וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה בשיעור הנמוך ביותר ב-3.5 השנים האחרונות

חיים ביאור

25.7.2011 / 15:41

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על ירידה עקבית בשיעור האבטלה: במהלך חודש מאי מספר הבלתי מועסקים עמד על 5.7% בלבד. בתקופה המקבילה בשנת 2009, עמד שיעור האבטלה על 7.7%

בציבור קיימת תסיסה על התייקרויות המוצרים והנדל"ן שאינו בר השגה, אך לפחות שוק העבודה ממשיך להראות שיפור: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שיעור האבטלה ממשיך לרדת, ועמד במהלך חודש מאי על 5.7% בלבד - השיעור הנמוך ביותר ב-3.5 השנים האחרונות.

הנתונים מצביעים על ירידה עקבית בשיעור האבטלה, כאשר בתחילת השנה עמד על 6.1%. שיא האבטלה בשנים האחרונות היה, לפי הלמ"ס, במאי, יוני ויולי 2009, אז היא עמדה על 7.7%.

בלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקבוע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, על ידי רישום בלשכת העבודה, פנייה אישית או בכתב למעסיק, או היענות למודעת דרושים בעיתונים או באינטרנט והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקבוע, אילו הוצעה להם הצעה מתאימה.

בתגובה לפרסום, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי "כפי שהתחייבנו, למרות הקשיים הבינלאומיים והמשבר הנמשך באירופה, הממשלה תמשיך לפעול במרץ להגדלת ההשקעות בישראל וליצירת מקומות עבודה חדשים ואיכותיים שיובילו לתעסוקה מלאה ולצמצום הפערים החברתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully