וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה נדחתה - הפעוטונים לא יתוקצבו במיליארד ש'

ליאור דטל

1.8.2011 / 16:46

ההצבעה על החוק שאמור היה לפקח על המעונות נדחתה בטענה ש"אין בו בשורה לציבור". "ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, הנהלת הקואליציה ומשרד האוצר טירפדו את החוק. הממשלה ממשיכה להפקיר הפעוטות"

ההצבעה על הצעת חוק הפיקוח על המעונות, שבמסגרתו הוחלט על תוספת של מאות מיליוני שקלים ועד מיליארד שקל לצורך שדרוג תשתיות וסגל ההוראה במעונות, נדחתה. בעקבות דחיית ההצבעה, שהיתה אמורה להתקיים היום (שני) בוועדה לזכויות הילד, החוק לא יעבור עד לפגרת הקיץ של הכנסת, והדיונים עליו יחודשו רק אחרי הפגרה.

"נאלצתי לדחות את ההצבעה שנועדה להיום לקריאה שנייה ושלישית לאחר שישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, הנהלת הקואליציה ומשרד האוצר טירפדו למעשה את החוק", אמר ח"כ זבולון אורלב, ראש הוועדה לזכויות הילד ויוזם החוק. "ממשלת ישראל ממשיכה להפקיר את הפעוטות. ילדי ישראל נותרו בינתיים ללא הגנה. התנהלות הממשלה בנושא מעלה ספקות אם ניתן לסמוך עליה שתדע להגן על פעוטות ולהביא להשלמת החוק הנדרש כל כך".

במסגרת חוק הפיקוח על המעונות וגני הילדים עד גיל 3, הממשלה אמורה להקצות מאות מיליוני שקלים שיופנו בעיקר לשיפור התשתיות בגני הילדים כדי לסייע להם לעמוד בתנאי חוק הפיקוח. למרות העלות הגבוהה של החוק, הוא לא צפוי להוזיל באופן ישיר את מחיריהם הגבוהים של גני הילדים הפרטיים, מכיוון שהכספים יוקצבו לטובת שיפור התשתיות בגנים, אך בממשלה מקווים כי יישומו יעודד את התחרות בין הגנים.

"האינטרסים של החרדים הכריעו"

רוב המעונות בישראל לא מפוקחים היום. החוק אמור להסדיר דרישות סף מהמעונות בתחום זהות ואיכות הסגל החינוכי, תנאי בטיחות ומבנה ועוד. ההצבעה על החוק נדחתה בשל ערר שהגישה ישראל ביתנו, שביקשה להעביר את הצעת החוק לדיון במליאת הממשלה, בטענה כי קיים פער של 1.4 מיליארד שקל בין עלות החוק כפי שהוערכה על ידי משרד התמ"ת לבין השתתפות משרד האוצר.

"המשמעות היא כי לא תהיה בפועל הוזלה של מחיריהם הגבוהים של גני הילדים הפרטיים, וכי העלויות הנלוות עתידות ליפול על הורי הפעוטות. ההתחייבות התקציבית של הממשלה כפי שסוכמה בין האוצר לתמ"ת אינה מעניקה פתרון ראוי, ואין בה בשורה של ממש לציבור בישראל"., נכתב בבקשת הערר.

יש לציין כי מטרת החוק, שמקודם בשנה האחרונה, לא היתה להוזיל את עלות הגנים הפרטיים להורים אלא להחיל פיקוח על מסגרות החינוך לגיל הרך, שאינו קיים היום ועל פי מומחים נחוץ. "הרקע להצעת החוק הוא מצב ההפקרות הקיים כיום, כשכל אחד רשאי לפתוח 'מחסני ילדים', גם אם אין לו כל הכשרה או ניסיון בטיפול בילדים, גם אם הוא אינו מבטיח להם תנאים מינימליים, ואפילו תוך סיכון רגשי, שכלי ופיזי של הפעוטות", אמר אורלב.

אורלב האשים את גני הילדים הפרטיים בהפעלת לחצים על חברי הכנסת והוסיף כי "אינטרסים של החרדים ואינטרסים מפלגתיים של ישראל ביתנו, יחד עם אינטרסים של המסגרות המפיקות רווחים ניכרים על גב ההורים, הכריעו את מפלגות הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully