וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

26.7.2011 / 23:46

הספקולציות סביב תקרת החוב גררו את המדדים בבורסת ניו יורק לירידות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.75%, מדד S&P 500 איבד 0.4% ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.1%

המסחר בוול סטריט נחתם היום במגמה שלילית, כאשר מניות הסקטורים המסורתיים הכבידו על המדדים ואילו מניות הטכנולוגיות לא הצליחו לאזן את המגמה. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.75% ונחתם ברמת 12,501 נקודות, מדד S&P 500 איבד 0.4% לרמת 1,332 נקודות ומדד נאסד"ק ירד ב-0.1% ונסגר ברמת 2,840 נקודות. ברקע המסחר - ספקולציות סביב הפתרון לבעיית החוב האמריקאית והמשך הדיווחים הכספיים של החברות הרשומות למסחר בארה"ב. בשוק הסולידי, תשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-2.95%.

בזירת המקרו האמריקאית, מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירדו ב-4.5% בחודש מאי, לעומת מאי 2010 - הירידה החדה ביותר מזה 18 חודשים, כך עולה ממדד S&P/קייס-שילר למחירי הבתים בארה"ב שפורסם היום. במקביל, דיווח משרד המסחר האמריקאי כי מכירות הבתים החדשים ירדו ב-1% בחודש יוני וחברת המחקר קונפרנס בורד דיווחה כי ביטחון הצרכנים עלה במפתיע ביולי. כמו כן, בחודש החולף חל שיפור ברמת אמון הצרכן אמריקאי ומדד בטחון הצרכן עלה במפתיע לרמת 59.5 נקודות האחוז - בניגוד לצפי קונסנזוס הכלכלנים לירידת אמון הצרכן לרמת 57 נקודות האחוז. בחודש לפני כן, הצביע המדד של רמת המדד של 58.5 נקודות האחוז.

הדיונים סביב תקרת החוב האמריקאית ממשיכים לרכז את מירב תשומת הלב. לראשונה בהיסטוריה, ארה"ב נמצאת בסכנת חדלות פירעון, אך הנגזרים הפיננסים עדיין מורים כי מסוכן יותר להחזיק באג"ח של ממשלת גרמניה משל ארה"ב. העלייה בשערי האג"ח של ארה"ב החודש עומדת בסתירה לאזהרות של סוכנויות דירוג האשראי מפני הורדת דירוג בשל המשבר בקונגרס סביב העלאת תקרת החוב. אם עד 2 באוגוסט ארה"ב לא תעלה את תקרת החוב, היא תיאלץ להכריז על חדלות פירעון.

"השווקים החלו להתכונן לקראת 2 באוגוסט כמו לארמגדון. סיכון להורדת דירוגה של ארה"ב בהחלט קיים אך איני חושב כי יום הזה יהיה סופם של הטרז'ריז (אג"ח אמריקאיות). ניתוחינו מצביע כי ההכנסות ממס דוחים את סוף העולם הזה לפחות עד 10 באוגוסט. כך שהורדת הדירוג הינו נושא ארוך טווח ומקיף יותר. להערכתי, על המשקיעים להתכונן לעליית התשואות משמעותית בקרב טרז'ריז ל-5 ול-30 שנים בטווח הקצר", אמר היום מייקל פונד, אסטרטג אג"ח ראשי של ברקליס קפיטל, בראיון לרשת CNBC.

מנייתה של ענקית התעשייה האמריקאית 3M פירסמה תחזית רווח מאכזבת לשנת 2011 בעקבות ירידה בביקוש למסכי LCD. החברה דיווחה היום על רווח רבעוני של 1.2 מיליארד דולר, או 1.60 דולר למניה, לעומת רווח של 1.1 מיליארד דולר או 1.54 דולר למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה עלו ב-14% במהלך הרבעון ל-7.7 מיליארד דולר, מעל תחזיות הכלכלנים להכנסות של 7.7 מיליארד דולר.

פורד דיווחה על ירידות ברווחים

ענקית הרכב האמריקנית פורד דיווחה היום על ירידה של יותר מ-7% ברווחיה הרבעוניים, בשל גידול בהוצאותיה על פיתוח דגמים חדשים ועליה במחיריהם של חומרי גלם כמו פלדה ופלסטיק. עם זאת, הרווח של פורד היה גבוה מהתחזיות. הרווח הנקי של פורד הסתכם ברבעון השני ב-2.4 מיליארד דולר, או 59 סנט למניה, לעומת רווח של 61 סנט למניה בתקופה המקבילה.

אלווריון ספקית פיתרונות הרשת בפס רחב, הציגה הבוקר מעבר לרווחיות ותזרים מזומנים חיובי ברבעון השני של 2011. החברה, שהפעילה בשנים האחרונות תוכנית התייעלות אגרסיבית שכללה פיטורים של כ-500 עובדים, רשמה בתקופה זו רווח צנוע של 1.5 מיליון דולר וייצרה תזרים מזומנים חיובי של 530 מיליון דולר. בנוסף, רשמה גידול של כ-19% במחזור המכירות לכ-55.3 מיליון דולר (בהשוואה ל-46 מיליון דולר ברבעון הקודם של השנה).

סיוה, מתכננת שבבי הסלולר, דיווחה על שיפור רבעוני נוסף בכל הפרמטרים הכספיים שלה ברבעון השני 2011 ואף העלתה את התחזית העצמית. החברה הציגה שיפור של 36% בהכנסותיה לסך 14.4 מיליון דולר - מעל לתחזית האנליסטים אשר צפו למכירות בסך של 13.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם של 5.4 מיליון דולר או 22 סנט למניה, המהווה עליה של 102% בהשוואה לרבעון אשתקד.

חברת רדוור מקבוצת רד, העוסקת בפיתוח כלים לניהול תעבורת נתונים באינטרנט המנוהלת על ידי רועי זיסאפל, דיווחה היום על עלייה של 17% במחזור המכירות ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשר הסתכם ב-41.1 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם של החברה זינק ב-70% ל-7.3 מיליון דולר ומתורגם ל-32 סנט למניה אחת בהשוואה לרווח של 21 סנט בלבד ברבעון אשתקד.

חברת פלוריסטם , העוסקת בתחום הריפוי באמצעות תאי גזע מהשלייה, הודיעה הבוקר כי תקים מפעל חדש בחיפה עם פוטנציאל מכירות של מיליארד דולר בשנה. החברה, שטרם החלה בשלב השיווק, מתכוננת לתהליך ייצור לאחר שקיבלה לפני כחודש אישור מרשות ה-FDA האמריקנית ומרשות ה-EMA האירופית לפסוח על השלב השני ב- PLXPAD - תרופת הדגל של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully