וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסת אחד העם ננעל ביציבות

שלי אפלברג

26.7.2011 / 17:22

לאור חששות המשקיעים מתקרת החוב האמריקאית התנהל המסחר במחזורים נמוכים ללא כיוון ממשי. ת"א 25 עלה ב-0.1% ואילו ת"א 100 נסגר ללא שינוי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות שערים לאור חששות המשקיעים מתקרת החוב האמריקאית. ת"א 25 רשם עלייה קלה של 0.1%, ת"א 100 נסגר ללא שינוי, מדד הבנקים הוסיף לערכו 0.7% ומדד הנדל"ן 15 נסגר בירידה של 0.3%. מחזור המסחר הסתכם במחזור דליל בהיקף של 1.23 מילארד שקל.

"המסחר התנהל בתנודתיות ללא כיוון אמיתי במחזורים נמוכים. כל העולם נושא את עיניו לסוגיות החוב האמריקאית", אמר דניאל רפופורט, מנהל דסק מסחר זרים באקסלנס. "זאת, למרות שהמשקיעים חושבים כי הסוגיה תיפתר עד ה-2 באוגוסט - אחרת, תהיה חדלות פירעון אמריקאית ואז שרשרת נפילות בשווקים בעולם".

לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, "הממשלה כרגע מגיבה בלחץ לכל מה שקורה ויש חשש שלא מעט מחברות הנדל"ן הישראליות שקנו קרקע כיום במחירים גבוהים בשוק, יסבלו מהרפורמה שצפויה להתבצע עקב מחאת האוהלים". לדבריו, "פעילות אגרסיבית, אם תיעשה, עלולה לנבוע מלחץ ולא מתכנון מוקדם. מהלך כזה יכול ליצור לחץ ופאניקה אצל חברות הנדל"ן".

בזירת המקרו המקומית סטנלי פישר החליט אתמול להשאיר את ריבית בנק ישראל לחודש אוגוסט ללא שינוי על 3.25%, זהו החודש השלישי ברציפות. החלטתו הביאה לעצירה בקצב העלאות הריבית המהירות שנרשמו בין החודשים פברואר ועד יוני, אז נרשמו 5 העלאות ריבית, מ-2% ועד ל-3.25%.

ההחלטה להשאיר את הריבית על כנה התבססה על מצבו הטוב של המשק אשר בא לידי ביטוי בהמשך ירידת שיעור האבטלה מ-5.8% בחודש אפריל ל-5.7% בחודש מאי ובין השאר בהמשך האיתות של המדד המשולב, שעלה ב-0.2%.

הדולר ההגיב להשארת הריבית על כנה בירידות, אך ראוי לציין כי היחלשותו נעשתה בכל בעולם מול מטבעות אחרים כגון היורו.

לדברי פגוט, "בנקודת הזמן הנוכחית בנק ישראל 'החליף תקליט' במדיניות המוניטרית והתרחיש המרכזי שמנחה את מדיניות בנק ישראל כיום הוא התמתנות מהותית בלחצים האינפלציוניים במשק בשנה הקרובה".

למרות שפישר לא העלה ריבית אתמול והשוק היה אמור להגיב בחיוב, התשואות על האג"ח הממשלתיות הארוכות בישראל יורדות. התשואות בארצות הברית עלו מ- 2.9% ל-3% וזה לוחץ את איגרות החוב הארוכות מטה, אשר ממשיכות את הירידות של הימים האחרונים.

יריב יוריסטה, אנליסט ראשי בבית ההשקעות אדמונד דה רוטשילד, התייחס למצב בשוק וציין כי השוק מתחיל להיות מוטרד מהסכסוך האמריקאי בנוגע לתקרת החוב הממשלתית". לדבריו, "המסחר בתל אביב מאוד דל ביחס לממוצע והמשקיעים ממתינים להתפתחויות בזירה האמריקאית בשביל למצוא כיוון".

מניות ואג"ח במרכז המסחר בתל אביב

שלד שלדיאלי עלה במחזור של כ-5 מיליון שקל, על רקע הסרת ההתנגדות של בון טאן, בעלת המניות, למיזוג עם IPC. השלד נסגר עם עלייה של כ-19%.

מניות גלובליקום ומיינסטרים סגרו את יום המסחר בעלייה של 16% ו-8% בהתאמה, על רקע ההודעה כי רשת חנויות הרהיטים קיקה ישראל, המתחרה של איקאה בישראל, תיכנס למסחר בבורסה בת"א תחת השלד הבורסאי גלובליקום שבשליטת מיינסטרים.

אלווריון פירסמה את דו"חותיה הרבעוניים וסגרה בעליות של כ-9.6%. החברה הציגה עלייה של 19% בהכנסות שהתסכמו ב-55.4 מיליון דולר.

מניית דלק נדל"ן איבדה כ-8% בדומה למגמה בשבוע האחרון ותמשיך לעורר עניין לאור העובדה כי לחברה חוב ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) בגובה 3.8 מיליארד שקל, ואילו קופת המזומנים של החברה ריקה. באג"ח החברה נרשמו מימושים עקב ההסדר החוב המתקרב ובא. האג"ח הארוכות סופגות את עיקר הירידות עם ירידה של כ-6%.

בחברת דלק ישראל סגרה את היום בעלייה של כ-5% בעקבות הצעת הרכש החדשה שעלתה בכ-10% לפי מחיר של 101 שקל במקום 92 שקל.

דלק אנרגיה סגרה את יום המסחר בעלייה של 4.77% בעקבות מתחם הימי בלוק 12 בקפריסין. המשקיעים חושבים שהיא תוכל לממש את האופציה שיש לה במתחם כך שבסופו של יום תגדיל את הפוטנציל לחברה באופן משמעותי עקב הערכות לכמויות גז גדולות באותו המתחם.

ארקו החזקות שנסחרה במהלך היום בעליות של עד 18% סגרה בעלייה של 11% על רקע הודעת החברה כי תרכוש 50% ממניות GPM חברת הדלק שבבעלות מוני הראל.

אלקו החזקות הודיעה הבוקר כי היא מרחיבה את פעילותה בתחום מקבצי דיור בארה"ב. החברה הבת אלקו לנדמארק רזידנטאל (ELR), הנשלטת על ידי אלקו בשיעור של 90%, הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם מחייב עם Colonial Properties Trust לרכישת 5,600 יח"ד בדרום מזרח ארה"ב, בתמורה לכ-1.1 מיליארד שקל (338.5 מיליון דולר). המניה הוסיפה 1% לערכה.

מניות חברות התקשורת ריכזו עניין בבורסה בתל אביב לאור עסקת HOT -מירס. מניית HOT נסחרה על רקע קניית מירס, אשר תהווה לה זרוע צמיחה משמעותית ותגרום ל-HOT לתפוס נתח שוק משמעותי של מעל 10% בתחום הסלולר. לדברי אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, "כניסתה של מירס צפויה להקשות את החיים למפעילות שהתרגלו לסביבה תחרותית נוחה יחסית, וביחד עם המפעילים הווירטולים ומפעיל חמישי שייכנס אם רק יימצא מימון לכך, השנים הקרובות יהפכו לשנים מאתגרות ביותר עבור חברות הסלולר".המשקיעים במניית הוט חוששים שהמיזוג עם מירס יבוצע לפי שווי גבוהה ובעלי המניות יפגעו לכן הנייר הגיב בירידות שערים של כ-2%.

אג"ח והמניות של חברת נכסים ובניין נסחרו על רקע תוצאות ההנפקה אתמול בה הצליחה החברה לגייס אג"ח חוב עם תמורה כוללת של 496 מיליון שקל מציבור המשקיעים בתל אביב. המניה הציגה עלייה של כ-0.8%.

ביג'י איי ומניית מנופים נסחרו על רקע הודעתו של צביקה בירנבאום כי ידחה את מועד מכירת השליטה בבי ג'י איי והודעתו של בן זקן לבעלי האג"ח כי לא ישתמש בכספי בי ג'י איי לרכישת מנופים ללא אישור. מנופים עלתה בכ1% כאשר ביג'י איי ירדה בכ-3.8%.

בנק דיסקונט דיווח אתמול כי הדירקטוריון אישר ביום ראשון תוכנית אסטרטגית ששמה דגש על שלושה נדבכים מרכזיים - הגדלת יחס הלימות ההון, התייעלות והגדלת הרווחיות. המניה סיימה את היום בעלייה של כ-.0.7.

מניית טבע ריכזה את מירב העניין ונסחרה על רקע הצפי לפרסום דו"חותיה מחר (ד') וירידתה בבורסה שמעבר לים ב-1.7%. המניה ממשיכה את הירידות בשוק הישראלי בהתאם לחוזים העתידיים על ארה"ב. המניה סגרה את היום בירידה של 1.66%.

אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן קיבלה ממשרד הביטחון חוזה בסך 40 מיליון דולר, במסגרת תוכנית ההמשך של פרוייקט צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי). היקפו הכולל של שלב זה מסתכם ב-300 מיליון דולר, וההזמנות הנוספות צפויות להתקבל בהמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully