וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מדווחת על הכנסות הרבעון השני: גידול של 20%

תזרים המזומנים עומד על כ-6 מיליון שקלים, והרווח התפעולי – 2.4 מיליון. מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה: "וואלה! ממשיכה להתמקד באסטרטגיית צמיחה תוך חיזוק משמעותי של הרייטינג ועלייה בהכנסות"

קבוצת וואלה!, המפעילה את פורטל האינטרנט המוביל בישראל ואת אתר המסחר האלקטרוני המוביל בישראל וואלה! שופס, מפרסמת היום (שני) את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-30 ביוני, 2011.

הכנסות קבוצת וואלה! ברבעון השני לשנת 2011 הסתכמו בכ-50.8 מיליון שקל לעומת כ-42.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010 - גידול של 20%. הכנסות וואלה! בחציון הראשון של 2011 הסתכמו בכ-100 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-82.8 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2010 - גידול של כ-21%. הביצועים של וואלה! ברבעון התבססו על גידול בתחום הפרסום בווידאו, בסלולר ובלוחות, באמצעות יד2. במקביל חל גידול בעסקאות קופונים במסגרת "הדיל היומי" של וואלה! שופס ובתחום התיירות באמצעות וואלה! טורס.

הרווח הגולמי של וואלה! ברבעון הסתכם בכ-24.8 מיליון שקל – גידול של כ-38% לעומת רווח גולמי של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחציון הראשון של 2011 הסתכם בכ-48.6 מיליון שקל לעומת כ-38.2 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד - גידול של כ- 27%.

ההכנסות עלו לכ-50.8 מיליון שקלים

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל לעומת 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010 – קיטון של כ-37%. הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-9.9 מיליון שקל בחציון המקביל בשנת 2010 – קיטון של 56%. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר בשל גידול בהוצאות תפעול לצורך פיתוח ופרסום מוצרים ושירותים המוצעים באתרי החברה והוצאות בגין הפחתת עודפי עלות.

הרווח הנקי של וואלה! ברבעון השני של 2011 הסתכם בכ-185 אלף שקל לעומת כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של 93%. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-507 אלף שקל לעומת כ-7.5 מיליון שקל בחציון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ברבעון השני בכ-7.2 מיליון שקל – גידול של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחציון הראשון של 2011 הסתכם ה-EBITDA בכ-13.9 מיליון שקל - קיטון של 1% לעומת החציון המקביל ב-2010.

הקיטון ברווח הרבעוני של החברה נובע מהמשך השקעותיה של החברה בבנייה ובפיתוח מנועי צמיחה, הן בתחום הפרסום והן בתחום הסחר האלקטרוני, ובמקביל המשך גידול ההשקעה במוצרים לגולשים. זאת לצד השקעות אנאורגניות כגון רכישת אתרי קבוצת אינטרנט זהב (טיפו, Vgames וזהב.רו). בנוסף ביצעה החברה השקעה בקמפיין פרסומי לרגל השקת אתר האירועים וואלה! מזל טוב. יש לציין כי בתחום הסחר האלקטרוני ממשיכה התגברות התחרות עם רשתות קמעוניות אשר מקבלת ביטויה, בין היתר, בירידת מחירים ופגיעה ברווח התפעולי וברווח הנקי.

"הרייטינג במגמת עלייה"

צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) זינק בכ-91% מהרבעון המקביל לכ-58.3 מיליון שקל נכון ל-30 ליוני 2011. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בכ-6.1 מיליון שקל. ההון העצמי של וואלה! לחציון הראשון של 2011 הינו כ-105.4 מיליון שקל המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.

מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה, אמר כי "וואלה! ממשיכה להוביל את שוק האינטרנט בישראל עם 1.2 מיליון גולשים המבקרים מדי יום בפורטל, וצורכים באמצעותו תכנים חדשותיים ובידוריים, מידע ממגוון הלוחות והמדריכים, מתקשרים באמצעות המייל, מבצעים קניות, רוכשים שירותי תיירות, ועוד. על אף התחרות, הן מצד שחקנים גלובליים והן מצד שחקנים מקומיים, הרייטינג של האתר ומשך הזמן שהגולשים שוהים בו, בכל מכשירי הקצה, במגמת עליה".

וואלה! מציגה את תכניה ושירותיה במגוון פלטפורמות כולל במובייל באמצעות אפליקציות אייפון, אנדרואיד ואייפד כמו גם באפליקציות לטלוויזיות המחוברות לעננה - Connected TV. ישועה: "כל מוצר ושירות של וואלה! וחברות הבת בקבוצה יהיה בכל פלטפורמה. אפליקציית וואלה! באייפון כבר זכתה ליותר מרבע מיליון הורדות וכלל ההורדות של אפליקציות קבוצת וואלה! לאייפון מסתכמות בלמעלה מ-700 אלף. בשנה האחרונה אנו עדים למספר הולך וגדל של מפרסמים הנכנסים למדיה זאת באמצעות רשת הפרסום הסלולרי של וואלה! (הכוללת את אתרי הקבוצה ואתרים נוספים) ונהנים מחדשנות שיווקית ומתגובה גבוהה של משתמשים".

700 אלף מעריצים ברשת החברתית

במסגרת ההשקעות בתחום הצומח של תכני וידיאו השיקה וואלה! בשיתוף ערוץ 10 את ערוץ הדור הבא 24/7 במסגרתו משודרת תכנית הריאליטי בבלעדיות בשידור חי מסביב לשעון באתר וואלה! ובסלולר. ישועה: "ההצלחה של התוכנית מבחינתנו היא גדולה מאד. בחודש הראשון מאז ההשקה נכנסו לאתר התוכנית בוואלה! כ-1.1 מיליון גולשים שביצעו 4 מיליון ביקורים ולמעלה מ-7 מיליון צפיות בקטעי ווידאו (מחציתן בשידור חי). כמו כן נרשמו כ-150 אלף הורדות ועדכונים של אפליקציות וואלה! המאפשרות לצפות בשידור החי באייפון, באנדרואיד או באייפד. עמוד הפייסבוק של התוכנית זכה למספר שיא של 64,000 מעריצים".

בימים אלו סיימה וואלה! את הטמעת מערכת הגשת הפרסומות החדשה "FUSION" המביאה עמה יכולות ניהול קמפיינים, מיקוד, פילוח ואופטימיזציה מהמתקדמות בעולם. ישועה: "ה-reach הגבוה ללא תחרות של אתר וואלה! מאפשר לנו להציע למפרסמים את מוצרי הפריים האפקטיביים ביותר. אין היום קמפיין אינטרנט משמעותי שלא כולל פריסה נרחבת בוואלה!. המערכת החדשה תאפשר למפרסמים ומשרדי פרסום לשפר את יעילות ניהול קמפיינים באתר, כאשר במקביל לפרסום מבוסס CPM התחלנו להציע למפרסמים גם קמפיינים מבוססי תוצאות הכוללים פריסת מדיה רחבה ברשת אתרי הקבוצה".

עוד ברבעון האחרון השיקה וואלה! בשיתוף NMC יונייטד את מיזם וואלה! music - אתר המוזיקה הגדול בישראל הכולל חנות להורדת שירים ושירות מנוי חודשי בסטרימינג ולצידם גם רדיו ובו מגוון ערוצים חינמיים. את התכנים ניתן יהיה לצרוך בכל מכשירי הקצה – במחשב, באייפון, באייפד ועוד.

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "וואלה! ממשיכה לצמוח בהכנסותיה, תוך שמירה על רמת צבר הזמנות גבוהה, וזאת למרות התגברות התחרות בשווקים בהם היא פועלת. כפי שניתן לראות בהשקות הרבות שבוצעו בעת האחרונה, וכן במהלך של הטמעת מערכת ניהול הפרסום החדשה, החברה משקיעה משאבים משמעותיים בפיתוח ובנייה של יכולות ויישומים אשר מהווים את היסודות לצמיחתה בעתיד, הן מול הגולשים והן מול המפרסמים".

וואלה! שומר על מעמדו כאתר הישראלי המוביל בצמרת מדרוג האתרים בישראל - עפ"י שלוש מערכות מדידה בלתי תלויות - וואלה! הוא האתר הישראלי הפופולרי ביותר: סקר TIM המדרג את אחוזי החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל קובע כי וואלה! הוא האתר הישראלי מספר 1 בדירוג האתרים בישראל, comScore מצביע על כך שוואלה! הוא האתר הישראלי הראשון בכל הפרמטרים המובילים ועפ"י Google trends – בכל יום יש בוואלה! יותר גולשים מבכל אתר ישראלי אחר. בנוסף, החברה פועלת בחיבור מלא לפייסבוק, כולל אינטגרציה עם כלים ושירותים כמו דואר, משחקים ומבצעים שיווקים. סה"כ לערוצי ושירותי וואלה! כ-700 אלף מעריצים ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully