וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מחאה ביבי, כולם ברוטשילד עם נרגילות וסושי

על רקע ההתבטאויות שנשמעו אתמול בליכוד, ד"ר בוקסר סבור שחלק מהפוליטיקאים הפכו לבדיחה דלוחה ומאוסה, שמהווים עלבון לאינטליגנציה ועלבון לקהל הבוחרים - ששומע ומפנים

בישיבת סיעת הליכוד, השבוע, נשמעו קולות אותנטיים של לא מעט פוליטיקאים בכירים, כדלהלן: ראש העיר נשר, איש המפלגה, אמר לנתניהו: "אין מחאה. ביבי, משקרים אותך. כולם ברוטשילד עם נרגילות וסושי. אין עגלה פנויה בשדה התעופה". למשמע הדברים צחקו הנוכחים.

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, חיזק את דבריו, וטען, כי הפגנת הענק בתל-אביב בשבת האחרונה, הייתה קטנה בהרבה מכפי שהוצג. "התקשורת משקרת. אומרים 150 אלף, אני ראיתי בודדים פה ושם". נשמעו שם דברים רבים נוספים בקונוטציה דומה. ההגינות מחייבת לומר שהיו שם גם דעות אחרות.רציניות ואמיתיות ולא תפלות והזויות.

דמוקרטיה היא במה חופשית להעלאת דעות. הפלורליזם רק מחזק אותה. הסיכון או ההזדמנות: הציבור שומע, רואה ומפנים. לא רק הנוכחים בכנס. מצופה מנבחרי ציבור להעלות טיעונים אינטליגנטיים, גם כאשר הם מדברים לצאן מרעיתם. לא צריך לשמוח כאשר העדר מוחה כפיים. זה מקומי ורגעי, ומרים את האגו למשך כמה דקות. האם זוהי המטרה? לרצות את הפעילים בכנס? אתם בטוחים? מעייף לומר שהציבור היום הוא שונה. הבעיה-הפוליטיקאים לא השתנו. פופוליזם זול, מקומי, ומנוכר, יוצר חרב פיפיות.

אין בעיה - המוחים הם נוכלים

גם אם אוכלים סושי, מעשנים נרגילה והעגלות בנתב"ג ובסופרים מלאות, איננו משנה את העובדה שישנה בעיה. המוחים משמשים לה לפה. תגידו אין בעיה? אם הסופרים מלאים ונתב"ג מפוצץ מנוסעים, אז בבקשה תתעלמו מהמוחים. הם הרי לשיטתכם משקפים חזיון שווא, סתם חבורת נוכלים שתפסה טרמפ כדי להפיל את ממשלת הליכוד וביבי בראשה. אין מצוקה, הכול בסדר, וצריך לעבור לסדר היום. תצהירו על זאת בראש חוצות.

אם כבר, אז כבר. לא רק בכנס פוליטי. תשתמשו בכלי תקשורת מרכזי, כדי שכל הציבור ישמע. אל תסתתרו מאחרי הסינר של ראש הממשלה. מקורבי ביבי ושרה'לה, אתם בטוחים שהוא אוהב לקקנים? היו לביבי כאלה בשפע. מחלקם הוא נפטר מהר. אחרים נצמדו אליו כדבק מגע.

אתם צודקים. בהפגנה היו רק כמה מאות. המוחים הם מסוממים ומעשנים כרוניים, שהנזק שם גורמים לציבור, גדול מהתועלת שהם עושים. תגידו, רבותי הפוליטיקאים, שתיתם משהו לאחרונה? העיניים שלכם רואות משהו שהציבור הפשוט לא רואה? אני מבין שניחנתם בסגולה יוצאת דופן: לספור את מספר המפגינים ויוצא לכם כמה אחדים. נפתח בשבילכם פקולטה באוניברסיטה, כדי שתוכלו ללמד סטודנטים איך לספור ואיך להבין.

מסבים נזק לראש הממשלה

אפשר להגיד על ביבי מה שרוצים. אי אפשר לקחת ממנו את מה שיש לו: אינטליגנציה, כריזמה, כושר ביטוי, הבנה, ויכולת להסביר ולסחוף ציבור. חסרה לו יכולת ביצוע, מה שמאפיין, לצערנו, הרבה ממשלות. האם אתם מבינים שההתבטאויות שלכם מסבות לביבי נזק?

הרי הציבור שומע את האמירות ומבין שזה הקו הפוליטי שאתם והוא מייצגים. הציבור מצפה שפוליטיקאים בכירים או זוטרים יחשבו לפני שהם מדברים, ויביעו דעות ועמדות המתבססות על עובדות. נכון שלכל נושא יש הרבה פנים. אין אני נכנס למהות, אלא לצורה. תשתנו בבקשה, נמאס מהשטויות ומהליקוק העלוב חסר התוחלת. אתם מבזים את עצמכם, ולצערנו את יסודות השלטון. עלבון לאינטליגנציה שהוא גם עלבון לקהל הבוחרים. האמת שאתם גורמים לרבים דכאון, כשהם מבינים מי מנהיגיהם.

ד"ר ישראל בוקסר, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully