וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של נתניהו: הקלות למעמד הביניים

הממשלה ממשיכה בניסיונותיה להביא לדעיכת המחאה החברתית, ומגבשת שורה של צעדים נוספים. בתוכנית: הכבדת המס על בעלי ההון והקלות למעמד הביניים, לאימהות ולזוגות צעירים

הפחתת מע"מ, ריווח מדרגות המס, הכרה בהוצאות מטפלות, הכבדת נטל המס על הטייקונים, בהם העלאת מס הירושה - אלו עיקר הצעדים שמתכנן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת להקל את העומס על המעמד הבינוני ולהתמודד עם המחאה הציבורית - כך דיווח היום (שני) העיתון "ישראל היום".

על פי המתווה המסתמן, ראש הממשלה ושר האוצר, יובל שטייניץ, יציגו בקרוב תוכנית כלכלית חדשה שתכלול שינויים במיסוי. בין המהלכים הנשקלים – הורדה משמעותית של מע"מ ב-2% עד 3%, בפריסה על כמה שנות תקציב, כאשר התכנון המקורי היה להוריד את המע"מ ב-0.5% בתחילת 2012. כמו כן נכללים גם הסרת מכסים על ייבוא מוצרי צריכה ועל מכוניות.

עוד על המחאה החברתית ותגובות הממשלה:
הצוות המיוחד לטיפול במחאה: שטייניץ, סער וארדן
דובר רה"מ למפגינים: "כנסו לפרופורציות"
ראשי המחאה לנתניהו: "מוכנים לדבר רק איתך"
מוצאי שבת: 150 אלף בני אדם הפגינו ברחבי המדינה
פירות המחאה: מחיר הדלק לא ייעלה

כמענה למצוקת הדיור, התוכנית מציעה העלאת מס על דירות יוקרה ועל דירות להשקעה, מסים שיהוו גם את המימון להטבות המוצעות – ובמקביל, הקלות במיסוי על דירה ראשונה. כמו כן, כחלק מההכבדה על בעלי ההון יונהג גם מס עיזבון על ירושות גדולות במיוחד, ותבוטל הורדת המס לבעלי שכר גבוה.

עצרת מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
עצרת המחאה במוצאי שבת בתל אביב/נמרוד סונדרס

בנוסף, נבחנת האפשרות להכיר בהוצאות מטפלת ובחלק מההוצאות על גידול ילדים – כמענה למחאת העגלות, שיזמו ההורים המוחים על הקושי לגדל ילדים עקב יוקר המחיה. על מנת לממן את המהלך תבוטל, כנראה, הפחתת מס החברות שתוכננה לינואר 2012.

אמש הקים ראש הממשלה בנימין נתניהו צוות מיוחד להידברות עם ראשי המחאות החברתיות. נתניהו החליט כי בראש הצוות יעמוד שר האוצר שטייניץ, ויהיו חברים בו מספר שרים - ביניהם שר החינוך גדעון סער והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן. כמו כן, בצוות יהיו חברים מספר יועצים בהם פרופ' איתן ששינסקי (שעמד בעבר בראש ועדות ציבוריות שנקראו על שמו), הפרופ' יוג'ין קנדל וכן נציג מטעם בנק ישראל.

מסיבת עיתונאים במאהל המחאה בשדרות רוטשילד, 31.7.2011. נמרוד סונדרס
"ההידברות צריכה לעשות בשקיפות מול כולנו ולא מול מליאת שרים". מסיבת עיתונאים אמש במאהל המחאה בשדרות רוטשילד/נמרוד סונדרס

בתגובה להודעתו של נתניהו על הקמת הצוות המיוחד, הודיעו ראשי המחאה כי הם מוכנים להידברות אך ורק איתו. "ההידברות צריכה להיעשות בשקיפות מול כולנו ולא מול מליאת השרים, אלא רק מולך", אמרה דפני ליף, מיוזמי המחאה.

כמו כן, אתמול בצהריים כינס ראש הממשלה את חברי ועדת הריכוזיות והאיץ בהם להגיש את מסקנותיהם עד סוף החודש. נתניהו ציין כי הוועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי היוצא, ומנכ"ל האוצר המתפטר, חיים שני, חייבת לפעול להגברת התחרות ולהורדת המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully