וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

25.7.2011 / 23:33

בעקבות החשש מפני הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית נרשמו ירידות שערים בבורסת ניו יורק. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, מדד S&P 500 איבד 0.6% ומדד הנאסד"ק ירד גם הוא ב-0.6%

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר בירידות ונסוגו משיא של שבועיים לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, והקונגרס האמריקאי לא הצליחו להגיע להסכם לגבי העלאת תקרת החוב של ארה"ב - הסכם שבלעדיו עלולה ארה"ב לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה. הורדת דיור האשראי של יוון על ידי חברת מודי'ס אף היא הכבידה על המדדים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%. מדד S&P 500, אשר עלה בשבוע שעבר ב-2.2%, נסוג משיא של שבועיים ואיבד 0.6%. מדד נאסד"ק ירד ב-0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 3.01%.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ג'ון ביינר, מתכנן להמשיך לקדם חקיקה להעלאת תקרת החוב של ארה"ב לפרק זמן קצר יותר מזה שביקש הנשיא ברק אובמה, אמר ביינר אתמול, למרות האיום של אובמה להטיל וטו על הצעת החוק שלו.

המבוי הסתום אליו נקלעו המגעים להשגת פשרה לגבי העלאת תקרת החוב עלול לאלץ את הממשל האמריקאי להודיע על חדלות פירעון כבר ב-2 באוגוסט, וגרר בשבוע שעבר אזהרה מצד חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) לפיה קיים סיכוי של 50% כי תוריד את דירוג האשראי של ארה"ב בתוך שלושה חודשים.

בזירת המקרו האמריקאית אינם צפויים להתפרסם היום נתונים מהותיים. יחד עם זאת, בארה"ב נמשך הוויכוח בעניין תקרת החוב, כאשר המחלוקת המרכזית בין הרפובליקאים והדמוקרטים נותרה סביב נושא המסים. אובמה מעוניין בכך שרוב ההכנסות ממסים יופנו לצמצום הגירעון, והרפובליקאים מעוניינים בקיצוץ בתקציב. עם זאת, לאחרונה תקף אובמה את הרפובליקאים והגדיל את הקיצוץ מתקציב הממשלה.

טימותי גייתנר, שר האוצר של ארה"ב, אמר בסוף השבוע כי הוא עדיין בטוח בכך שהקונגרס והבית הלבן יצליחו להגיע להסכם על העלאת תקרת החוב לפני המועד האחרון, וסירב לפרט כיצד הממשל מתכוון להתמודד עם חדלות פירעון אפשרית.

עונת הדיווחים הכספיים השנייה בארה"ב בעיצומה והיום צפויות חברת הנפט אנאדרקו וענקית הטכנולוגיה טקסס אינסטרומנטס לפרסם את תוצאותיהן העסקיות המסכמות את הרבעון השני. מבין החברות הישראליות, תדווח היום על הכנסותיה חברת צורן.

חברת פריגו קיבלה את אישור ה-FDA לשווק מסטיק מצופה ניקוטין בטעם קינמון ללא מרשם רופא, בחוזקים של 2 מ"ג ו-4 מ"ג. המוצר, המשמש לסיוע בהפסקת עישון, ישווק תחת מותג פרטי של רשתות הפארם ורשתות המזון. המוצר הוא בר השוואה למוצר aNicorette Cinamon Surge, שפיתחה ומשווקת חברתGlaxoSmithKline. המוצר המקורי נמכר בקצב שנתי של 40 מיליון דולר. פריגו צפויה להתחיל בשווק המוצר בסתיו.

אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן קיבלה ממשרד הביטחון חוזה בסך 40 מיליון דולר, במסגרת תוכנית ההמשך של פרוייקט צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי). היקפו הכולל של שלב זה בתוכנית צי"ד מסתכם ב-300 מיליון דולר, וההזמנות הנוספות צפויות להתקבל בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully