וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המחאה: הבורסה נסגרה בירידות

שלי אפלברג

4.8.2011 / 17:11

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל היום במחזורים נמוכים על רקע המחאות ברחבי הארץ והירידה בבורסות העולם. ת"א 25 ירד ב-2% ואילו ת"א 100 ירד ב-1.9%

על רקע המחאה החברתית, מדירים אט אט המשקיעים את רגליהם מהבורסה בתל אביב, על אף שהמסחר מתנהל במחזורים נמוכים שהסתכמו ביום חמישי האחרון בגידול יחסי לתקופה האחרונה, עם מחזור של 2.2 מיליארד שקל.

מדד ת"א 25 , ששמר עד לפני כשבוע על רמת ה-1,200 הנקודות, ירד בחדות ואיבד 14% מינואר השנה, 9% מתחילת החודש, 6.8% מתחילת השבוע, ו-2% ביום האחרון של המסחר .

מדד ת"א 100 השיל מערכו 16% מינואר השנה, 8.8% מהשיא החודש, 6.4% מתחילת השבוע, ו-1.9% ביום האחרון של המסחר.

מדד הנדל"ן לא נשאר אדיש לחוק הווד"לים ומחאת האוהלים שלא פוסקת וגרע 20.7% מינואר השנה, 11.5% מתחילת החודש, 6.9% מתחילת השבוע, ו-2.3% ביום המסחר האחרון.

מדד הבנקים קיבל היום מדויטשה בנק הורדת תחזיות לענף בישראל. לדעת האנליסטים בבנק, דו"חות הבנקים בישראל יישקפו בעתיד שינויים צפויים במדיניות הפיסקלית שתנהיג הממשלה, לאור גל המחאות ששוטף את המדינה. הבנק ציין כי במסגרת התמודדות הממשלה עם המחאות על יוקר המחייה, החברות ייאלצו לספוג העלאה במיסי החברות. מדד הבנקים צנח 18% מינואר השנה, 11%מתחילת החודש, 8% מתחילת השבוע, ו-3.6% ביום המסחר האחרון.

מספר משקיעים חשו הבוקר שהנה באה האתנחתה ממגמת הירידות בשוק בשל עליות של עד 0.7% במדדים בישראל. רוח גבית לעליות נתנו הבורסות בעולם אשר נסחרו בעליות שערים, וחלק מהמשקיעים ביססו את השערתם על הסגירה החיובית אשר התרחשבה בארה":ב.

למרות זאת, במהלך היום הם התבדו העליות והמדדים עברו להיסחר בירידות. מדד ת"א 25 שעלה בתחילת היום ב-0.6%, סיים בירידה של 2%, ת"א 100 עבר מעלייה של 1.9% לסגירה שלילית של . 1.9%מדד נדל"ן 15שתיקן בתחילת היום מעלה עם עלייה של 0.5% סיים בירידה של 2.3%; מדד הבנקים אשר בתחילת היום הוסיף 0.4% לערכו צנח בשעות המסחר האחרונות ב-3.6%. מדד הביומד לא נשאר מאחור והשיל מערכו כ-2.2%. מדד התקשורת המשיך עם המגמה היורדת והשיל מערכו -כ2.3%. מדד הביטוח סגר באדום בוהק עם ירידה של 4.3%; מדד הפיננסים לא יכל לעמוד נגד המגמה היורדת וסגר עם ירידה של 3.9%.

התל בונד 40 ירד ב-0.2%; תל בונד 20 עלה ב-0.1%, כאשר תל בונד 60 ירד ב-0.1%; התל בונד השיקלי סגר עם עלייה של 0.2%.

לדברי רון אייכל, אסטרטג מקרו ראשי במיטב, "מחאת האוהלים מכניסה את המערכת לבחינה מחדש, ואכן ראינו כי הירידות בשבוע האחרון הצביעו על כך שהמחאה אכן משפיעה על המשקיעים בשוק הון". לדעתו, יש לשים לב להשפעת המחאה על ההכנסות העתידיות של החברות הציבוריות - האם רשתות השיווק יוכלו להמשיך לעלות מחירים? מה יקרה עם חברות הנדל"ן היזמיות? מה יעלה בגורל תמחור נכסי הנדל"ן בישראל? ישנה אי ודאות שאינה מייצרת אופטימיות לטווח הקרוב בקרב המשקיעים. בשורה התחתונה אנו רואים כי למחאה השפעה שלילית על החברות הנסחרות בבורסה הישראלית".

"מבחינת החברות הבורסה מתומחרת בצורה סבירה", מסביר גלעד אלטשולר, "יש חברות מסוימות שיושפעו מהמחאה, אך יש לזכור כי חלק גדול מהחברות עוסקות ביצוא, ויושפעו מהמחאה אך ורק אם תהיה עלייה במסים. לדעתי, נראה עלייה במיסי החברות לא רק בישראל, אלא גם בשאר העולם. תקציבי המדינות לא מאוזנים ולכן הן יחויבו להעלות את מיסי החברות". לגבי העליות שהיו בתחילת היום צחק אלטשולר וקבע שזאת רגיעה זמנית ביותר.

לגבי המסחר באיגרות החוב בישראל ציין אלטשולר כי "פרמיית הסיכון בחודשים האחרונים לא היתה מתומחרת, והמרווחים מול האג"ח הממשלתיות בישראל מתחילים עתה לגדול בצורה משמעותית. המשקיעים התעוררו וגילו כי בגלל הריכוזיות אנו מלווים את רוב הכסף המושקע באיגרות החוב הקונצרני למספר קבוצות בודדות המנוהלות על ידי אותם אנשים, ואין פיזור מספיק באג"ח הקונצרניות בישראל, ולכן רמת הסיכון עלתה".

אלטשולר הוסיף כי משקיעים יכולים לפזר השקעות בחוב בחו"ל ביתר קלות ובצורה נכונה בין חברות שאין ביניהן קורלציה, וכך לאזן את הסיכון בתיק.

הסנטימנט השלילי שולט בעולם - המסחר מתאפיין בעצבנות וסלקטיביות - כך קבע לאופר מדש בית השקעות. לדברי לאופר, "הסנטימנט השלילי שולט בשווקי העולם. זה בולט בכל הבורסות שפתחו בירוק ועברו במהלך היום לאדום". לדבריו, מדד הבנקים ירד בחוזקה עקב לחץ ממכירות הזרים.

שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, ציין כי הבנקים יורדים חזק על רקע החולשה בשוק, וכנראה עקב פדיונות גדולים בקרנות ובתעודות הסל, יש חשש שכתוצאה מהמחאה, פירמות קמעוניות ייפגעו, וזה יתגלגל לפתח הדו"חות של הבנקים".

עוד הוסיף מאיר כי יש הצופים כי מחירי הקרקעות של החברות המחזיקות את הנדל"ן צפויות לרדת, ושווי הנכסים צפוי לרדת בלחץ הממשלה, ולכן מניות הנלד"ן סובלות לאחרונה מאוד.

מניות ת"א 25 שבלטו בירידות:

כיל ירדה ב-4.05%; לאומי החסירה 3.48%; פועלים צנחה ב-3.37%; בזק ירדה ב-2%; טבע סגרה את היום בניגוד למגמה עם עליה של 0.55%.

את תשומת לב המשקיעים תפסו היום מניות הנדל"ן והבנקים לאור אישור חוק הווד"לים בכנסת למורת רוחם של המפגינים ברוטשילד. מדד הנפט יורד פחות ממדדים אחרים, וזאת מפני שהמשקיעים חושבים שהוא עלול להיפגע פחות מהמחאות. "המגזר הזה הוא נכס שיש לו ביקוש והיצע. יש סיכוי שהביקוש יגבר בכל העולם", כך טוען מאיר. עוד הוסיף כי חברה יותר גדולה מנובל אנרג'י, אפאצ'י, מתעניינת בפיתוח לוויתן ויצור גז נוזלי ולכן מגזר הנפט הכי פחות מושפע מהירידות".

בתחילת היום נסחרה כיל על רקע החוזה שהשיגה קנפוטקס הצפון אמריקאית, המשקף עליית מחיר של 6.4% במחיר האשלגן ביחס לחוזי ההספקה לסין, אך סגרה את המסחר באדום עם ירידה של 4.05%.

מניות אי.די.בי ירדו ב-1.7% וכלל תעשיות הציגה ירידה של 4.55% , זאת על רקע ההנחה כי משרד האוצר יפתח את שוק המלט ליבוא, אותו שוק שעד כה היה תחת מונופול בלעדי של נשר.

מניית אקסלנס ירדה ב-3.77% וקרנות מנורה המשיכו להיסחר על רקע חקירת רשות ניירות ערך. ברשות חושדים כי שי זמיר, אלון קושניר ומשה הררי שיתפו פעולה עם רונן אביגדור ושלומי שני.

מניות החברות שבבעלות יצחק תשובה נסחרו על רקע דחיית הצעתו של תשובה להסדר בדלק נדל"ן על ידי בעלי האג"ח. דלק נדל"ן צנחה ב-5.9%.

דור אלון נכנסה לרשימת המעקב עם אופק שלילי של מידרוג וסיימה את היום בירידה של 2.3%.

טאואר אמנם הוציאה דו"חות טובים, אך האופציה שלה לא נכנסה לכסף, ועם פרסום המאזנים עלתה ב-4%, אך סיימה את היום עם ירידה של 1.64%.

מלבד טאואר פירסמו את הדו"חות הכספיים שלהם החברות גיוון אימג'ינג, אורמת, לייבפרסון, די פארם, גמול נדל"ן ואלרן נדל"ן.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully