וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרקסקו: גבינו חובות של יותר מ-15 מיליון יורו

הילה רז

26.7.2011 / 10:51

צו הקפאת ההליכים נגד חברת אגרקסקו הוארך עד ה-10 באוגוסט. "אם תימשך כך הגבייה בחו"ל, סכום דומה ייכנס בשבועות הקרובים. זו תוצאה מעבר למה שניתן לצפות ואנחנו מופתעים"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, האריכה הבוקר את צו הקפאת ההליכים לחברת אגרקסקו עד ל-10 באוגוסט. צו הקפאת ההליכים הוארך בהיעדר התנגדות של נושי החברה.

עורך הדין שלמה נס, הנאמן של החברה, פתח את הדיון ואמר שהצליח לגבות חובות בסך יותר מ-15 מיליון יורו מלקוחות החברה בחו"ל. נס ציין כי "אם תימשך כך הגבייה בחו"ל, סכום דומה ייכנס בשבועות הקרובים. זו תוצאה מעבר למה שניתן לצפות ואנחנו מופתעים". נס הוסיף כי סכומים אלה מאפשרים את הפעלת החברה מבחינת תזרים הכספים.

זה שבועיים מצויה אגרקסקו תחת צו הקפאת הליכים, שהוצא לחברה לפי בקשתה לאחר שנקלעה לחובות בסך של כ-106 מיליון יורו. מכיוון שמדובר במכירה הנעשית תחת צו הקפאת הליכים, מכירת החברה מאפשרת לרוכש אגרקסקו לקנות את החברה נטולת חובות והתחייבויות, וכן לבצע הליכי ארגון מחדש מסיביים לפי שיקוליו וניתוחיו הכלכליים של הרוכש.

מניתוח שנעשה במשרדי נאמן אגרקסקו עולה כי החברה יכולה היתה לסיים את 2010 ברווח של 21 מיליון יורו אם היו מיישמים חלק קטן מההמלצות שניתנו לחברה בעבר. אגרקסקו ייצאה ב-2010 בהיקף של 499 מיליון יורו, ורשמה הפסדים בסך של 13 מיליון יורו.

לפי נס, אם החברה היתה מפטרת עובדים לפי תוכנית ההתייעלות ומבטלת הסכם לחכירת שתי אוניות משא שנערך עם קבוצת האחים עופר, הרווח התפעולי של החברה היה לפחות 21 מיליון יורו. כיום מסתכם שיעור הרווח התפעולי של אגרקסקו ב-4.5%-5%. במונחים של מחזור, מציין נס, לפי הקבלה לחברות אחרות, מדובר בשווי חברה של 120 עד 160 מיליון יורו.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביקש נס להאריך את צו הקפאת ההליכים שניתן לאגרקסקו כדי לאפשר לגורמים נוספים להציע הצעות לרכישת החברה, ולמצות את המשא ומתן והמגעים עם המתעניינים ברכישה. נס פירט כי עד עתה נרכשו תשעה תיקי משקיע - שבעה עבור רכישת כל החברה ונכסיה ושני תיקים עבור רכישת נכס מסוים. עלות תיק למשקיע היא עשרת אלפים שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully