וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות היציאה בכל שוק התקשורת יבוטלו

רותי לוי

4.8.2011 / 13:48

אחרי שבוטלו קנסות היציאה בחברות הסלולר תחול התקנה גם על שאר חברות התקשורת - כבלים לוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת ובינלאומית

מהפכה צרכנית בשוק התקשורת הישראלי: במהלך החודש הקרוב יבוטלו קנסות היציאה עבור לקוחות חדשים בכל ענפי התקשורת - כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית. החל מחודש נובמבר, יוכלו גם מנויים קיימים להתנתק בעבור קנס סמלי הדומה להסדר בשוק הסלולר, וכאשר תיגמר תקופת ההתחייבות הנוכחית שלהם לא תוכל החברה להחתימם על תקופת התחייבות חדשה, בתנאי שהעסקה תיכנס לתוקף אחרי נובמבר. כמו כן, ייאסר פירעון מיידי של תשלומים על ציוד שרכש המנוי מהחברה.

הכנסת אישרה אתמול בלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של משרד התקשורת וועדת הכלכלה לפיה החל מהעדכון ברשומות (שיחול תוך שלושה שבועות) יבוטלו לגמרי קנסות היציאה בענפים השונים, כאשר יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, הבטיח כי כשתחזור מפגרת הקיץ יושוו התנאים גם עבור מנויי חברות הסלולר.

בפברואר האחרון הוגבלו קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר, וביניהם גם למנויים הנמצאים בהסכמים קיימים, והם יכולים לעבור מחברה לחברה בתמורה לתשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות בתקופת ההתחייבות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי להתחייבות. שר התקשורת, משה כחלון, הבהיר עוד אז כי בכוונתו להחיל הסדר דומה בכל שוק התקשורת.

"נעשה צדק עם הצרכנים בענף התקשורת"

עם זאת, החוק שייכנס לתוקפו בעוד שלושה חודשים מקיף בהרבה, ויאסור על הטלת קנס מכל סוג שהוא על לקוחות חדשים, ולמעשה ייתר את תקופת ההתחייבות של התוכניות שיוצעו בעתיד. החוק תקף גם על לקוחות עסקיים המחזיקים בפחות מ-100 קווים או בחשבונית הנמוכה מ-5,000 שקל.

שר התקשורת משה כחלון אמר כי "נעשה צדק עם הצרכנים בענף התקשורת - קנס מטילים על מי שעבר עבירה, לא על לקוח שמבקש לעבור מחברה לחברה. תחרות היא התרופה לכשלי השוק".

חשוב לציין כי החברה תוכל להמשיך לגבות מהמנוי את המשך התשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי. אך מכיוון שמשרד התקשורת סבור כי פירעון מיידי של יתרת התשלומים בעבור ציוד שרכש המנוי מהחברה מהווה גם הוא חסם מעבר משמעותי עבור הצרכן, הוחלט שלא להתיר פירעון מיידי, גם למנויים חדשים וגם למנויים קיימים.

"קנסות היציאה עלו לצרכן הישראלי ביוקר אם עזב ושילם אלפי שקלים או אם נשאר ושילם מחיר יקר יותר על השירות עקב היעדר תחרות אמיתית שנחסמה על ידי קנסות היציאה. תחרות אמיתית והחופש לבחור ולתמחר קיימים רק כשאין קנסות בכלל", אמר שאמה הכהן. "לפי עקרון השוויון חובה עלינו ליישר קו בכל ענף התקשורת ולאפס את הקנסות גם ללקוחות הסלולר, מיד עם החזרה מהפגרה. הצעת חוק פרטית בעניין כבר הונחה על ידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully