וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני מגביר המעורבות: ההסתדרות תקיים עצרת מחאה

חיים ביאור

2.8.2011 / 16:29

לדברי יו"ר ההסתדרות, העצרת תכלול עשרות אלפי עובדים, ובמהלכה ידונו במצוקות עקב יוקר המחייה. עיני: "לא מתכוונים לגרום להפלת הממשלה. המטרה היא להתריע על דרך טיפולה בבעיות"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מגביר את מעורבותו במאבק החברתי. עיני יכנס בשעות הקרובות את ראשי הוועדים הגדולים במשק, כדי לדון עמם על הצטרפות ההסתדרות למאבק החברתי. בישיבה השבועית של הנהגת הארגון שהתקיימה היום אמר עיני שההסתדרות תקיים עצרת מחאה בהשתתפות עשרות אלפי עובדים בבית ההסתדרות, שבה יעלו הדוברים את מצוקות האזרחים בתחום הדיור, המיסוי ויוקר המחיה.

אמש הבהיר עיני כי מטרת הצעדים שתנקוט ההסתדרות היא להתריע על דרך טיפולה של הממשלה בבעיות החברתיות, "אך בשום אופן איננו מתכוונים לגרום להפלת הממשלה".

האיש החזק בקרב הוועדים בנמל חיפה, מאיר תורג'מן, אמר כי "מאבק האוהלים מוצדק ויש להרחיב אותו, כי קיימת גם פגיעה במעמד העובדים. ציפינו שעיני יתן לנו אור ירוק כדי לפעול". יו"ר ועד עובדי צים, אבי שטרית, הוסיף כי "חשוב שההסתדרות תיכנס לתמונת המאבק. עיני מסוגל להזיז דברים. יש לו מהלכים במקומות הנכונים".

"חינוך חינם ודיור בר השגה לכולם זה לא פרקטי"

לפני שהודיע על עצרות המחאה, העלה אתמול עיני ביקורת כלפי מארגני המחאה. "חינוך חינם ודיור בר השגה לכולם הם דברים לא פרקטיים, לפעמים מישהו צריך להגיד את האמת ונגזר עלי להיות המבוגר האחראי", אמר יו"ר ההסתדרות לערוץ 2. "מכאן ועד להפוך את המדינה לכזו שהכל חינם בה - אני לא מאמין שרוצים בזה".

במהלך הריאיון יצא עיני נגד המוחים וטען כי דרישותיהם מופרכות: "יש להיות ברורים בדרישות לגבי מה צריך ומה אפשר". לדבריו, אם תוך יומיים לא יוצבו דרישות ברורות - המחאה תתמוסס. "כעסתי על דרישתם של המוחים לדבר עם נתניהו רק מול מצלמות", הוסיף עיני. "יש לכבד את המשרד וגם את האיש גם אם אתה חושב שהוא לא בסדר. הם לא קוראים לו להתפטר, אלא מודיעים 'אנחנו נפטר אותך'".

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
עצרת ההסתדרות תזכה לאותה היענות? המפגינים במוצאי שבת בתל אביב/נמרוד סונדרס

בנוגע לטענות שעולות כי אחיו של עיני עובדים אצל הטייקון נוחי דנקנר ענה עיני: "לא אחי ולא הבן שלי עובדים אצל דנקנר". בנוגע לסרטון שהופץ נגדו, אמר עיני כי זו הסתה, ומהסתה כמו זאת נרצח ראש ממשלה בישראל.

"אני בא לעשות בשביל המדינה. אולי נגזר עלי להיות המבוגר האחראי שמראה למוחים מה הגבולות. ביבי והממשלה צריכים להחליף דיסקט, אך הדרישות של המוחים מופרכות. מאות אלפים שיושבים בבית מרגישים שלא טוב להם. יש פה קפיטליזם חזירי אבל יש לחתור לאמצע. הרבה אזרחים מרגישים שלא טוב להם", אמר עיני.

בתוך כך, דווח אמש בערוץ 10 כי מנהיגי המחאה מתכננים למחות מול בתיהם של הטייקונים ומשרדי החברות שבבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully