וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסיה: ירידות שערים גם בבורסות אירופה

סיון פינגולד

5.8.2011 / 12:00

אחרי וול סטריט ובורסות אסיה - גם אירופה נסחרת בירידות. חששות ממשבר חובות באיטליה וספרד מלבים את הפאניקה בשווקים. סרקוזי, מרקל וזפאטרו יפגשו וידונו במשבר החובות

הבורסות באירופה ממשיכות את מגמת הפאניקה בשווקים שהחלה אמש בוול סטריט ונמשכה הבוקר באסיה בעקבות חששות מהאטה בהתאוששות הגלובלית ומשברי חוב באיטליה וספרד. לונדון יורדת ב-2.9% , פאריס צונחת ב-0.5%. פרנקפורט מאבדת 1.5%.סטוקס 600 מפחית 1.8%.

מניות הבנקים סופגות נפילות במסגרת המסחר באירופה. קרדיט סוויס נופלת ב-4.3%; UBS מאבד 8.6%; קומרצבנק נופל ב-6.4% וקרדיט אגריקול צונח ב-4.4%. הנפט צונח ב-3% לאחר שאתמול נפל ב-5.6%. החוזים על הנפט נסחרים כעת תמורת 84 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, יפגשו היום עם ראש ממשלת ספרד, ז'וזה לואיס זאפטרו, לדון בהחמרה במשבר החובות וחששות המשקיעים כי יזלוג לאיטליה וספרד. סרקוזי דיבר אמש עם נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, מסרו גורמים בממשלת צרפת לרויטרס.

יותר מ-4.4 טריליון דולר נמחקו משוק המניות

יותר מ-4.4 טריליון דולר נמחקו משוק המניות הגלובלי כאשר המשקיעים מנסים להפטר ממניותיהם ומניעים את מדד MSCI הכלל עולמי לנפילה של יותר מ-10%. אתמול נפל מדד דאו ג'ונס ב-4.3% והוא נמוך ב-1.7% מרמתו בתחילת 2011; מדד S&P500 ירד זו הפעם השמינית בתשעה ימי המסחר האחרונים, ונפל ב-4.8%. מאז ה-22 ביולי נפל המדד ביותר מ-10% - ההגדרה המקובלת לתיקון בשוק; מדד נאסד"ק צנח ב-5.1% בדרכו לירידה של 3.6% מתחילת 2011. גם בורסות אירופה נפלו אתמול לשפל של שנה. בורסות שווייץ וספרד נכנסו לשוק דובי לאחר שהשלימו נפילה של 20% מהשיא של השנה הנוכחית.

בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1.3%, ותיקן כלפי מטה את הצמיחה ברבעון הראשון ל-0.4% בלבד. בה בעת, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר אמש כי הבנק המרכזי יעניק לבנקים ביבשת הלוואות נוספות כדי לבלום את התרחבות משבר החוב. הבנק המרכזי יעניק לבנקים בגוש היורו הלוואות בכל היקף שיידרשו במהלך שישה החודשים הקרובים ויאריך את תוקף הצעדים הקיימים להגברת הנזילות עד סוף השנה, אמר היום טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה בפרנקפורט בעקבות החלטת הבנק המרכזי להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully