וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העגלות: אלפי הורים התכנסו מול בית רה"מ

ענת עובדיה

31.7.2011 / 18:27

לאחר ההצלחה וההיענות הרבה לה זכו, ההורים המוחים על הקושי לגדל ילדים עקב המחירים הגבוהים ממשיכים במאבק בצעדה בירושלים. "המחאה רק תלך ותגדל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: טל רזניק)

מחאת העגלות נמשכת: לאחר הצלחת צעדות המחאה ביום חמישי, התכנסו היום (ראשון) אלפי אמהות ואבות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, והחלו לצעוד משם לעבר מאהל מחאת הדיור הירושלמי בגן הסוס. במאהל יתקיימו פעילויות לילדים, וביניהן שעת סיפור עם הסופרים מאיר שלו ודויד גרוסמן, וכן הופעה של האמנים איה כורם ודיוויד ברוזה. מרבית ההורים שהגיעו הם מאזור ירושלים ומודיעין.

מארגנת המצעד, רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים ואם לשלוש בנות, אמרה כי "מעמד הבינים קורס, ואנו המשפחות הצעירות בישראל מצטרפות למהפכה החברתית שמתקיימת בימים אלו במדינה. מצעדי העגלות לא ייפסקו עד שהחינוך חינם יכלול גם את הגיל הרך ויעבור להיות תחנת משרד החינוך".

מחאת העגלות - כותרות אחרונות:
אלבום: צפו בצעדות ”מחאת העגלות” ברחבי הארץ
מארגני מחאת העגלות: "הצלחה אדירה, וזו רק ההתחלה"
אלפי הורים יצעדו: "משפחות לא גומרות את החודש"
דעה: על ההורים למחות, כי אי אפשר יותר לשתוק

מחאת העגלות בירושלים, יולי 2011 31.7.2011. עומר מירון
מחאת העגלות בירושלים בדרכה למאהל מחאת הדיור בגן הסוס/עומר מירון

מוקדם יותר, בשיחה עם וואלה! חדשות, הוסיפה עזריה כי "הגיל הרך בארץ פשוט נשכח, ואין לזה שום הקבלה בעולם, חייבים לשים לזה סוף. זה כבר הפך למשהו שגדול מאיתנו. אתמול בעצרת מחאת הדיור ציפינו ל-2,000 איש בירושלים, והיו 15 אלף. זה כבר הרבה מעבר להבנה שלנו, וזה רק ייגדל".

גם מחר המחאה תמשיך, כאשר עוד צעדות יתקיימו בכל הארץ. "כל הזמן מגיעות אליי עוד ועוד הודעות על עוד צעדות, וזה הורים שפשוט לוקחים יוזמה ומרימים אותן לבד", סיפרה ענת רוזיליו, מיוזמות המחאה. "מחר אמורות להתקיים עוד צעדות בפרדס חנה, רמת גן ונתניה, ועוד ועוד ערים מצטרפות כל הזמן".

על פי המארגנים, מטרת המאבק הראשונה היא הסדרת חוק חינוך חינם לילדים מגיל שלושה חודשים, על רקע המחיר הגבוה לפעוטונים שהפך לדבריהם ל"משכנתא שנייה". בנוסף, המחאה דורשת להטיל פיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות, להאריך את חופשת הלידה לאם, וכן להנהיג "חופשת אבהות" – שלא תהיה על חשבון זו של האם, אלא תהווה חופשה נפרדת שתוקצב לאב.

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
צעדת העגלות בתל אביב ביום חמישי/שי אוקנין

לאחר צעדות המחאה שהתקיימו ביום חמישי בכל רחבי הארץ, היוזמות הביעו סיפוק רב מההצלחה. "אנחנו מרוצות. זה הרבה יותר ממה שציפינו, היו מפגינים בכל כך הרבה מקומות, כל שנייה קיבלנו עוד טלפון לגבי עיר נוספת בה יש הפגנה", סיפרה רוזיליו. "יש תחושה שההורים רוצים לעשות משהו בשבילם. משהו שאי אפשר לבלבל אותו עם פוליטיקה, שמאל, ימין או אידאולוגיה. יש אג'נדה שכולם שותפים לה שהיא שההפקרות של ההורים חייבת להיפסק".

גם ליאת ורדי בר, מיוזמות המחאה, סיפרה שכמות האנשים שהגיעו להפגין היו מעבר לכל ציפיותיה. "אנחנו מרוצות מאוד ואפילו די המומות ומאושרות מהכמויות המטורפות של האנשים. זו רק ההתחלה", אמרה ורדי בר.

(עדכון ראשון: 15:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully