וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם נשבר? עלייה של 162% בנוסעים לטורקיה

רינה רוזנברג

24.7.2011 / 13:38

בחודש יוני טסו לטורקיה 6,818 ישראלים, לעומת 2,605 אשתקד. עם זאת, עדיין מדובר בנתון שלא מתקרב למספר הנוסעים בתקופה בה שררו יחסים טובים בין שתי המדינות

מנתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי עולה כי ביוני האחרון חלה עלייה של 162% לעומת יוני שנה שעברה. ביוני 2011 נסעו לטורקיה 6,818 ישראלים לעומת 2,605 ישראלים שנסעו ליעד זה ביוני שנה שעברה.

למרות מגמת העלייה במספר הנוסעים ליעד שזכה לחרם מצד הישראלים מאז המשט ביוני 2010, עדיין מדובר בנתון שלא מתקרב למספר הישראלים שהיו נוסעים לטורקיה בתקופה בה שררו יחסים טובים בין המדינות - מספר הנוסעים ביוני השנה מהווה ירידה של 75% לעומת יוני 2009 בו ביקרו בטורקיה 27,289 ישראלים שהיוו 0.89% מכלל התנועה הנכנסת למדינה, כשביוני השנה מדובר ב-0.18%.

"הכל תלוי בהתנצלות מהצד הישראלי"

"אנחנו חווים בחודשים האחרונים עלייה רצופה במספר הנוסעים שמגיעים לישראל אך עדיין לא מדובר לא עלייה גדולה מדי. הפוליטיקה גובה את מחירה והכל תלוי בהתנצלות שתהיה או לא תהיה מהצד הישראלי. הדבר היחיד היום שמונע מנתוני התיירות לטורקיה לשוב להיות מה שהיו זה הנושא הפוליטי. יש התעוררות אבל המימדים רחוקים מנתוני שנת 2008", אומר דני צימט, איש התקשורת של משרד התרבות והתיירות הטורקי בישראל וסגן נשיא מועצת העסקים ישראל-טורקיה.

הוא מציין כי השינוי מגיע גם מתחום הסחר שאף הוא נמצא במגמת עלייה - "הסחר האזרחי בין ישראל לטורקיה צמח בצורה מדהימה - ברבעון הראשון של 2011 צמח היצוא הישראלי לטורקיה ב-73% לעומת הרבעון הראשון של 2010. יש לכך השלכה ישירה לגבי תנועת התיירות לטורקיה וזה עוזר לשכנע תיירים ישראלים שחששו לנסוע לטורקיה שהחברה הטורקית משתפת איתנו פעולה".

נציין כי ועדי העובדים, שמוציאים הקיץ מעל 400 אלף עובדים ובני משפחות לנפוש לחו"ל הודיעו לפני כשבוע כי עדיין לא בשלו התנאים או השתנתה האווירה שתאפשר לדעתם להחזיר את העובדים לנפוש בטורקיה. יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, אף ציין כי ועדי העובדים סירבו להצעת הטורקים לשלוח מטעמם משלחת של ועדי עובדים לביקור התרשמות וחימום היחסים. ההודעה של ועדי העובדים באה על רקע בקשת נציגי הטורקים בישראל וסיטונאי התיירות בגדולים להפסיק את חרם התיירות על טורקיה אך כאמור הועדים ישיבו בשלילה להצעה לחזור לנפוש ביעד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully