וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תידחה ההצבעה על פתיחת שוק החלב ליבוא

פנחס וולף ורמי שני

7.8.2011 / 11:22

מכה לנתניהו? לאחר שראש הממשלה הבטיח להעביר את המלצות ועדת קדמי שעוסקת בפתיחת שוק החלב ליבוא בישיבת הממשלה, גרמה הביקורת על התנהלות הוועדה והמחאה הציבורית לדחיית ההצבעה

אלברטו דנקברג

על רקע המחאה הגוברת בציבור והביקורת על התנהלות ועדת קדמי שבחנה את פתיחת משק החלב לייבוא, מסתמן כי ההצבעה על מסקנות הוועדה שהיתה צפויה להיערך הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, תידחה. ביום חמישי הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הממשלה תקבל את המלצות הוועדה ביום ראשון.

עוד על שוק החלב:

המשנה ליועמ"ש: לא בטוח שפתיחת שוק החלב חוקית
הממשלה מצפצפת על הרפתנים: תאשר ייבוא מוצרי חלב
מחאת הרפתנים בתל אביב: "לחלוב את הטייקונים"

שרת החקלאות, אורית נוקד, אמרה כי "גם הרפתנים רוצים צדק חברתי, אך צדק חברתי לא יתאפשר ללא הליך מקצועי המלווה בשקיפות. מעבר לכך יש פגיעה אנושה בענף הרפת, שזו החוליה החלשה שלא גוזרת שום קופון". לדברי נוקד, "ועדת קדמי נתנה הצעה חפוזה בלי שהתמקדה בבעיות הענף. זו תהייה בכייה לדורות, משק החלב הוא מהמפוארים במדינת ישראל ויהיה לא נכון לפגוע בו באופן חד צדדי. לכן יש לדחות באופן מידי את מסקנות ועדת קדמי. כדי להחזיר את אמון הצרכנים צריך להחזיר בפיקוח כמה מוצרי יסוד". גם שר הפנים, אלי ישי, התייחס לסוגיה ואמר כי "הרעיון להורדת מחירים הוא צודק אבל יש באמצע כמה רפתנים שנפגעו. צריך למצוא פתרון ביניים".

כבר לפני ההודעה על דחייה אפשרית של ההצבעה, הודיעו כעשרה שרים כי יצביעו נגדה, ביניהם כל חמשת שרי ישראל ביתנו, שרת החקלאות, אורית נוקד (עצמאות), המשנה לראש הממשלה, משה יעלון (ליכוד), השר להגנת העורף, מתן וילנאי (עצמאות), וכן שר המדע ויו"ר מפלגת הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ. אמנם שרי מפלגת ש"ס טרם החליטו על אופן הצבעתם, אך ישנו סיכוי גדול שגם הם יצטרפו למתנגדים, זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע הופעלו עליהם לחצים כבדים מצד הרפתנים להתנגד להצעה.

ועדת קדמי גררה אחריה ביקורות רבות. הבוקר אף פנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מייק בלאס למזכיר הממשלה צבי האוזר והתריע כי לא יוכל לאשר כי המלצות הוועדה חוקיות. מומחים טענו כי הוועדה לא ערכה כל מחקר מעמיק, לא התייעצה עם מומחים ופעלה בעזרת נתונים חסרים.

במקביל, מגדלי הבקר והרפתנים הפגינו וחסמו צמתים ב-10 מוקדים ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום, במחאה על כוונת הממשלה להוריד את מחיר המטרה של החלב הנמכר למחלבות, ועל הכוונה לפתוח את שוק החלב לייבוא. הרפתנים טוענים כי הורדת מחיר המטרה, אפילו באגורות בודדות, וכן ייבוא מוצרי חלב יביאו לריסוק הענף, לפגיעה במשקים רבים ולפיטורים של מאות חקלאים. הרפתנים שופכים חלב על הכביש, ומחלקים לנהגים שקיות חלב שהנפיקו, עליהן רשומות אחת מססמאות המאבק - "העם דורש חלב ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully