וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת תשובה נדחתה: "שיקנה מהכסף שלו"

ערן אזרן

3.8.2011 / 16:35

בעלי האג"ח של דלק נדל"ן התבקשו להכריע האם לקבל את הצעתו של יצחק תשובה לפיה יידחה מועד הפירעון בחמישה חודשים והריבית בה יוחזר החוב תעלה

בעלי האג"ח של דלק נדל"ן דחו את הצעתו של יצחק תשובה להסדר חוב. קודם לכן, הצהירו מנהלי החברה כי יש ספק באשר ליכולתה לעמוד בתוכניתה האסטרטגית ובהתחייבויותיה לטווח הזמן הארוך. "לאור האירועים האחרונים ומשמעותם הגיעה החברה למסקנה כי היא זקוקה לפרק זמן של מספר חודשים על מנת לגבש מתווה כולל לשירות מצבת חובותיה של החברה", נכתב.

"פרק זמן זה יוקדש לפעולות הבאות: בחינת מצב השוכר לנכס העיקרי של דלק נדל"ן (127 חניונים ברחבי אנגליה, סקוטלנד ווויילס) ושווי פורטפוליו החניונים, תוך התייחסות למצב השוכר ולפוטנציאל ההשבחה האפשרי; בחינת פוטנציאל ההשבחה הקיים של אלעד ישראל מגורים, כולל בחינת עסקת קומבינציה עם צד ג'. פיתוח נכסי אלעד ישראל עשוי להניב ערכים גבוהים ביחס לערכים במקרה של מכירת אלעד ישראל מגורים; גיבוש תוכנית כוללת לפירעון התחייבויות החברה, לרבות חלקו של בעל השליטה בתכנית כאמור".

"לאור הספק בדבר יכולת החברה לעמוד בפירעון חובותיה בטווח הארוך, מנועה החברה מלפרוע חובות בטווח הזמן הקצר (גם אם יש בידי החברה את היכולת לגייס כיום מימון לעמידה בהתחייבויותיה הקרובות)", נאמר.

"שתשובה יירד מהאולימפוס"

אחד מבעלי האג"ח של תשובה, שביקש רשות דיבור, אמר בתחילת האסיפה: "שתשובה יירד מהאולימפוס וייתן תשובות למצוקות שלנו. השאלה היא האם תשובה יכניס את היד שלו לכיס. אם הוא כאן שיבוא. הוא מגיע רק בהנפקות".

בעלי האג"ח מחאו כפיים והמשקיע המשיך: "אם אין לכם מה לענות אז אין טעם לכל הכינוס. אין טעם במצגת ואין טעם בכלום. אנחנו מכירים את המצגות, אפשר לבחון אותנו".

דירקטוריון החברה בראשות רוני אלרואי (חתנו של תשובה) התכנס בשבוע שעבר כדי לקבל סקירה לגבי מצבה העגום והחלופות לפירעון חובות. הדירקטוריון עודכן כי החוב ריקורס (עם זכות חזרה ללווה) של דלק נדל"ן נאמד ב-3.8 מיליארד שקל, ואילו קופת המזומנים של החברה ריקה.

בעל אג"ח אחר טען "למה הוא קנה כל דבר שזז? שיקנה מהכסף שלו ולא של הציבור. למה רק חודש ימים לפני הפירעון מודיעים שאין כסף?".

החברה אמורה לשלם לבעלי אג"ח כ"ה בספטמבר הקרוב כ-310 מיליון שקל. תשובה מציע להם לדחות את התשלום בחמישה חודשים תמורת העלאת הריבית העומדת כיום על 7.3% בשנה. במלים אחרות, נראה כי תשובה דוחה את הקץ ומנסה לקנות עוד קצת זמן לפני שינסה לבצע תספורות כלשהן.

ערן מיטל מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר בשבוע שעבר כי "החברה החליטה לפנות למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לביצוע דחייה קצרה בהסכמה של כחמישה חודשים מתוך אמונה שדחייה כאמור משרתת את טובת החברה ומשקיעיה. זמן זה נדרש על מנת לבחון את פוטנציאל ההשבחה הקיים בשני נכסי הליבה של החברה: אלעד ישראל מגורים ופורטפוליו החניונים שבבעלות DGRE, מתוך אמונה שניתן יהיה להעריך בתקופה זו טוב יותר את פוטנציאל ההשבחה הקיים בנכסים ולגבש מתווה עדכני לשירות מצבת החובות של החברה".

יו"ר קבוצת דלק , גבי לסט, הדגיש כי יצחק תשובה לקח את דלק נדל"ן בידיעה שתהיה אבן ריחיים על צווארו. לדברי לסט, "תשובה עזר לכל בעלי המניות של קבוצת דלק בכך שהוא הוציא את דלק נדל"ן מקבוצת דלק במהלך של חלוקת המניות כדיבידנד בעין ויש להעריך מהלך זה. מאז שדלק נדל"ן עברה לידיו הוא תרם מכספו על מנת שהחברה תפרע את חובותיה. אני מכיר את יצחק יותר מ-10 שנים ועד היום לא נתקלתי במקרה שמישהו נפגע אצלו".

בתגובה לביקורת,מסר תשובה כי "ימשיך לעמוד לצד ההנהלת דלק נדל"ן במתווה מוסכם שיגובש על ידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully