וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי הורים יצעדו: "משפחות לא גומרות את החודש"

ענת עובדיה

28.7.2011 / 16:00

ב-16 ערים גדולות בכל רחבי הארץ יתקיימו החל מהשעה 17:30 צעדות מחאה של הורים במסגרת המאבק שכונה "מחאת העגלות". "הצעדות הן רק יריית הפתיחה, נקים תנועה חזקה של הורים שתילחם"

אלפי הורים מכל רחבי הארץ יצעדו היום (חמישי) במסגרת המאבק שכונה, "מחאת העגלות", ויפגינו על המחיר היקר של גידול ילדים בארץ שהפך לטענתם "למשימה בלתי אפשרית". צעדות המחאה ייצאו לדרכן במקביל החל מהשעה 17:30, כאשר המרכזית שבהן תתקיים בתל אביב, ותצא מצומת הרחובות שדרות בן ציון פינת קינג ג'ורג' לכיוון שדרות רוטשילד, שם כזכור הוקם מאהל מחאת הדיור שגרר אחריו מחאות נוספות בכל רחבי הארץ.

צעדות נוספות יתקיימו גם בראשון לציון, גבעתיים, חולון, מודיעין, אריאל, אשדוד, אשקלון, הרצליה, כפר סבא, רעננה, רחובות, חיפה, נס ציונה, שדרות, באר שבע ופתח תקווה. ברוב הערים, צעדת ההורים תגיע למאהלי המחאה על מחירי הדיור שהוקמו בעיר.

המחאות החברתיות - כותרות אחרונות:
סילבן שלום: "המחאה מוצדקת, יש לשנות סדרי עדיפויות"
מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות בכל הארץ
מחאת העגלות: הורים יצעדו בכל רחבי הארץ
יוזמה חדשה: שביתה כללית ב-1 באוגוסט
מחאת הדיור: תמונת מצב של מאהלי המחאה בארץ

ענת רוזיליו שמונתה לדוברת המאבק, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא מעריכה שבצעדה בתל אביב ישתתפו כ-1,500 הורים, לאחר שמעל 2,000 אישרו את השתתפותם בדף הפייסבוק. במקום יתקיימו הפעלות לילדים, על מנת שההורים יוכלו להגיע מבלי לדאוג לממן גם בייביסיטר.

תומכים במחאת ההורים? בואו לספר לנו בפייסבוק

"גני ילדים הפכו למשכנתא שנייה"

דן קופר, יוזם הצעדה בחיפה, סיפר כי הוא מצפה למאות הורים שיגיעו לצעדה. לאחר הצעדה יתקיימו ברחבת האודיטיריום בעיר הרצאות ודיונים פתוחים בהם ההורים יוכלו לדון יחד ולהציע פתרונות למצב, וגם שם יתקיימו הפעלות לילדים.

"גני ילדים הפכו למשכנתא שנייה", הוסיפה רוזיליו. "הצעדות היום הן רק יריית הפתיחה לכינון תנועת הורים חזקה שתילחם בנושא הזה", אמרה. מחאת ההורים הגדירה מטרות מדוייקות אותן היא מבקשת להשיג. "בראש ובראשונה", אומרת רויזליו, "המאבק הוא למען הסדרת חוק חינוך חינם לילדים מגיל שלושה חודשים".

לדבריה, "הורים צעירים, שבדרך כלל רק התחילו לשלם משכנתא, מחוייבים להוציא מכיסם מינימום של 3,000 שקלים בחודש לילד עד גיל שלוש. העניין הוא שבכלל אין אפשרות אחרת של מקומות זולים יותר, העלויות בכל מקום הן בין 2,000 ל-4,000 שקלים, בהתאם ליוקר הנדל"ן בעיר, ובכלל בלי קשר לאיכות הטיפול בילדים".

בנוסף, המחאה דורשת להטיל פיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות, להאריך את חופשת הלידה לאם, וכן להנהיג "חופשת אבהות" – שלא תהיה על חשבון זו של האם, אלא תהווה חופשה נפרדת שתוקצב לאב.

"כיום, בקרב רוב ההורים עם ילד ראשון האישה, במקרה הטוב, מפסיקה לעבוד, משום שבדרך כלל היא מרוויחה פחות מהבעל ופשוט יוצא לה יותר משתלם לוותר על הקריירה ולהישאר בבית עם הילד. 26% מהנשים שילדו לא חוזרות לעבוד. במקרה הרע, הזוג הצעיר חווה ירידה קשה באיכות החיים, כי העלות של להיות הורים בארץ היא מהגבוהות בעולם, והמשפחות פשוט לא מצליחות לגמור את החודש", אמרה רוזיליו.

תומכים במחאת ההורים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully