וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני המתמודדים להקמת עיר הבה"דים: מנרב ושפיר

רז סמולסקי

28.7.2011 / 16:03

ועדת המכרזים בחרה את שתי הקבוצות שיתמודדו על פרוייקט העברה של בסיס צריפין לשער הנגב, כאשר החברה הזוכה תבנה את הבסיס, תתחזק ותתפעל אותו למשך תקופה של 25 שנים

ועדת המכרזים של קרית ההדרכה במשרד הביטחון בחרה את שתי הקבוצות הסופיות (Best and final) להקמת הקריה בשער הנגב: מנרב ושפיר. שתי החברות יצטרכו להציג בתוך 180 יום מסגרת פיננסית לפרויקט והצעת מחיר משופרת, ואז תוכרז החברה הזוכה.

ראש אגף תקציבים במשרד הביטחון תא"ל מהרן פרוזנר לא התייחס לסכום הזכייה, אך העריך כי מדובר בפרויקט בשווי של מיליארדי שקלים במסגרתו יוקם גם מערך תפעול ואחזקה למשך 25 שנה. בבסיס עתידים לשרת כ-11,000 חיילים.

פרויקט העברה של בסיס צריפין לשער הנגב מוקם בשיטת BOT, כאשר החברה הזוכה תבנה את הבסיס, ותתחזק ותתפעל אותו למשך תקופה של 25 שנה. הזוכה תתחיל את עבודות הבנייה ברבעון הראשון של 2012. החיילים הראשונים צפויים לעבור לשם בשנת 2014, כאשר השלמת המעבר צפויה לסוף 2015.

30% מעבודות ההקמה יאויישו בתושבי הנגב

משרד הביטחון יפנה את בסיס צריפין ויחזיר את הקרקעות למדינה, ומנהל מקרקעי ישראל יהיה אחראי על השיווק שלהן. חלק מעלויות המעבר צריכות להיות ממומנות על ידי מכירת הקרקע, כאשר המינהל נדרש להעמיד מימון ביניים לפרויקט עד למכירת הקרקע.

בשלב הקודם של המכרז הוכרזו ארבע קבוצות שעברו את שלב המיון הראשוני ועמדו בדרישות הסף (PQ). החברות היו קבוצות בראשות מנרב, שפיר, אפריקה ישראל בשותפות אלקטרה נדל"ן וחברת שיכון ובינוי. שיכון ובינוי משמשת לעת עתה כזוכה אלטרנטיבית, למקרה שאחת משתי המתמודדות הסופיות תיפסל מסיבה כלשהי.

חזי מטישה, ראש מנהלת מעבר צה"ל לנגב, ציין כי תנאי המכרז מכתיבים רכש ישראלי בהיקף של 25% מהפרויקט, העסקת 30% מעבודי ההקמה מקרב תושבי הנגב והתניית רכש גומלין במקרה של רכש מחברות זרות.

הוא הוסיף כי עבודות התשתית של מים חשמל וכבישים כבר מבוצעת בשטח, וכי הצבא פועל להקמת שכונות מגורים בתוך ערים קיימות בנגב עבור אנשי הקבע בערים כמו ירוחם, באר שבע ומיתר. מרבית המשרתים בבסיס הם חיילים בשירות סדיר אך ישנם גם אנשי קבע שהצבע מנסה למצוא עבורם פתרונות דיור ותעסוקה עבור בנות הזוג. משיטה הוסיף כי נעשית עבודת מטה מול המשרד האוצר כדי לגבש מעטפת הטבות ותמריצים עבור משפחות משרתי קבע שיבחרו להתיישב בנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully