וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "להוריד המס על הדלק כדי למנוע ההתייקרות"

פנחס וולף

31.7.2011 / 10:47

על רקע המחאה על יוקר המחייה, בממשלה מתאמצים למנוע את ההתייקרות הנוספת שצפויה במחירי הדלק. "המס על הבלו והמע"מ מהווים למעלה מ-50% מהמחיר. אם תיהיה עלייה בעולם, נוריד המסים"

על רקע המחאה הציבורית שהולכת וצוברת תאוצה, הממשלה מנסה לבלום את התייקרות מחירי הדלק, הצפויים לעלות הלילה (ראשון) בשיעור של בין 25 ל-30 אגורות.

"מחירי הדלק עומדים לעלות אלא אם יינקט צעד שישמור על אי העלאת מחירים", אמר שר התשתיות, עוזי לנדאו. "המס על הבלו והמע"מ מהווים למעלה מ-50% ממחיר הדלק. כדי שהמחיר לא יעלה צריך להוריד את מס הבלו ואת המע"מ. פניתי לראש הממשלה בעניין לפני מספר חודשים. כשיש ציבור גדול בישראל שגם משתמש ברכב לפרנסתו, אי אפשר להשית עליו מסים מעבר לכוח הסיבולת. עלינו להודיע כי מחירי הדלק לא יעלו, ואם תהיה עלייה בעולם, אנחנו נוריד את המסים".

"אי אפשר לתת פתרון מהשרוול מתוך היסטריה"

בנוגע למרווח השיווק (9% ממחיר ליטר דלק שגובות תחנות הדלק), הוסיף לנדאו כי "מרווח השיווק קטן ביותר בהשוואה למסים, לכן אי אפשר לתלות בו את נושא הורדת המחירים, אבל גם בתחום זה אנחנו עוסקים. צוות שהקמתי לפני מספר חודשים יגיע לסיכום בימים הקרובים ואני מקווה שנוכל להקל על הציבור". לנדאו הדגיש כי "הממשלה יציבה, אבל רחשי הלב של הציבור אמיתיים. אולם אי אפשר לתת לבעיה פתרון מהשרוול מתוך היסטריה".

במאי 2009 חלה עלייה של 30 אגורות לליטר דלק באמצעות מס הבלו. בינואר 2010 הייתה אמורה לחול עלייה נוספת של 20 אגורות לליטר, אולם היא בוטלה על ידי ראש הממשלה בעקבות "מחאת הדלק". בחודש מאי האחרון חלה עלייה נוספת של 23 אגורות. על פי ההערכה, בינואר 2012 צפויה עוד עלייה, של 20 אגורות לליטר.

עוד על מחירי הדלק:
הכנסת דחתה חוק להגבלת המס על הדלק ל-30%
אפקט הקוטג’: קריאה לחרם צרכני על חברות הדלק
בחודש אפריל: צעדת מחאה נגד מחירי הדלק
בגלל מחיר הדלק: שיירת מחאה תגיע לבתי הזיקוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully