וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הריכוזיות נעזרת במומחה שייצג בעבר בנקים גדולים

אורה קורן

8.8.2011 / 12:33

התנועה למען איכות השלטון פנתה לשר האוצר, ותהתה האם חברי הוועדה היו מודעים לעובדה שלוסיאן אריה בבצ'וק נתן בעבר חוות דעת לבקשתם ולטובתם של בנקים גדולים

התנועה לאיכות השלטון שיגרה היום מכתב לשר האוצר ובו ציינה כי המומחה למימשל תאגידי שוועדת הרכוזיות מבקשת להיעזר בו, לוסיאן אריה בבצ'וק, נתן בעבר חוות דעת כלכליות לטובת גופים פיננסים בישראל, בהם בנק הפועלים. התנועה דרשה, בין השאר, תשובות לשאלות האם חברי הוועדה היו מודעים לקשריו עם הגופים הישראלים והאם בבצ'וק חתם על מסמך ניגוד עניינים.

במצגת שסיכמה את עבודת ועדת הרכוזיות שהוצגה בפני ראש הממשלה באחרונה נכתב כי הוועדה ממתינה לחוות דעת מפרופסור בבצ'וק מאוניברסיטת הרווארד.

הדוגמאות שציינה התנועה לאיכות השלטון במכתבה כללו חוות דעת שניתנה לבקשת בנק הפועלים ב-2009, שתמכה בהחלטה של דירקטוריון הבנק, החלטה שספגה ביקורת מן המפקח על הבנקים.

כמו כן, בשנת 1992 נתן בבצ'וק חוות דעת לבקשת בנק דיסקונט במסגרת ההליך הפלילי נגד מנהלי הבנק (רפאל ואודי רקנאטי) בפרשת ויסות מניות הבנקים, שתמכה בגישת ההגנה. "תוכן חוות הדעת נדחה מכל וכל זמן קצר לאחר מכן, כאשר ביהמ"ש המחוזי קבע בפסק דינו כי ראשי הבנק הנ"ל פעלו גם פעלו לוויסות מניותיהם, והרשיע אותם במספר סעיפי אישום חמורים. יצוין כי ערעורם של המורשעים בנוגע למרבית מסעיפי האישום נדחה בפס"ד של ביהמ"ש העליון", ציינה התנועה לאיכות השלטון.

השאלות שביקשה עליהן תשובה כוללות בקשת הבהרה מדוע נבחר בבצ'וק למתן חוות הדעת והאם התבקשו מומחים נוספים לספק חוות דעת דומה? האם חברי הוועדה היו מודעים לעובדה שבבצ'וק נתן בעבר חוות דעת לבקשתם ולטובתם של בנקים גדולים, אשר חלק ממנדט הוועדה הינו להגביל את פעילותם? האם חברי הוועדה וידאו שאין התנגשות בין חוות הדעת של בבצ'וק לחוות הדעת שהתבקש לתת והאם בבצ'וק חתם על מסמך לגילו נאות של ניגוד עניינים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully