וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיננסים הובילו את וול סטריט לעליות שערים

22.7.2011 / 6:05

מורגן סטנלי קפץ ב-11%, מלנוקס זינקה ב-15%; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב שוב מעל 3%. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי אישרו תוכנית להוזלת עלויות המימון של ממשלות ביבשת שצברו כוחות כבדים, ועל רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב. מגזר הפיננסים הוביל את העליות בעקבות דו"חות כספיים טובים מהצפוי של ענק הבנקאות האמריקאי מורגן סטנלי, שמנייתו רשמה את הזינוק היומי החד ביותר זה למעלה משנתיים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, מדד S&P500 הוסיף 1.4%; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 3.01% לאחר שבמהלך המסחר עלתה ל-3.04% - רמתה הגבוהה ביותר זה 10 ימים.

מועצת אירופה הודיעה היום עם סיום פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל כי הוחלט שמשבר החוב ביוון מחייב פתרון ייחודי. המנהיגים שבו והביעו תמיכה בממשלת יוון ואישרו סיוע רשמי ליוון בסך 109 מיליארד יורו (156.7 מיליארד דולר) וכן סיוע של המגזר הפרטי בסך 50 מיליארד יורו נוספים. סך העול בו צפוי המגזר הפרטי לשאת מימון ההלוואות ליוון, עשוי להגיע ל-135 מיליארד יורו (194 מיליארד דולר) על פני תקופה של 30 שנה.

מנהיגי אירופה גם הסכימו להאריך את תקופת ההלוואות העתידיות לממשלת יוון לתקופה מקסימלית של 30 שנה לעומת ההלוואות הנוכחיות שהיו לתקופה של 7.5 שנים. הריבית על ההלוואות צפויה להיות כ-3.5%.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הודיע היום על הרחבת תפקידה של קרן היציבות הפיננסית האירופית (EFSF), אשר תהפוך למעין קרן מטבע אירופית ותוכל לרכוש אג"ח ממשלתיות של מדינות כמו יוון, אירלנד ופורטוגל, ולהעניק להן הלוואות בריביות נמוכות יותר ולפרקי זמן ארוכים יותר. דבריו של סרקוזי באו עם סיום הפסגה האירופית לפתרון משבר החוב, ובעקבותיהם מזנק היורו מול הדולר לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משבועיים, ונסחר מעל לרמה של 1.44 דולר ליורו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully