וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט נבלמו: הנאסד"ק עלה ב-0.6%

רם עוזרי

4.8.2011 / 0:26

יום מסחר הפכפך בבורסת ניו יורק הסתיים בעליות שערים קלות. הדאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.1%, הנאסד"ק סיים בעליות שערים של 0.6%, 500 S&P נסגר ללא שינוי

הירידות בבורסות ניו יורק התמתנו לקראת הסגירה ביום מסחר תנודתי במיוחד והמדדים סיימו בעליות קלות. אחרי שבתחילת יום המסחר נרשמה נפילה נוספת במדדים, כאשר ה-S&P500 נגע ברמתו הנמוכה ביותר מזה שנה, המדדים סיימו בעליות קלות. הדאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.1% 500 S&P נסגר ללא שינוי. הנאסד"ק סיים בעליות שערים של 0.6%. הזהב, המהווה מפלט למשקיעים מפני חוסר הודאות בשווקים, מוסיף לערכו 1.3% ומגיע למחיר שיא של 1,663 דולר לאונקיה.

המשקיעים ממשיכים להזרים ביקושים לשוק האג"ח, הנתפס כאי של ביטחון, והתשואות על אג"ח ל-10 שנים ירדו לשפל של 8 חודשים ברמה של 2.6%. בורסות אירופה ואסיה רשמו אף הן ירידות חדות.

שתי סוכנויות דירוג האשראי אישרו אתמול את דירוג האשראי של אג"ח של ארה"ב ברמה של טריפל A - הרמה הגבוהה ביותר. זאת לאחר שהושגה הסכמה לגבי העלאת תקרת החוב והיא אושרה בקונגרס. האזהרות מפני אפשרות להורדת דירוג עתידית נותרו בעינן.

היום פורסמו נתוני התעסוקה החודשיים של חברת ההשמה ADP. המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף 114 אלף משרות בחודש יולי - מספר גבוה מהצפוי. עם זאת, מספר הודעות הפיטורים בחברות הגדולות בארה"ב גדל ביולי בשיעור החד ביותר זה 16 חודשים, לפי חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס.

חולשה בכלכלת ארה"ב

נתוני מקרו נוספים מעידים על חולשה בכלכלת ארה"ב. מגזר השירותים נפל ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2010, והזמנות המפעלים נפלו אף הם בחודש יוני.

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריך כי לאור נתוני הצמיחה החלשים שמתפרסמים לאחרונה בארה"ב, הסיכויים לתכנית הרחבה כמותית שלישית גבוהים. נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, אמר בעבר כי הבנק הפדרלי לא פוסל תוכנית כזו במקרה שנתוני הצמיחה יהיו חלשים והכלכלה תזדקק לזריקת מרץ נוספת.

על רקע זה, הפציר נגיד הבנק המרכזי של סין בקובעי המדיניות בוושינגטון לנהוג באחריות בטיפול בבעיות החוב של ארה"ב. חוסר ודאות בכל הנוגע לשוק אגרות החוב האמריקאיות יפגע במערכת המוניטרית העולמית ובצמיחה הגלובלית, הזהיר נגיד הבנק הסיני. בכך הצטרף הנגיד הסיני להתבטאויות בוטה יותר של נשיא רוסיה פוטין, שאמר שארה"ב נוהגת כמו טפיל על הכלכלה העולמית בניסיונותיה לשחוק את חובותיה.

בקרב המניות הישראליות, תמשיך לרכז עניין מניית ענקית התרופות טבע, אשר נפלה ביומיים האחרונים ב-10% במחזורי מסחר גדולים, עלתה ב-1%. אתמול סיפקה טבע חדשות טובות למשקיעים מתחום מוצרי הבריאות לאישה, כאשר הודיעה שקיבלה אישר לשיווק גלולה חדשה למניעת הריון באיחוד האירופי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully