וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשות הקיץ והחגים יעכבו את הקמת חברות הסלולר החדשות

אמיתי זיו

2.8.2011 / 9:02

המדינה אמנם קידמה את מכרז התדרים על מנת להביא לירידת מחירים בענף הסלולר, אולם למעשה היא מעכבת את הקמת הרשתות שלהן, ולא ממהרת למצוא פתרון לפרישת האנטנות הנחוצות

ייתכן וחברות הסלולר החדשות שזכו במכרז התדרים, מירס וגולן טלקום, יתעכבו בהקמת הרשתות שלהן והשקת הפעילות המסחרית. הסיבה: המדינה לא מצליחה להסדיר את נושא הקמת אנטנות הסלולר הזעירות - מתקני הגישה.

חברות הסלולר החדשות אמורות לחולל תחרות בענף הסלולר ולגרום לירידת מחירים חדה. המדינה, באמצעות משרד התקשורת, היא שקידמה את מכרז התדרים וכניסת המפעילות החדשות, אך למעשה מעכבת את הקמת הרשתות שלהן.

הודעת עדכון נוספת רק בסוף נובמבר

מתקני הגישה הן למעשה אנטנות שידור קטנות שמותקנות על גגות בתים או מרפסות. כיום קשה להשיג כיסוי במרכזי הערים ללא מתקני גישה. חברות הסלולר זקוקות למתקני גישה במיוחד בגלל התארכות תהליכי התכנון והבנייה. למעשה, בניית אתר סלולרי "רגיל" בישראל היא משימה כמעט בלתי אפשרית. כזכור, בימים אלה מתנהל בבג"ץ דיון על נושא אנטנות הסלולר הזעירות. העתירה הוגשה כנגד המדינה על ידי מרכז השלטון המקומי, עיריית הרצליה והפורום לסלולריות שפויה. במסגרת ההליך, בית המשפט הוציא צו ביניים שאוסר על בניית מתקני גישה בישראל עד הסדרת העניין על ידי הממשלה.

אלא שהממשלה לא ממהרת למצוא פתרון, ולמעשה מנסה לדחות את הדיונים עוד ועוד. בתשובת המדינה לבג"ץ מהשבוע נכתב כך: "...בשים לב לכך שחודש אוגוסט - בו רבים מעובדי המדינה מצויים בחופשה - עומד בפתח, וכי החל בספטמבר מתחילים חגי תשרי; ובשים לב שהכנסת יוצאת לפגרת הקיץ - מוצע שבית המשפט הנכבד יאפשר להגיש את הודעת העדכון הנוספת עד ליום ה-21 בנובמבר 2011". על הודעת העדכון הזו חתום ענר הלמן, הממונה על ענייני הבג"צים בפרקליטות המדינה.

דחיית הדיון בבית המשפט משאירה בתוקף את צו הקפאת בניית מתקני הגישה. הדבר פוגע בשלוש חברות הסלולר הגדולות, שחלק מהרשת שלהן מבוססת על מתקני גישה, אך פוגע הרבה יותר במתחרות החדשות שלא יוכלו להקים רשת חדשה בלי הסדרת עניין מתקני הגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully