וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדיט סוויס מתרחקת ממחיר הרצפה שנקבע אתמול

מיכאל רוכוורגר

8.8.2011 / 11:45

מניית הבנק השוויצרי קרדיט סוויס מטפסת ב-4%, לאחר שאתמול הודיעה כור כי ירידה של 7.5% במניה תגרור פירעון מיידי של ההלוואות שקיבלה למימון רכישת מניותיה

מניית הבנק השוויצי קרדיט סוויס פותחת הבוקר את המסחר בבורסת ציריך בשוויץ בעלייה של כ-4% למחיר של כ-24.8 פרנק שווייצי . מדובר בחדשות מעודדות לחברת כור תעשיות שכן מחיר זה מרחיק במעט את מחיר הרצפה של 22 פרנק שוויצי - מחיר אותו קבעו הבנקים הממנים את רכישת מניות קרדיט סוויס – סיטי ומורגן סטנלי כמחיר שאם מנית קרדיט סוויס מגיעה אליו יהיה להם זכות להעמיד את יתרת האשראי כלפיהם לכ-4 מיליארד שקל ובכך לחלט את המניות של קרדיט סוויס שבידי כור (3.21% ).

אתמול בצהריים הודיעה כור מקבוצת אי.די.בי שבבעלות נוחי דנקנר, כי ירידה של 7.5% במניית קרדיט סוויסת גרור פירעון מיידי של ההלוואות שקיבלה כור למימון רכישת מניותיה בבנק השווייצי קרדיט סוויס. קודם לכן, בשעות הבוקר דיווחה כור כי דירקטוריון החברה אישר בסוף השבוע נטילת הלוואת גישור של 500 מיליון שקל משתי החברות האחיות - אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות. ההלוואות, שאינן נושאות ריבית ואינן מובטחות בביטחונות, אמורות להעניק לכור "כרית ביטחון", שתשתמש אותה על פי הצורך להגדלת יתרת הפיקדונות המשועבדים לבנקים הממנים.

ההודעות גררו ירידות של 17.5% במחיר מניית החברה ובאיגרות החוב שלה: איגרת חוב מסדרה ט' איבדה 7.8% ונסחרת בתשואה לפדיון של 14% - המשקפת תשואה של "אג"ח זבל". הסדרה בעלת מח"מ (משך זמן ממוצע של החזר החוב) של 1.8 שנים. סדרה ח', בעלת מח"מ של 2.6, נסחרת בתשואה של 10.84%; ואילו אג"ח מסדרה י', במח"מ של 3 שנים, נסחרת בתשואה של 10.29%. בעיה בתזרים של כור עשויה להשפיע על יכולת החזרת החוב של החברה.

מניית הבנק ירדה ב-35% בחודשים האחרונים

כור הפסידה עד עתה על השקעתה בקרדיט סוויס כ-2.5 מיליארד שקל שקל (הפסד "על הנייר"). החשש הוא שערכה של מניית קרדיט תגיע לנקודת הסף התחתון ("סטופ לוס"), שלאחריה ידרשו הבנקים המלווים פירעון מיידי של ההלוואה. הלוואת הגישור, שתתחלק בין החברה האם דיסקונט השקעות (87 מיליון שקל) לאי.די.בי פתוח (413 מיליון שקל), תאפשר לכור להגדיל את הפיקדונות המשועבדים כבטוחה לאשראי ולמנוע צעדים למימוש החוב.

מניית הבנק, שהינה דווקא בעלת חשיפה מינימלית למשבר של מדינות אירופה, ירדה בכ-35% בשלושה חודשים האחרונים והגיעה לשפל של 23.81 פרנק שווייצי. במהלך חצי השנה האחרונה רשמה מניית הבנק ירידה של 50%.

כור השקיעה עד עתה כ-7 מיליארד שקל ברכישת מניות קרדיט סוויס. הרכישה התבצעה בשלבים שונים במשך השנים שלאחר התמוטטות השווקים בעולם כתוצאה מקריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. כור מימשה חלק מאחזקותיה בבנק בעבר, וכבר רשמה רווח אמיתי של 3.6 מיליארד שקל.

כור עדיין אינה מכירה בהפסד על ההשקעה בקרדיט סוויס בדו"חותיה השנתיים. החברה רושמת את ההפסדים בסעיפים בדו"ח שינויים על ההון העצמי ולא בדו"ח רווח והפסד. עם זאת, מימוש המניות בשלב הראשון וקבלת הדיבידנדים השוטפים כתוצאה מההחזקה נרשמים בחלק מההכנסות במסגרת דו"ח רווח והפסד ותורמים לשיפור תוצאותיה של החברה. ייתכן כי בעתיד החברה כלל לא תכיר בהפסד כתוצאה מההשקעה על ידי הכללתה כחלק משינויים בקרן ההון (כחלק מאימוץ תקן IFRS9 עיו מנהלת החברה מגעים עם רשות ני"ע).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully