וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרפתנים: "לא ניתן שיחלבו אותנו"

רמי שני וקובי דוד

25.7.2011 / 12:28

מאות רפתנים מפגינים בצפון, בדרום ובמרכז במחאה על כוונת הממשלה להוריד את מחיר החלב הנמכר למחלבות ולפתוח את השוק לייבוא. "תהיה פה מדינה שמושתתת על כסף, בלי שום ערך ציוני"

ג'יליס

(צילום: משה אסרף, ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל)

עשרות רפתנים מפגינים היום (שני) בשלושה מוקדים במחאה על כוונת הממשלה להוריד את מחיר המטרה של החלב, ולפתוח את שוק החלב לייבוא. לדבריהם, הורדת מחיר זה, המחיר אותו משלמות המחלבות לרפתנים עבור החלב, יגרום לפגיעה קשה מאוד ובלתי הפיכה ברפתות. עוד טוענים כי הורדת המכסים על ייבוא תוביל לתוצאה דומה ולפגיעה אנושה בענף החלב כולו.

ההפגנות מתקיימות, כאמור, בשלושה מוקדים ברחבי הארץ - בצומת סעד שבדרום, מול קריית הממשלה בתל אביב ובצומת מחניים שבגליל, וכחלק מהמחאה שופכים המפגינים דליים ובקבוקים של חלב, וחוסמים צמתים, באישור המשטרה.

עוד על מאבק הרפתנים:
נתניהו הודיע: שוק החלב ייפתח לייבוא
מועצת החלב לנתניהו: "ייבוא זו החלטה קטסטרופלית"
מגדלי הבקר והרפתנים: לא נהסס לעצור אספקת החלב
המחאה על ייבוא החלב: ח”כ חרמש הגיע בליווי פרה לכנסת

מחאת הרפתנים בצומת מחניים, יולי 2011. משה אסרף, ג'יליס
"איפה שרת החקלאות"?/ג'יליס, משה אסרף

"נשארים לי בסופו של דבר 30 אגורות מכל מכירה של חלב, קיצוץ של 10 אגורות ישאיר אותנו עם פחות 30% רווח",אמר אלון קמה, רפתן ממושב אביגדור שהשתתף בהפגנה בדרום. "במצב כזה אי אפשר להמשיך ולקיים את הרפת. אני מייעץ להרבה מאוד רפתות באירופה, ושם הממשלה מסבסדת את מחיר המזון וגם את מחיר החלב".

רפי כלימי, רפתן ממושב פטיש שבנגב הוסיף כי זה עשרות שנים הוא מטפח את הרפת שלו, וכעת והוא חושש שהצעדים שהממשלה עושה יובילו אותה ל"סוף הדרך". "אנחנו בקושי חיים מהרפת גם ככה, ועכשיו עוד מקצצים לנו ברווחים. איך זה ייתכן? שיבואו הכלכלנים לראות איך אנחנו חיים כאן ועל מה אנחנו מתבססים. איפה שרת החקלאות הנוכחית, ואיפה שר החקלאות לשעבר. הם פוגעים בנו בצורה הכי קשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביבי, אל תאפשר לנו לבכות על חלב שנשפך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלימי אמר עוד כי "אנחנו מרוויחים פחות ממחצית המשכורת של חברי הכנסת והשרים, והם יושבים במשרדים ממוזגים ואנחנו קמים כל יום, כולל בשבתות, בחגים וביום כיפור, כדי לטפל בפרות".

יעל בודניק ממושב כפר ורבורג, עובדת ברפת של הוריה, וחוששת כי לא תוכל להמשיך ולפתח אותה. "לא יהיה לי מה להמשיך אם ביבי יחליט להטיל את הגזרות שהוא מתכנן. הוא צריך להבין שהוא פוגע בציונות בארץ ישראל, ולא ציוני במעשים שלו. הוא מגבה את העשירים ומחסל את מעמד הביניים. תהיה פה מדינה שמושתתת על כסף, בלי שום ערך ציוני".

"ענף הרפת בקיבוץ עמיר שקיים כבר 80 שנים נמצא בסכנת סגירה", הוסיף רוני ליטבק, רפתן מקיבוץ עמיר שהשתתף בהפגנה בגליל. "ביבי, אל תאפשר לנו לבכות על חלב שנשפך. אנחנו מרגישים שממשלת ישראל זורקת אותנו לכלבים".

"ההכרעה נמצאת אצל ראש הממשלה", הוסיף מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר בישראל, יעקב בכר. "מבחינת הרפתנים מדובר במכה אנושה וקריסת ענף הרפת הישראלי. סגירת הרפתות הינה בעלת משמעות כלכלית רבה יותר, אשר משפיעה לא רק על משפחתו של הרפתן. ישנה שרשרת שלמה של מקצועות המתפרנסים מהענף, כ-20,000 איש. סגירת הרפתות תגרום לפיטורים של אלפים, ולאבטלה של 20,000 בני אדם. האבסורד בכל הסיפור הוא שהתהליך הזה לא יוזיל את מוצרי החלב, אלא רק יגדיל את הרווח של המחלבות ורשתות השיווק", הוסיף בכר.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully