וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דחו ההצעה לביטול מע"מ על דירות לצעירים

צבי זרחיה

24.7.2011 / 17:07

ועדת השרים לחקיקה החליטה שלא לקבוע את עמדתה בשלב זה בנוגע לפטור ממע"מ לדירה ראשונה וכן בנוגע להצעת החוק להורדת המס על הדלק, למרות שבשבוע הבא תצא הכנסת לפגרת קיץ

עדת השרים לחקיקה ערכה "תרגיל" ודחתה בשבועיים את קביעת עמדתה לגבי שתי הצעות חוק חברתיות שמעוררות תמיכה בציבור: הצעת החוק שהגיש ח"כ מאיר שטרית (קדימה) למתן פטור ממע"מ על דירה ראשונה, והצעת חוק שהגיש ח"כ יואל חסון (קדימה) להגבלת המיסוי על הדלק כך שלא יעלה על 30%.

הדחייה בגיבוש העמדה הממשלתית נועדה לגרום לכך שהממשלה תקבע את עמדתה רק לאחר יציאתה בסוף השבוע הבא של הכנסת לפגרה. כלומר: אם שטרית וחסון יבקשו להעלות ביום ד' הקרוב את הצעותיהם להצבעה בקריאה הטרומית - יפעלו הקואליציה והממשלה להפיל את ההצעות הללו.

במהלך הדיון בוועדת השרים לחקיקה קרא שר הדתות יעקב מרגי (ש"ס) ליו"ר הוועדה השר יעקב נאמן ולממשלה לשמוע את הקולות הבוקעים מהמחאה הציבורית. ?בשנה שיש עודף הכנסות ממסים, על הממשלה להפחית את המס על הדלק על מנת למתן את גל ההתייקרויות", אמר מרגי.

"מחאת הדיור מוצדקת לחלוטין"

לפי הצעת שטרית, זוגות צעירים או יחידים שרוכשים את דירתם הראשונה יזכו לפטור מוחלט ממס ערך מוסף, מה שצפוי לחסוך לרוכש דירה ראשונה בישראל מאות אלפי שקלים. בניגוד להצעות דומות שהועלו בעבר, ההצעה הנוכחית העלתה את מחיר הדירה הפטורה ממע"מ ל-1.5 מיליון שקל בכדי לתת מענה לצעירים המעוניינים לרכוש דירה במרכז הארץ.

לטענת ח"כ שטרית, "מחאת הדיור המתגברת היא מוצדקת לחלוטין ומראה שהממשלה איבדה את דרכה בתחום הדיור. האמרת מחירי הדירות בשנים האחרונות, בשילוב עם צמצום הסיוע הממשלתי לרכישת דירה, יצר מצב בו זוגות צעירים אינם מסוגלים לרכוש אף לא דירה קטנה. בנוסף, מדיניות המשכנתאות וגובה הרביות להלוואות מדינה גרם לירידה משמעותית בלקיחת הלוואות ממשלתיות בקרב זכאי משרד השיכון, וגרם גם לאי יכולתם של זוגות צעירים לממש את זכאותם לרכישת דירה. מטרת החוק הינה להוזיל את מחירי הדירות לזוגות צעירים ולמשפחות חסרות דיור בקנייתם את דירתם הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully