וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשקלת הטלת קנסות על חברות הסלולר

אמיתי זיו

4.8.2011 / 8:58

התקנות מחייבות את חברות הסלולר להעניק ללקוחות החזרים גם על מכשירים שלא נקנו דרכן. עקב שורה של תלונות על הפרת התקנה שוקלים במשרד חילוט ערבויות החברות

אחרי שנמנע במשך שנים מאכיפת תקנת ניתוק הזיקה, משרד התקשורת נמצא לקראת חילוט ערבויות של חברות הסלולר - הליך שמשמעו הטלת קנסות בסכומים של מיליוני שקלים על החברות. במשרד דנים באפשרות זו בימים האחרונים, עקב הפרות חוזרות של התקנה על ידי חברות הסלולר.

ל-TheMarker נודע כי שלוש חברות הסלולר קיבלו ממשרד התקשורת דו"ח פיקוח, שבו נכתב כי במידה ולא יתקנו ליקויים אלה, המשרד יחלט את ערבויותיהן. במשרד יחליטו על צעד זה רק אם ישתכנעו שיש בידם מספיק ראיות, הקבילות בבית משפט, להפרת התקנה.

תקנת ניתוק הזיקה מחייבת את חברות הסלולר להעניק ללקוח החזר על מכשיר טלפון, גם אם רכש אותו באופן פרטי ולא דרך החברות עצמן. במשרד התקשורת הצטברו עשרות תלונות על הפרת התקנה, והוחלט על פעולות אכיפה חריגות. במסגרת זו, הוזמנו שלוש חברות הסלולר למשרד התקשורת להגיב לתלונות שהצטברו אודותיהן.

בכתבה שהתפרסמה באחרונה בנושא ב-TheMarker הוצגו מקרים כאלו בשלוש חברות הסלולר, שטענו בדרך כלל כי מדובר בטעויות של נציגי השירות.

חברות הסלולר מרוויחות כ-500 מיליון שקל ברבעון כל אחת ממכירת מכשירי סלולר. תקנת ניתוק הזיקה פוגעת בהכנסותיהן מהתחום, ומאלצת אותן לסבסד מכשירים שלא נרכשו אצלן. השיטות שבהן נוקטות החברות על מנת לא לשלם את הזיכוי הן מגוונות, אך דובר משרד התקשורת הבהיר: "נראה שמדובר במדיניות מכוונת ולא בטעויות ספורדיות".

התלונות שהצטברו במשרד התקשורת מתכנסות לשלושה דפוסים. הראשון הוא מה שהחברות מגדירות "טעות נקודתית של נציג", אף שטעויות אלה חוזרות ונשנות. הדפוס השני כולל ניסיון של חברות הסלולר להתחמק מהתשלום באמצעות טענות על החשבונית שמציג הלקוח. למשרד התקשורת הגיעו תלונות על חברות סלולר שדרשו לראות בחשבונית מספר סידורי של מכשיר (IMEI) לצורך הענקת זיכוי - אף שהדבר אינו נדרש לפי החוק.

התלונה השלישית נוגעת ספציפית לחברת פלאפון. החוק מחייב כי החברה תציג לכל היותר שש מדרגות לזיכוי מכשיר, על פי שוויו. פלאפון בנתה סולם זיכויים עם יותר מדרגות, וכך זיכתה לקוחות בסכומים נמוכים מאלה משהגיעו להם בפועל.

פלאפון טוענת, שוב, כי מדובר בשגגה: "עקב טעות טכנית באתר פלאפון, הוצגו הקטגוריות לזיכוי בגין מכשירים שאינם משווקים בתוכניות פלאפון, בהתאם לדגם המכשיר. יודגש כי בכל מקרה הלקוח מקבל זיכוי מלא עבור המכשיר. המידע תוקן באתר, ודו"ח פיקוח של משרד התקשורת שבוצע באחרונה אף אישר כי אנו עומדים בדרישות הרישיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully