וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר הריבית במשק ברמה של 3.25%

ואדים סבידרסקי

25.7.2011 / 17:37

סטנלי פישר לא הצטרף ללחץ על מחירי הדיור, והותיר את הריבית על כנה. הקצב השנתי של עליית מחירי הדירות ירד במקצת, אך ממשיך להיות גבוה. בנק ישראל: "הריבית תעלה ל-4% בעוד השנה"

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק לחודש אוגוסט ללא שינוי ברמה של 3.25% וזאת לאחר החלטה זהה בחודש הקודם. גם הפעם התקבל קונסנזוס מלא של הכלכלנים אשר העריכו כי הריבית תישאר ללא שינוי, כך עלה מסקר של ספקית המידע הפיננסי, בלומברג, בקרב 18 כלכלנים מקומיים וזרים.

אחד הגורמים להחלטת הנגיד הוא מדד המחירים לצרכן שעלה בחודש יוני ב-0.4%. תוצאת המדד אמנם קיימו את תחזיות הכלכלנים, אך הן עדיין מעידות על התגברות האינפלציה במשק. מתחילת שנת 2011 עלה המדד ב-2.2%, וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הכללי ב-4.2% - עמוק מעל היעד הממשלתי לאינפלציה שנתית מקסימאלית של 3% בלבד.

הערכת חטיבת המחקר בבנק ישראל היא להעלאה הדרגתית של הריבית לממוצע של 4% ברבעון הראשון של 2012. בבנק חוזרים על ההודעה מהחודשים האחרונים לפיה ההחלטה להותיר את הריבית לחודש אוגוסט ברמה של 3.25% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully