וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העגלות מגיעה לכנסת, אך יוזמות המאבק פסימיות

מאיה פולק

2.8.2011 / 8:52

מנהיגות מחאת האמהות ייקחו חלק בדיון שייערך היום בוועדת לקידום מעמד האישה, אך אינן מצפות להרבה: "באנו להקשיב ולדבר, אבל אנחנו לא תולות בכך תקוות. רק הממשלה תוכל לעשות שינוי"

מחאת העגלות מגיעה לכנסת. הבוקר ייערך בוועדה לקידום מעמד האישה דיון מיוחד תחת הכותרת: "מחיר ההורות". בדיון צפויים להשתתף נציגי משרדים רבים, ובהם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד התמ"ת וגם נציגי ארגונים הנוגעים למשפחה: נעמ"ת, ויצ"ו, המועצה הלאומית לשלום הילד, ארגון גני הילדים הפרטיים ועוד. גם מנהיגות מאבק האמהות, ליאת ורדי בר, יעל ברדה ונגה קלינגר צפויות לקחת חלק בדיון.

אחת החברות בוועדה, ח"כ אורית זוארץ, כתבה אתמול בעמוד הפייסבוק של מחאת העגלות כי "התמונה העולה משלושת הדיונים המהותיים שהתקיימו היא כי משרד התמ"ת מנותק. ההורים עומדים עם העגלות ברחובות בכל הארץ, ובניין התמ"ת מתמוטט על ראשם. כיו"ר השדולה לקידום נשים בתעסוקה אני קוראת לשר התמ"ת להעביר הצעת מחליטים בממשלה בה יסוכם להקפיא לאלתר את שכר הלימוד, להתיר ולפשט את הליך הרישום למימוש זכאות, ולקבע את תקציב הסבסוד".

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
"לאורך שנים העבירו חוקים בכנסת אבל הם לא יושמו". צעדת העגלות בשבוע שעבר בתל אביב/שי אוקנין

מארגני ההפגנה דורשים, בין השאר, חוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים, פיקוח על מחירי מוצרי יסוד לתינוקות, הרחבת חופשת הלידה, ביטול תשלום עבור נסיעה עם עגלה הנהוג בתחבורה הציבורית והכרה בתשלום על מטפלת לצרכי מס. בתוך כך, ממשיכות גם צעדות העגלות בערים רחבי הארץ.

לטענת האמהות, "הזמינו אותנו לכנסת. אנחנו באות להקשיב ולדבר, אבל לא תולות בכך תקוות. לאורך השנים העבירו חוקים בכנסת אבל הם לא יושמו. רק החלטות ממשלה יעשו פה שינויים. אתמול היתה לנו פגישה ועברנו על ההחלטות שהתקבלו לאורך השנים ולא מיושמות, כמו שיתוף נשים במשא ומתן מדיני וחוקים נוספים שהקופאו בחוק ההסדרים. אנו דורשות חוק חינוך חינם אמיתי ופיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות - שפתאום ירדו בחצי מחיר. לוועדה כזו יש את היכולת לפנות לראש הממשלה ולקדם את העניינים, ואנו מקוות שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully