וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות שערים

אורן פרוינד

24.7.2011 / 17:24

דלק נדל"ן סיימה בעלייה של 11.5%, על רקע הודעתה הצפויה על אופן פריסת החובות בשווי 2.2 מיליארד שקלים. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו בעלייה של 0.3%

יום המסחר הראשון בבורסה בת"א נחתם בעליות שערים קלות בהמשך לסנטימנט החיובי משבוע שעבר בוול סטריט. מלאנוקס סגרה פער ארביטראז' של 9% במחזור גבוה בעקבות דוחות כספיים טובים, ודלק נדל"ן סיימה בעלייה של 11.5% על רקע הסדר החוב הקרב ובא.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.3% ונחתם ברמה של 1,266.73 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף אף הוא 0.3% לערכו וסיים ברמה של 1,149.91 נקודות, מדד הנדל"ן נותר ללא שינוי ומדד הבנקים ננעל בירידה קלה של 0.2%.

השם הטוב של יצחק תשובה עומד היום למבחן. היום, דלק נדל"ן תפרסם כיצד תפרע חובות בשווי 2.2 מיליארד שקל. תשובה גייס בשנים האחרונות כ-18 מיליארד שקל באמצעות אג"ח.

"השוק צופה שהחברה תגיע לפיתרון"

הדירקטוריון קיבל מהנהלת החברה סקירה לגבי מצבה העגום וחלופות לפירעון חובות. החוב ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) של דלק נדל"ן נאמד ב-3.8 מיליארד שקל ומורכב מחוב לבעלי האג"ח של כ-2.2 מיליארד שקל, חוב לבנקים של כ-1.3 מיליארד שקל (כולל 300 מיליון שקל של אלעד מגורים שבבעלותה המלאה וכ-400 מיליון שקל לדיסקונט והפועלים שייפרעו החודש), וכן כ-270 מיליון שקל לקבוצת דלק והפניקס. לא ידוע אם לתשובה יש כיום מניות דלק, אלעד או דלק נדל"ן, או נכסים פרטיים שניתן לשעבד אותם תמורת קבלת סכומים נוספים.

היום יתכנס שוב הדירקטוריון, ובו כבר יתקבלו החלטות אופרטיביות, שמהן החברה תצא לגיבוש הסדר חוב כולל. ככל הידוע, ההסדר יכלול בשלב ראשון בקשה ממחזיקי אג"ח כ"ה, שהחברה חייבת לשלם להם בספטמבר הקרוב כ-300 מיליון שקל, לדחות את התשלום ב-6-3 חודשים תמורת העלאת ריבית ומתן ביטחונות.

מניית החברה הגיבה היום בעליות שערים של עד 11.5%. יניב פאגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת אילון, מסביר את העלייה במנייה כתוצאה מאמון גבוה של המשקיעים בחברה כי תמשיך לפעול כעסק חי. "לדלק נדל"ן יש אמנם חוב אך בשונה מטאו יש לה גם נכסים. האקוויטי של דלק נדל"ן הוא למעשה אופציית call על החברה. כעת לאור התכנסות הדירקטוריון, השוק צופה שהחברה תגיע לפיתרון ותישאר כעסק חי מה שאומר שמשך הזמן של האופציה מתארך ולכן יש לה סיכוי גבוה יותר להיכנס ל"תוך הכסף", ולכן אנו רואים עלייה במניית החברה". תוצאות ישיבת הדירקטוריון צפויות להתפרסם היום לאחר סיום המסחר.

האמריקאים ממשיכים להאבק על העלאת תקרת החוב

הוויכוח בארה"ב בעניין תקרת החוב ממשיך לעורר עניין, כאשר המחלוקת המרכזית בין הרפובליקאים והדמוקרטים היא בנושא המסים. אובמה מעוניין כי רוב ההכנסות לצמצום הגירעון יגיעו ממסים והרפובליקאים מעוניינים שהם יגיעו מקיצוצי התקציב. עם זאת, לאחרונה התרעם אובמה על חוסר ההתפשרות המוחלט לדבריו של הרפובליקאים והגדיל את הקיצוצים המוצעים מתקציב הממשלה.

האמריקאים נאבקים להגיע לפתרון בנוגע לתקרת החוב לפני פתיחת המסחר באסיה ביום ראשון. לאחר פגישת החירום שכינס אמש אובמה ונמשכה כשעה בלבד, דווח כי הצדדים עובדים על תוכנית שתגייס 3-4 טריליון דולר לקיצוץ הגירעון בשני שלבים במשך 10 שנים. עם זאת, בכיר רפובליקאי מסר לרויטרס כי עוד אין מספרים להציג. לא ברור אם התוכנית כוללת מסים נוספים בנוסף לקיצוץ בהוצאות הממשלה כפי שאובמה דרש.

ארה"ב תגיע לתקרת החוב שלה ב-2 באוגוסט אם הקונגרס לא יאשר את העלאתה. הרפובליקאים מתעקשים כי הממשלה תרחיב את הקיצוצים בתקציב לפני שהם יאשרו העלאה כלשהי.

מקדונלד'ס דיווחה על גידול של 15% ברווחיה

הגזרה היוונית עדיין שולחת את אותותיה על המסחר על רקע התמיכה שהביעו שבוע שעבר מנהיגי האיחוד האירופי בממשלת יוון, לאחר שאישרו סיוע רשמי למדינה בסך 109 מיליארד יורו (156.7 מיליארד דולר) וכן סיוע של המגזר הפרטי בסך 50 מיליארד יורו נוספים. סך העול בו צפוי המגזר הפרטי לשאת במימון ההלוואות ליוון, עשוי להגיע ל-135 מיליארד יורו (194 מיליארד דולר) על פני תקופה של 30 שנה. מנהיגי אירופה הסכימו גם להאריך את תקופת ההלוואות העתידיות לממשלת יוון לתקופה מקסימלית של 30 שנה, לעומת ההלוואות הנוכחיות שהיו לתקופה של 7.5 שנים. הריבית על ההלוואות צפויה להיות כ-3.5%.

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לספק סנטימנט חיובי למסחר על רקע דו"חות כספיים טובים מעבר למצופה. ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק דיווחה על גידול חד מהצפוי של 21% ברווחיה ברבעון השני וסיפקה תחזית אופטימית לגבי המשך השנה, הודות לביקוש מוגבר למוצרים תעשייתיים כבדים בשווקים זרים דוגמת סין והודו.

מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, דיווחה על גידול של 15% ברווחיה ברבעון השני וצמיחה של 16% בהכנסות. רווחי החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-1.41 מיליארד דולר, או 1.35 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.28 דולר למניה. בשורה העליונה רשמה החברה מכירות של 6.91 מיליארד דולר - מעל לתחזית להכנסות של 6.6 מיליארד דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מניות בולטות במסחר בת"א

חברת מלאנוקס, המספקת פתרונות קישוריות לשרתים ושנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, פירסמה שלשום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. החברה מיקנעם דיווחה על הכנסות רבעוניות של 63.3 מיליון דולר, גידול של 58% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 62 מיליון דולר. בתגובה, עלתה היום המנייה ב-9%.

השלד הבורסאי מיינסטרים, הודיע הבוקר כי ימזג לגלובליקום טרייד, חברה בת שבשליטתו, 85% ממניות רשת הרהיטים קיקה המוחזקות כיום על ידי חברת ג. סלומון, שבבעלות איש העסקים סלומון בטיטו. לאחר ביצוע ההסכם תשלוט ג. סלומון בלפחות מ-80% מהחברה הממוזגת ולא יותר מ-90%. מניית גלובליקום הגיבה בירידות שערים של 20% ואילו מניית מיינסטרים, בעלת השליטה בגלובליקום הגיבה בעליית שערים של עד 20%.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת אילון, התייחס לעסקה והסביר את הירידה במניית גלובליקום כתיקון טכני של השוק. " החברה הודיעה הבוקר כי הנפיקה 70 מיליון מניות נוספות ובמסגרת העסקה דווח כי שוויה של גלובליקום מסתכם בכ- 10 מיליון שקל בדומה לשווי השוק של החברה היום בבוקר. כיוון שמספר המניות עלה ושווי החברה שדווח במסגרת הסכם המיזוג נותר ללא שינוי, השוק מתקן בירידת ערך של המנייה". ציין פגוט.

חברת הביומד אקסלנז הודיעה הבוקר כי היא נכנסת לתחום סרטן הכבד. מניית החברה הגיבה בעליית שערים של 9%. החברה נערכת להתחלת ניסוי קליני מתקדם בהמשך לניסוי ראשוני להוכחת יעילותטכנולוגיית ה-BreathID באבחון סרטן של הכבד שנערך בבית החולים הדסה. הניסוי הראשוני נערך ב-36 חולים בבית החולים הדסה והוכיח יכולת אבחון גבוהה באמצעות מכשיר ה BreathID של החברה בדיקת שוק שערכה החברה בעזרת חברת ייעוץ חיצונית מצביעה על צורך ממשי ושוק עולמי פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים.

טאו עדיין במרכז העניינים

איגרות החוב והמניות של טאו תשואות עדיין במרכז העניינים על רקע הסדר החוב המשופר של אילן בן דב, בעל השליטה בחברה. השמועה בשוק גורסת כי הגופים המוסדיים ידרשו מבן דב לתת יותר ממה שהציע בהצעת ההסדר.

חברת הביומד הדואלית פרוטליקס צפויה להגיש השבוע לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) את הבקשה המחודשת לאשר את שיווקה של התרופה UPLYSO לטיפול במחלת הגושה. על פי הערכות, ה-FDA יבחן את הבקשה המחודשת בתוך חודשיים עד 6 חודשים. המנייה איבדה היום 2% במסחר בת"א.

חברת ביוקנסל ריכזה עניין על רקע הודעת החברה כי קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) להתחיל בארה"ב את הניסוי הקליני בשלב 2b במוצר 819-BC, בשילוב עם התרופה הכימותרפית המאושרת Gemzar לטיפול בסרטן הלבלב. המנייה הגיבה בעלייה יומית של כ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully