וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים

ואדים סבידרסקי

31.7.2011 / 16:56

מחאת הדיור מרחיקה את המשקיעים מחברות הבנייה, ומדד הנדל"ן ירד ב-.1.5%. מדד ת"א 25 ירד ב-0.7%, ומדד ת"א 100 השיל 0.8%

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב נפתח בעליות קלות, אך שינה מגמה במהלך היום ועבר לרידות שערים אשר החריפו המחציותו השנייה. כל זאת על רקע מתיחות גוברת בארץ ובחו"ל: מחאת האוהלים, שמתרחבת מעבר לסוגיית הדיור, והוציאה אמש 150,000 מפגינים בכל רחבי הארץ מבתיהם, מגבירה את הלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל שר האוצר יובל שטייניץ. בנוסף, המועד המתקרב של שעת האפס בכל הקשור להעלאת תקרת החוב בארה"ב גורמת לעצבנות בשווקי ההון בעולם.

מדד ת"א 25 איבד 0.7%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.8%. מדד הבנקים השיל מערכו כ-1.5%. מחאת הדיור המתעצמת מרחיקה את המשקיעים מחברות הבנייה, אשר לוחצות על מניות הסקטור הנדל"ן - מדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.5%. בשוק הסולידי, הסחרור הפוליטי גרם לירידות מחירים של אג"חים ממשלתיים שקליים ארוכים בריבית קבועה - אגרות בעלות משך חיים של מעל ל-10 איבדו עד 0.45%.

כלכלני לאומי מעריכים כי בטווח הקצר יתאפיין המסחר בשוק המניות המקומי בדשדוש תוך תנודתיות גבוהה, על רקע מגמת המסחר בחו"ל, הסביבה הגיאופוליטית ומחזורי המסחר הנמוכים שמאפיינים את חודשי הקיץ. בטווח ארוך יותר, מוצאים בבנק את רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת מרמת המכפילים, נוחה להשקעה. זאת, בפרט לנוכח האיתנות של הכלכלה הריאלית המקומית והשיפור בתוצאות אותן מציגות החברות.

עצרת מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
הערכות של פעילים בשוק ההון הן כי הלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו גובר, והוא ייאלץ להציג תוכניות חדשות בעלויות גבוהות בתחומי הדיור, החינוך, הבריאות והרווחה. מפגינים אמש בתל אביב/נמרוד סונדרס

בארץ, המחאה הציבורית תופסת תאוצה. הערכות של פעילים בשוק ההון הן כי הלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו גובר, והוא ייאלץ להציג תוכניות חדשות בעלויות גבוהות בתחומי הדיור, החינוך, הבריאות והרווחה. כמו כן, ייתכן שבמשרד האוצר ייאלצו "להוריד הילוך" בכל מה שקשור לגביית מסים. לכך, אומרים בשוק ההון, עלולה להיות השלכה שלילית על הבורסה בתל אביב.

ביטוי להחרפת המשבר הוא התפטרותו של חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר, היום, על רקע משבר אמון חריף בינו ובין שר האוצר. שני גילה כי שר האוצר עקף אותו, ופנה לפרופ' איתן ששינסקי לעמוד בראש ועדה "לבחינת מצבו של מעמד הביניים". הפנייה לששינסקי, שעמד בראש הוועדה בעניין תמלוגי הגז, נעשתה ללא תיאום עם שני, שאפילו לא הוזמן לפגישה שבה נקבע הדבר. זאת כאשר שני עובד כבר חודשים ארוכים על תוכניות מטה שנועדו לטפל בדיוק בסוגיות הבוערות של מעמד הביניים.

בארה"ב הדיונים לגבי העלאת תקרת החוב נמשכים, לאחר שביום חמישי דחה הקונגרס הצעה רפובליקאית להעלאה זמנית של תקרת החוב. המועד האחרון להחלטה, ה-3 באוגוסט, מתקרב והמתיחות בשווקים שוברת שיאים חדשים. במקרה שתקרת החוב לא תועלה עד יום שלישי מרמתה הנוכחית של 14.3 טריליון דולר, הממשל האמריקאי לא יוכל ללוות כסף והמזומנים בקופתו לא יספיקו לעמידה בכל התחייבויותיו.

שיא ברצף ירידות בוול סטריט מאז שנת 2008

בורסות וול סטריט השלימו ירידה חודשית שלישית ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר מאז שנת 2008 - על רקע התגברות החשש כי הממשל האמריקאי יגיע לחדלות פירעון ולאחר שכלכלת ארה"ב צמחה בשיעור מתון מהצפוי ברבעון השני של השנה.

מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.8% ואיבד 4.2% בסיכום שבועי ו-2% בחודש יולי כולו; מדד S&P 500 נסגר בירידה של 0.6%. בסיכום שבועי נפל המדד ב-3.9%, ובחודש יולי כולו איבד 2% - ירידה חודשית שלישית ברציפות ורצף הירידות החודשי הממושך ביותר מאז שנת 2008; מדד הנאסד"ק איבד 0.4% ונפל ב-3.6% בסיכום שבועי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה נפלה ב-0.14% - הירידה היומית החדה ביותר מאז דצמבר - לרמה של 2.8%, הסגירה הנמוכה ביותר מאז חודש נובמבר.

בבנק לאומי הזהירו בסוף השבוע בפעם הראשונה מקיומו של סיכון בשוק הסולידי הנובע מכיוון ארה"ב. "אם תקרת החוב לא תועלה, או שדירוג אג"ח ארה"ב ירד, צפויות ירידות שערים בשווקים כולם ובכלל זה בשוק הישראלי", כתבו בבנק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הפיצוץ המצרי יחזק את העליות בשותפות הגז

יצרנית חומרי ההדברה הגנריים, חברת מכתשים אגן, שבשליטת מקבוצת, צופה לרשום רווח של 45 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, כלומר גידול של 266% ביחס לרבעון המקביל ב- 2010, כך עולה מהאומדן שפירסמה החברה לקראת הדו"ח הקרוב. החברה צופה לדווח על גידול של 20% במחזור המכירות שלה ברבעון השני של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 לרמה של 723 מיליון דולר.

שותפויות הגז והנפט הישראליות נהנות מרוח גבית לאחר שחברת נובל אנרג'י האמריקאית, השותפה והמפעילה של קידוחי הגז הטבעי "ים תטיס" "תמר" ו"לוויתן", היכתה בדו"חותיה לרבעון השני את תחזיות האנליסטים. זאת, בעיקר הודות למכירות הגז הטבעי בישראל, שהתגברו בשל הפיצוצים החוזרים ונשנים בצינור הגז המצרי ברבעון האחרון. פיצוץ נוסף, חמישי במספר, שאירע אמש יחזק את האפקט ויתמוך בעליות שערים בעיקר בשותפות בלוויתן - רציו, אבנר ודלק קידוחים.

טבע איבדה בסוף השבוע בלעדיות בשוק הגלולות למניעת היריון. מתחרתה, חברת ווטסון, השיקה גרסה גנרית לגלולה למניעת הריון Seasonique. ההשקה התבצעה לאחר שבית משפט פדרלי לערעורים דחה את בקשתה של טבע להוציא צו מניעה זמני נגד ההשקה, בטענה ש-Amethia, הגלולה של ווטסון, מפרה פטנט שרשמה טבע עד ינואר 2024.

חברת דלק ישראל, מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, פיטרה בסוף השבוע 25 מעובדיה. הפיטורים נעשו במגזר מתחמי התדלוק והמסחר, שבו עבדו 2,100 איש מתוך 2,400 עובדי החברה בתחילת 2011. בדלק ישראל הסבירו שהמהלך משקף התאמה של מספר העובדים לצרכים התפעוליים, למשל על רקע המעבר ההדרגתי לתדלוק עצמי, ומתוך רצון להתייעל.

קרן ריט 1 דיווחה על עדכון תנאי חוזה השכירות עם חברת אמדוקס במתחם רעננה. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, הוארך חוזה השכירות החדש עד סוף 2019. ההסכם החדש יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יוארך הסכם השכירות עם אמדוקס בשטח של כ-32 אלף מ"ר, כך שדמי השכירות יעמדו על כ-25 מיליון שקל לשנה. בשלב השני התחייבה אמדוקס לשכור מידי ריט 1 וכן מחברת האנרגיה והנדל"ן את השטחים שתפנה חברת נייס בינואר 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully