וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכוי של 1 ל-3 שתהיה עוד הורדת דירוג לארה"ב"

7.8.2011 / 18:03

אחרי ש-S&P הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב בסוף השבוע, מזהיר מנכ"ל הסוכנות מפני הורדה נוספת "אם המדיניות הפיסקלית תימשך". בסוכנות מעריכים: "ההורדה לא תשפיע רבות על השווקים"

הסיכוי שדירוג האשראי של ארצות הברית יורד פעם נוספת במהלך השנתיים הקרובות, אחרי שכבר הורד בסוף השבוע מ-AAA מושלם לדירוג +AA, הוא "1 ל-3". אך אמר היום (ראשון) מנכ"ל סוכנות דירוג האשראי S&P, ג'ון צ'יימברס, בראיון לרשת ABC.

"יש לנו תחזית שלילית לפרק זמן שבין שישה חודשים ל-24 חודשים", אמר צ'יימברס בתוכנית "השבוע". "אם המדיניות הפיסקלית של ארה"ב תמשיך להידרדר, זה עשוי להוביל להורדת דירוג נוספת". אשר לאפשרות שארה"ב תשיב לעצמה את הדירוג המושלם, אמר צ'יימברס כי הדבר עלול לארוך זמן מה: "הם יצטרכו קודם כל לייצב את החוב - ולשם כך תידרש יותר הסכמה בוושינגטון ביחס למה שראינו עד כה".

במקביל, התראיין היום הממונה על דירוג האשראי של מדינות ב-S&P, דייוויד בירס, לרשת "פוקס ניוז", והעריך כי הוא אינו צופה "השפעה נרחבת" להורדת הדירוג, אותה כינה "הידרדרות מינורית", על שווקי העולם שייפתחו מחר מחדש לאחר סוף השבוע.

בירס הבהיר כי ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב, לראשונה בהיסטוריה (בשונה משתי סוכנויות הדירוג האחרות, מודי'ס ופיץ', שהותירו אותו על כנו), "אינה קשורה לסדר יום פוליטי של אף מפלגה", בהתייחסו לטענות שהסוכנות משקפת את הביקורת הרפובליקנית על מדיניותו הכלכלית של הנשיא ברק אובמה.

בירס גם התייחס לביקורת הנוקבת שהשמיע משרד האוצר האמריקאי, שטען כי הורדת הדירוג נבעה מטעות של שני טריליון דולרים, ואמר כי זו "פרשנות מוטעית לחלוטין" של הנתונים. "נטל החוב האמריקאי ממשיך לגדול", אמר, והוא ימשיך לגדול במהלך העשור הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully