מיליון שקל. ההפצה בוצעה על ידי סיטי ואיי.בי.איי במחיר שהיה נמוך ב-3% ממחיר המניה עם סגירת המסחר בבורסה. השאלת המניות, בניגוד למכירת המניות, מאפשרת לאנג'ל ולעופר לקבל את התמורה מבלי לשלם מס.

ענקית הפרמצבטיקה הגנרית, טבע תסגור מפעל בעיר מירבל שבמחוז קוויבק בקנדה ותפטר את 340 עובדיו. המפעל היה בבעלותה של חברת רציופארם הגרמנית, שנרכשה בידי טבע במארס 2010 תמורת 3.625 מיליארד יורו. רציופארם פעלה בקנדה באמצעות החברה הבת Technilab.

חברת הביומד הדואלית, פרוטליקס , צפויה להגיש בשבוע הבא לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) את הבקשה המחודשת לאשר את שיווקה של התרופה UPLYSO לטיפול במחלת הגושה. על פי הערכות, ה-FDA יבחן את הבקשה המחודשת בתוך חודשיים עד 6 חודשים.

נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, נערכת להגדלת השקעותיה ולהרחבת תיק הנכסים שברשותה: החברה השלימה אמש (ד') גיוס של כ-427 מיליון שקל במסגרת השלב המוסדי של הנפקת איגרות חוב. היא תיכננה לגייס 200 מיליון שקל בלבד, אך זכתה לביקושי יתר של 600 מיליון שקל - מה שהביא אותה להגדיל את היקף הגיוס.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully