וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הושג הסכם עקרוני בנוגע להעלאת תקרת החוב

יומיים לפני יום הדין, הרפובליקנים והדמוקרטים הסכימו על קיצוצים בסך טריליון דולר ועל הקמת ועדה שתגבש דרכים לחיסכון נוסף. הבית הלבן צינן את התלהבות: "מוקדם להיות אופטימיים"

לאחר דיונים רבים ואינספור דחיות ומחלוקות, הדמוקרטים והרפובליקנים סיכמו הלילה (ראשון) על הסכם פשרה עקרוני בנוגע להעלאת תקרת החוב של ארצות הברית, והגדירו אותה "התקדמות משמעותית". ההסכם כולל קיצוץ בהוצאות הממשלה בגובה טריליון דולרים, וכן הקמת ועדה מיוחדת שתגבש דרך לחיסכון של 1.8 טריליון דולרים נוספים.

עם זאת, בכיר בבית הלבן צינן את ההתלהבות, והזהיר כי ההסכם עדיין אינו סופי, וכי מוקדם להיות אופטימיים. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, הוסיף כי "הדרך עוד ארוכה".

גבעת הקפיטול. AP
דרמה בקונגרס ודריכות רבה לקראת יום הדין - ההכרזה על חדלות הפירעון ביום ג'/AP

תקרת החוב בארצות הברית עומדת על 14.3 טריליון דולרים, והממשל בראשות הנשיא, ברק אובמה, מנסה להגדיל אותה כעת. במידה ושני הצדדים לא יגיעו להסכם סופי עד יום שלישי הקרוב, ארצות הברית עלולה להיקלע לחדלות פירעון. במקרה כזה, ארצות הברית למעשה תפשוט את הרגל, דירוג האשראי המושלם שלה (AAA) ייפגע, והשווקים ייכנסו לסחרור. כלכלנים העריכו השבוע כי במידה ותקרת החוב לא תעלה, שוקי המניות בוול סטריט עלולים לצנוח בכ-30%.

הדמוקרטים מתעקשים על השגת "עסקה גדולה" שתכלול את העלאת תקרת החוב עד שנת 2012 - עסקה שעשויה להביא לחיסכון של ארבעה טריליוני דולרים באמצעות קיצוצי תקציב, העלאת מסים לעשירים וביצוע רפורמות בתכניות כמו מדיקייר ומדיקאייד. הרפובליקנים, לעומת זאת, מתנגדים נחרצות להעלאת המיסים בטענה שצעד זה יזעזע את הכלכלה האמריקאית, וקוראים לעסקה קצרת מועד.

ביום שישי דחה הסנאט את הצעת בית הנבחרים להעלות את תקרת החוב, על פי תוכנית שהציעה המפלגה הרפובליקנית. חברת דירוג האשראי מודי'ס אמרה ביום שישי כי לפי הערכותיה, גם אם תקרת החוב לא תועלה וכספי הממשל יאזלו, הממשל יעניק עדיפות לפרעון חובות על פני מימון פעילות שוטפת - כמו תשלום שכר לחיילי צבא ותשלומי ביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully