וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המחאה: יוקמו 13 אלף יחידות דיור בחולון

אריק מירובסקי

1.8.2011 / 13:26

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה לקדם את התוכנית בדרום העיר הכוללת, בין היתר, יחידות מגורים, מבני ציבור, שטחי תעסוקה, מסחר ושטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה לקדם תוכנית להקמת 13.3 אלף יחידות דיור בדרום חולון. הוועדה, שדנה השבוע בתוכנית ח-500 בדרום חולון, קבעה, כי היקף הבנייה בתוכנית יכלול עד 12.5 אלף יחידות דיור מתוכן 2,000 יחידות קטנות (גודלן עד 80 מ"ר כולל ממ"ד), תעסוקה לסוגיה בשטח עיקרי של כ-930 אלף מ"ר ובנייני ציבור בשטח עיקרי של כ-175 אלף מ"ר.

נוסף על כך, ניתן יהיה להוסיף לתוכנית כ- 800 יחידות דיור לצורך עידוד וסיוע בפינוי מטרדים, כך שסך יחידות הדיור יעמוד על 13.3 אלף בסך הכל.

התוכנית משתרעת על 4,070 דונם, הינה תוכנית מתאר, שמכילה את עתודות הקרקע האחרונות, העיר חולון, הכוללת תוספת של כ-50 אלף תושבים בעשורים הקרובים.

רוב הקרקעות בבעלות פרטית

התוכנית כוללת מגורים, מבני ציבור, שטחי תעסוקה, מסחר ושטחים פתוחים, שמרביתם מתרכזים בלב המתחם תוך התייחסות למגורים הגובלים בפארק החולות שיוקם ולפעילויות השונות שיתקיימו בו ברמה השכונתית והעירונית. רוב הקרקעות בתכנית נמצאות בבעלות של כ-10,000 בעלים פרטיים.

חלקה הצפוני של התוכנית גובל בשכונת קריית אילון (ח-300), בדרום גובלת התוכנית עם ראשון לציון, במערב בת ים ובמזרח - בכביש מספר 4. על פי התכנית, כ-800 יחידות בנייה תהיינה צמודי קרקע וכל יתרת הבנייה תהיה בנייה רוויה עד לגובה של 25 קומות; כ- 1000 דונם יתפרסו על שטח ציבורי פתוח מתוכו כ-400 דונם בפארק החולות לרווחת תושבי העיר חולון.

שטחים אלו מוגדרים "הלב השמור" - שטח טבעי, בתולי, שאיננו כולל תכנון עירוני או התערבות כלשהי. בשוליים הגובלים במגורים יתקיים פיתוח עירוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully