וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

רונית דומקה

27.7.2011 / 23:20

המגעים על תקרת החוב משכו את בורסת ניו יורק לירידות שערים נוספות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.6%, מדד S&P 500 איבד 2%, נאסד"ק נפל ב-2.7%

המבוי הסתום בדיונים על תקרת החוב בארה"ב ונתוני מקרו מאכזבים דחפו את וול סטריט לירידות שערים, אשר הוחרפו לקראת סיום המסחר. דאו ג'ונס ירד ב-1.6% ל-12,304 נקודות. S&P 500 איבד 2%, לרמה של 1,305 נקודות. נאסד"ק נפל ב-2.7% ל-2,764 נקודות.

הדיונים סביב תקרת החוב האמריקאית המשיכו לרכז את מירב תשומת הלב של המשקיעים גם היום. תוכניתו של יו"ר בית הנבחרים להעלות את התקרה בשני צעדים תוך קיצוץ של 3 טריליון דולר בהוצאות הממשלה נמצאת תחת איום של וטו של הנשיא אובמה, לכן נדחתה ההצבעה עליה.

סוכנויות דירוג האשראי הזהירו באחרונה מפני הורדת הדירוג של ארה"ב, בשל המשבר בקונגרס סביב העלאת תקרת החוב. אם עד ה-2 באוגוסט ארה"ב לא תעלה את תקרת החוב, היא תיאלץ להכריז על חדלות פירעון - לראשונה בהיסטוריה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הזהיר שלשום מפני "משבר כלכלי עמוק" אם תקרת החוב לא תועלה, וקרא לאזרחי ארה"ב לפנות לחברי הקונגרס שלהם ולשכנע אותם "לנקוט בגישה מאוזנת להפחתת הגירעון".

מחירי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב רשמו ירידות והתשואה עליהן עלתה. התשואה על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עלתה ב-0.024% ל-2.98%.

משרד המסחר האמריקאי דיווח היום כי ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב נפלו בפעם השנייה זה שלושה חודשים ביוני בהובלת מגזר הרכב והתעופה, ומסמנים כי המשק לא מתאושש בקצב הרצוי. ההזמנות ירדו ב-2.1% ל-191.98 מיליארד דולר (משוקלל עונתי), בניגוד לתחזיות.

מניית דנקין דונטס זינקה

כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בקצב איטי בחודש האחרון, לאחר שחולשת שוקי התעסוקה והנדל"ן העיבה על עלייה קלה בצריכה הפרטית והתחלה מעודדת של עונת התיירות, כך דיווח היום הבנק הפדרלי בספר הבז' - הדו"ח התקופתי שלו על מצב הכלכלה האמריקאית.

בספר הבז', אשר התבסס על נתונים שנאספו עד ל-15 ביולי מ-12 מחוזות הבנק הפדרלי, נכתב כי הצמיחה הואטה ברוב מחוזות הבנק, ובמיוחד במחוז מיניאפוליס אשר נפגע בשל שיתוק שירותי הממשל. מדובר בהרעה מסוימת לעומת ספר הבז' של חודש יוני, אז דווח על צמיחה יציבה בשבעה ממחוזות הבנק הפדרלי.

מניית דנקין ברנדס, החברה האם של רשת הדונאטס האמריקאית דנקין דונטס ורשת הגלידריות בסקין רובינס, זינקה ב-54% ביום המסחר הראשון שלה, לאחר שאתמול גייסה 422.75 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור.
מניית דנקין ברנדס תומחרה ביום שלישי ב-19 דולר - מעל לטווח היעד שלה, וכעת מחירה עולה על 26 דולר, מה שמקנה לה שווי שוק של 3.3 מיליארד דולר. דנקן ברנדס נסחרת בנאסד"ק בסימול DNKN. החברה, שנמצאת בבעלות קבוצת חברות השקעה פרטית, מכרה בהנפקה 22.25 מיליון מניות וגייסה 422.75 מיליון דולר. חברות ההשקעה הפרטיות שהחזיקו בחברה הן ביין קפיטל, קרלייל גרופ ו-THL פרטנרס.

יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג העלתה היום את תחזית הרווח השנתית לאחר שדיווחה על רווחים גבוהים מהתחזיות לרבעון השני. הרווח הנקי של בואינג עלה ב-20% ברבעון השני ל-941 מיליון דולר, או 1.25 דולר למניה. אנליסטים צפו רווח של 97 סנט למניה. הזינוק ברווח היה בעיקר הודות לעליה בהכנסות ממכירות מטוסים מסחריים. הכנסות בואינג בתקופה המדווחת עלו ל-16.5 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של 15.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010.בואינג אמרה כי היא צופה רווח שנתי של בין 3.90 דולר ל-4.10 דולר למניה, עליה של 10 סנט לעומת התחזית הקודמת.

רבעון חזק נוסף לספקית פתרונות ה-Voip - אודיוקודס

ענקית התרופות הגנריות, טבע, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011, ודיווחה על גידול של 11% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון אשתקד - ל-4.2 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול מתון יותר בהכנסות - 4.25 מיליארד דולר, על פי ספקית מידע העסקי, בלומברג. הרווח הנקי המתואם נותר ללא שינוי - 984 מיליון דולר, מעל לצפי האנליסטים ל-975 מיליון דולר. מכירות הקופקסון רושמות שיא של 957 מיליון דולר.

תרו, המייצרת ומשווקת מוצרים רפואיים בארץ ובעולם ומעסיקה בישראל 700 עובדים, מדווחת כי המכירות נטו ברבעון הסתכמו ב-111.6 מיליון דולר - עלייה של 14.2% ביחס לרבעון המקביל ב-2010. במקביל, רשמה החברה ירידה של 2.1 מיליון דולר בהוצאות המכירה והכלליות. נתונים אלה איפשרו לחברה לרשום גידול משמעותי של 76% ברווח התפעולי, שטיפס ברבעון ל-34.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-19.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

רבעון חזק נוסף לספקית פתרונות ה-Voip, אודיוקודס. החברה, בניהולו של שבתאי אדלסברג, הציגה גידול מרשים של כ-75% ברווח הנקי המתואם לכ-4.9 מיליון דולר, והגדילה את שולי הרווח הגולמי ל-59%. הגידול ברווחים נובעת משת"פ אותו מנהלת החברה עם ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט, והמעבר שביצעה כחלק ממנו להתרכזות בתחום מוצרי התוכנה והאפליקציות (שוק הנטוורקינג) על חשבון הפעילות במסורתית של מערכות תוכנה של Voip.

גם ענקית התוכנה, נייס, פירסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2011, בהם היא עמדה בתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-16% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-195.5 מיליון דולר. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות עמדו על 15.5 מיליון דולר, או רווח מתואם של 0.24 דולר למניה, המשקפים עלייה של 22% לעומת הרווח הנקי ברבעון השני של 2010.

לאחר שנתיים קשות בהן שרפה עשרות מיליוני דולרים, הציגה אתמול ספקית פיתרונות הרשת בפס רחב, אלווריון, מעבר לרווחיות ולתזרים מזומנים חיובי ברבעון השני של 2011. החברה, שהפעילה בשנים האחרונות תוכנית התייעלות אגרסיבית שכללה פיטורים של כ-500 עובדים, רשמה בתקופה זו רווח צנוע של 1.5 מיליון דולר וייצרה תזרים מזומנים של 530 מיליון דולר. דוד לוינסון, מיחידת המחקר של בנק הפועלים ציין לאחר פרסום הדו"חות: "הדימום נעצר, אך המצב נשאר קריטי", והעלה ההמלצה למניה מ'תשואת חסר' ל'תשואת שוק'.

פאנדטק שבשליטת כלל תעשיות נסחרת גם היא היום, לאור הסכנה לביטול המיזוג עם S1 Corporation האמריקאית. זאת, לאחר שאתמול הגישה חברת ACI האמריקאית, המתחרה בפאנדטק, הצעת רכש אלטרנטיבית לעסקת המיזוג לפיה תרכוש את מניות S1 ב-9.5 דולרים למניה - 33% מעל שוויה הנוכחי בנאסד"ק. במידה ועסקת המיזוג לא תצא אל הפועל, פאנדטק עשויה לקבל פיצוי של מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully